| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Hamulce > BMW seria 3 E36: wymiana tylnych klocków, szczęk oraz tarcz lub bębnów

BMW seria 3 E36: wymiana tylnych klocków, szczęk oraz tarcz lub bębnów

W poradniku opisaliśmy wymianę klocków, szczęk oraz tarczy lub bębnów hamulcowych w BMW serii 3 E36.

Przechodzimy do montażu. Ustawiamy szczęki za pomocą mechanizmu w ten sposób, żeby średnica wynosiła 228mm. Teraz montujemy bęben i wkręcamy śrubę mocującą. Przed ruszeniem wciskamy pedał hamulca około 30 – 40 razy w celu poprawnego ułożenia szczęk. Kolejnym krokiem będzie wymiana szczęk hamulcowych. Na początku musimy doprowadzić do demontażu bębna. Robimy to w sposób opisany powyżej.

Następnie chwytamy szczypcami za miseczkę sprężyny i wciskamy ją. Następnie obracamy o kąt prosty. Podczas tej operacji wciskamy również od tyłu w uchwycie hamulca trzpień osadczy miseczki. Teraz odłączamy z przodu dolną sprężynę odwodzącą. W tym momencie możemy wyjąć szczęki hamulcowe z bębna. Następnie odpinamy górną sprężynę odwodzącą. Odciągamy sprężynę iwy czepiamy cięgno hamulca ręcznego.

Zdejmujemy z cylindra rozpieracza znajdujący się tam pierścień osadczy oraz osłonę przeciwpyłową. Sprawdzamy czy nie jest uszkodzona i montujemy ja na swoje miejsce. Przechodzimy do zamontowania nowych szczęk hamulcowych. Pamiętajmy o użyciu nowego zestawu montażowego. Osadzamy cięgno hamulca ręcznego na dźwigni. Następnie instalujemy trzpień miseczki sprężyny poprzez otwór znajdujący się w szczęce hamulcowej. Bierzemy ją w szczypce i wciskamy na swoje miejsce jednocześnie trzymając trzpień od tyłu. Miseczkę obracamy o kąt prosty.

Montujemy koło zębate mechanizmu odpowiedzialnego za regulację hamulca. Warto sprawdzić czy nie ma oporów podczas poruszania się tego mechanizmu. Montujemy na dole w hamulcu drążek rozpieracza i wkładamy dźwignię regulacji hamulca w szczękę i ustalamy ją za pomocą sprężyny odwodzącej. Teraz zaczepiamy sprężyny odwodzące, górną i dolną. Najlepiej zrobić to za pomocą szczypiec.

Należy skontrolować czy końcówka dźwigni regulacji hamulca weszła w kółko zębate. Następnie montujemy bęben i ustawiamy go tak, żeby otwór w nim pokrywał się z otworem w kołnierzu. Przykręcamy go i montujemy koło. Podobną operację wykonujemy po drugiej stronie auta. Po wymianie szczęk należy kilkakrotnie wcisnąć pedał hamulca w celu odpowiedniego ustalenia się ich. Montując nowe bębny również zalecamy użyć nowych okładzin.

Zobacz też: BMW seria 3 E36: wymiana świec zapłonowych

Unikamy gwałtownego hamowania prymy około 400 kilometrów. Jeżeli wszystko dobrze zamocowaliśmy od razu będzie wyczuwalna różnica podczas hamowania.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Aneta Słodzińska - Wawrzonek

Prawnik specjalizujący się w prawie zamówień publicznych, prawie cywilnym i rodzinnym.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »