REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W210: wymiana tylnych klocków i tarcz hamulcowych

Robert Kuśpiel
Zalecamy wybierać materiały eksploatacyjne dobrych, sprawdzonych producentów!
Zalecamy wybierać materiały eksploatacyjne dobrych, sprawdzonych producentów!

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana klocków hamulcowych to jedna z podstawowych prac, które możemy sami wykonać w naszym aucie. W poradniku tym pokażemy jak szybko zmienić tylne klocki i tarcze hamulcowe w Mercedesie W210.

Pierwszy krok to zakup odpowiednich klocków hamulcowych. Zalecamy wybierać materiały eksploatacyjne dobrych, sprawdzonych producentów. Pamiętajmy, że wymieniamy wszystkie wkładki. Niedopuszczalna jest wymiana tylko i wyłącznie po jednej stronie koła. Do przeprowadzenia wymiany będzie nam potrzebny lewarek razem z podstawkami. Luzujemy śruby kół i zaczynamy unosić samochód.

REKLAMA

Odkręcamy śruby do końca i zdejmujemy koła. Teraz odłączamy złącze elektryczne czujnika zużycia klocków hamulcowych. Nie należy ciągnąć za przewód, ponieważ można doprowadzić do jego uszkodzenia. Ilość czujników jest zależna od wersji auta. Są modele, w których wymagane są dwa czujniki zużycia. Zawsze montujemy tyle czujników ile zostało przewidzianych.

Zobacz też: Mercedes W210: demontaż półosi

Teraz wybijamy z zacisku hamulcowego dwa kołki mocujące. Będzie nam do tego potrzebny przebijak lub gwóźdź o średnicy 3mm. Należy pamiętać, że wybijamy tylko i wyłącznie od zewnętrznej strony do wewnętrznej. Na końcu wyjmujemy sprężynę. Zdarzają się również takie zaciski, które mają tylko jeden kołek mocujący. Zasada postępowania pozostaje taka sama. W tym momencie możemy wyjąć klocki hamulcowe. Najlepiej posłużyć się płaskim śrubokrętem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po wymontowaniu klocków nie należy naciskać na pedał hamulca. Spowoduje to wypchnięcie tłoków z zacisku i konieczność oddania go do specjalistycznego zakładu. Przed montażem czyścimy dokładnie powierzchnie prowadzące i stykowe. Najlepiej zrobić to za pomocą szczotki drucianej (o miękkim drucie) lub szmatką nasączoną spirytusem. Nie należy stosować rozpuszczalników oraz ostrych narzędzi.

Sprawdzamy dokładnie gumową osłonę przeciwpyłową przy każdym tłoku hamulca. Nie powinno być na niej żadnych pęknięć oraz innych uszkodzeń mechanicznych. Jeżeli wymaga wymiany to nie należy czekać. Wszelkie zanieczyszczenia, które się przedostaną powodują nieszczelność zacisku hamulca. Przechodzimy do wciskania tłoczków. W warsztatach stosowany jest specjalny przyrząd.

W warunkach domowych można skorzystać z drewnianego trzonka młotka lub odpowiedniego klocka drewnianego. Cała operacja wymaga dużej ostrożności. Nie można dopuścić do ukośnego ustawienia się tłoczka. Jego powierzchnia oraz osłona przeciwpyłowa również musi pozostać nienaruszona. Podczas wykonywania tej czynności poziom płynu hamulcowego powiększa się.

Zobacz też: Mercedes W210: demontaż zderzaków

Należy bezwzględnie kontrolować jego stan. Jeżeli pojawi się taka potrzebo to należy usunąć nadmiar za pomocą strzykawki. Odciągnięty płyn spuszczamy do pustego naczynia. Dodatkowo w stałych zaciskach czterotłokowych należy zabezpieczyć przed wypadnięciem przeciwległe tłoki. Najlepiej zrobić to odpowiednio dopasowanym klinem z drewna lub plastiku.

Wyjmujemy czujnik zużycia ze zużytego klocka i przekładamy go do nowej wkładki. Osadzamy klocki w zacisk i podpinamy przewód czujnika zużycia klocków hamulcowych do złącza przy zacisku hamulcowym. Pamiętajmy o odpowiednim ułożeniu przewodu. Powinien być w takim samym położeniu jak przed demontażem. Zakładamy sprężynę i wbijamy kołki mocujące.

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana wtryskiwaczy w silniku Diesla

Zakładamy koła i wkręcamy śruby. Opuszczamy samochód i wciskamy kilka razy pedał hamulca. Wykonujemy to w celu prawidłowego ułożenia się klocków względem tarczy. Na końcu sprawdzamy poziom płynu hamulcowego i ewentualnie uzupełniamy braki. Używamy tylko i wyłącznie nowy płyn. Unikajmy gwałtownego hamowania przez około 500 kilometrów.

Wymiana tarcz

Wymiana tarcz przebiega w podobny sposób jak wymiana klocków hamulcowych. Na początku należy unieść samochód, podeprzeć na podstawkach i zdjąć koła. Następnie odłączmy czujnik zużycia klocków od złącza znajdującego się przy zacisku hamulca. Odkręcamy dwie śruby mocujące zacisk do obudowy łożyska koła i wyjmujmy go. Zalecamy podwiesić do nadwozia za pomocą drutu.. Nie należy odłączać przewodów hamulcowych – będzie potrzebne odpowietrzenie całego układu.

Zobacz też: Wymiana przewodów hamulcowych - na co zwrócić uwagę?

Odkręcamy śrubę mocującą tarczę hamulcową i zdejmujemy ją z piasty koła. Może zdarzyć się tak, że zapieczona tarcza nie będzie chciała zejść. W takiej sytuacji należy uderzyć w nią za pomocą młotka poprzez drewniany klocek. Jeśli tarcze nie będą ponownie montowane to nie ma konieczności używania klocka. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Przed założeniem nowej tarczy musimy ją odtłuścić.

Sprawność nowego zestawu będzie bardzo słaba przez pierwsze 300 kilometrów dlatego należy unikać gwałtownego hamowania. Pamiętajmy, że instalując nowe tarcze należy również pamiętać o nowych klockach.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

REKLAMA

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

100,50 zł. Tyle musi zapłacić pewna grupa kierowców. Bezterminowe prawo jazdy do wymiany

Przez ponad 10 lat kierowcy w Polsce cieszyli się bezterminowymi prawami jazdy. Jednak nachodzi moment, w którym te dokumenty przestaną obowiązywać. Co to oznacza dla wszystkich posiadaczy tych ważnych dokumentów? 

Zapłacimy mniej za paliwo. O ile mają spaść ceny?

Według analityków Reflex, w najbliższych dniach możemy spodziewać się spadku cen benzyny o średnio 10 groszy za litr, a diesla o 5 groszy. Obecnie średnie ceny paliw są nieco niższe niż tydzień temu: benzyna 95 kosztuje 6,67 zł/l, a olej napędowy 6,68 zł.

350 rowerów za darmo, wystarczy słowo dziękujemy? To kolejna metoda na kradzież tożsamości w Internecie

Najnowsza pułapka zastawiona przez złodziei tożsamości na internautów to fałszywa oferta zamieszczona na Facebooku o rozdaniu za słowo „dziękuję” 350 rzekomo zadrapanych delikatnie w transporcie rowerów.

REKLAMA

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Mniej znaczy więcej? Tak najwyraźniej uznał Nissan. Bo ile byście nie patrzyli na nadwozie nowego Juke, zmian nie dostrzeżecie. No może poza jedną. Do gamy wrócił żółty lakier. Wbrew pozorom taka sytuacja nie wynika jednak z lenistwa japońskich inżynierów. Oni po prostu skupili się na czymś innym.

Kupno samochodu z drugiej ręki: czym grozi kupno auta bez aktualnego przeglądu technicznego

Prawo nie zabrania sprzedaży auta bez aktualnego badania technicznego i często to się zdarza gdy pojazd stał długo w komisie albo w garażu sprzedającego bez dłuższego okresu użytkowania. Jednak jeśli chce się kupić takie auto – a brak badania może wpływać przecież na obniżkę ceny i czynić całą transakcję okazyjną – trzeba zadbać o kilka kluczowych rzeczy. Oto co radzą eksperci.

REKLAMA