REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W210: demontaż zderzaków

Robert Kuśpiel
Demontaż zderzaków to czynność, którą możemy wykonać we własnym zakresie.
Demontaż zderzaków to czynność, którą możemy wykonać we własnym zakresie.

REKLAMA

REKLAMA

Demontaż zderzaków w Mercedesie W210 może okazać się konieczny podczas wielu napraw. Poniżej znajduje się opis, jak krok po kroku zdemontować przedni i tylny zderzak w Mercedesie W210.

Demontaż zaczynamy od zderzaka przedniego, który był instalowany do maja 1999 roku. Na początku otwieramy przednią maskę. W samochodach z klimatyzacją demontujemy osłonę dodatkowego wentylatora za osłoną chłodnicy. Wystarczy obrócić o 90 stopni dwa zaciski, jeżeli będziemy mieli problem należy skorzystać z śrubokręta gwiazdkowego. Teraz należy podnieść przód samochodu. Robimy to za pomocą tradycyjnego lewarka i podkładamy „kobyłki”.

REKLAMA

Pod światłami przeciwmgielnymi znajduje się pokrywa, którą należy otworzyć. W tym celu obracamy dwa rygle mocujące. Nie ma konieczności demontażu dolnej osłony silnika. Odpinamy złącza wtykowe przewodów elektrycznych od obu reflektorów i demontujemy wskaźnik temperatury zewnętrznej. Wyjmujemy czujnik ze wspornika i wyjmujemy poprzez otwór na zewnątrz. Ostatni element nie występuje we wszystkich samochodach.

Zobacz też: Mercedes W210: demontaż półosi

REKLAMA

Wykręcamy ze zderzaka wkręty mocujące nadkole oraz odkręcamy śrubę ze wspornika po prawej i lewej stronie zderzaka. Wcześniej należy zdjąć koła. Teraz odkręcamy nakrętki belki poprzecznej z lewej i prawej strony. Są one blisko wewnętrznej krawędzi reflektora. Nakrętki wychodzą razem z podkładkami. Zderzak wyjmujemy do przodu, najlepiej poprosić o pomoc drugą osobę.

Jeżeli wymieniamy zderzak musimy przynitować do niego elementy mocujące. W tym celu nawiercamy nity w poprzednim zderzaku i wyjmujemy elementy mocujące. Zderzak montujemy również z pomocą drugiej osoby. Ustawiamy go poziomo tak, żeby zachować równomierne odległości od reflektorów przednich. Przykręcamy nakrętki do belki oraz boczne śruby do wspornika. Teraz wpinamy czujnik temperatury zewnętrznej jeśli występuje.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zakładamy osłony pod reflektorami przeciwmgielnymi i blokujemy je za pomocą rygli w autach z klimatyzacją należy zamontować osłonę dodatkowego wentylatora i przekręcić w prawo zaciski mocujące. Na koniec zamykamy przednią klapę i przykręcamy nadkola.

REKLAMA

W samochodach wyprodukowanych od czerwca 1999 roku jest kilka różnic przy demontażu.. Auta od tych roczników były wyposażone w system parktronic (czujniki parkowania). Jeżeli występują w naszym aucie to należy odłączyć złącze od czujnika. Wystarczy podnieść nakładkę i jednocześnie wyjąć złącze. Sam zderzak mocowany jest w 8 miejscach. Dwa mocowania są przy przedniej belce poprzecznej, cztery przy mocowaniach reflektorów natomiast dwa przy błotniku na zewnątrz.

Kiedy wykręcimy zewnętrzne śruby to należy wysunąć listwę do przodu w kierunku jazdy. Zderzak demontujemy do przodu. Najlepiej skorzystać z pomocy drugiej osoby. Zderzak ciągniemy do dołu aż kołki przy listwie umożliwią zdjęcie zderzaka. Przechodzimy do montażu. Na początku należy sprawdzić czy listwa jest przesunięta do przodu, jest to warunek konieczny.

Następnie osadzamy zderzak na swoich miejscach. Najlepiej poprosić o pomoc drugą osobę, będzie nam znacznie łatwiej. Dociskamy zderzak przy błotnikach do góry i wciągamy ponownie listwę. Teraz wkręcamy śruby i nakrętki i przesuwamy do końca przekładkę. Efektem tego będzie usunięcie szczeliny pomiędzy zderzakiem a belką poprzeczną. Należy to wykonywać z odpowiednią siłą, żeby nie wypchnąć zderzaka do przodu.

Ustawiamy zderzak na prawidłowej pozycji i dokręcamy nakrętki mocujące. Kolejny krok to odpowiednie wyregulowanie. Przekręcamy nakrętki regulacyjne z prawej i lewej strony do momentu aż bok zderzaka będzie na równi z błotnikiem. Dokręcamy je i wciskamy w swoje miejsce złącze czujnika parkowania.

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana rozrusznika

Tylny zderzak

Demontaż tylnego zderzaka jest znacznie łatwiejszy. Na początku należy odkręcić od zderzaka wkręty mocujące nadkole. W tym celu należy unieść tył samochodu i zdjąć koła. Ułatwimy sobie w ten sposób dostęp do wszystkich mocowań. Teraz odchylamy wycięcia w wykładzinie bagażnika, które są nad śrubami i odkręcamy dwie nakrętki po lewej i prawej stronie. Dodatkowo wykręcamy środkowe nakrętki na tylnej ścianie bagażnika.

Zdejmujemy podkładki, jeżeli będzie problem z wyjęciem (podkładki śrub środkowych) należy skorzystać z magnesu. W tym momencie możemy wyjąć zderzak do tyłu z bocznych wsporników. Jeżeli wymieniamy zderzak musimy przynitować do niego elementy mocujące. W tym celu nawiercamy nity w poprzednim zderzaku i wyjmujemy elementy mocujące. Z pomocą drugiej osoby wsuwamy zderzak poziomo od tyłu w boczne prowadnice. Ustawiamy go tak, żeby zachować na całej długości równomierną szczelinę.

Przykręcamy wszystkie nakrętki pamiętając o podłożeniu podkładek. Na koniec dokręcamy nadkola i zakładamy koła. Pozostaje nam wyjąć podstawki i opuścić samochód.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA