REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

BMW seria 3 E36: wymiana świec zapłonowych

Robert Kuśpiel
BMW seria 3 E36 wymiana świec zapłonowych
BMW seria 3 E36 wymiana świec zapłonowych

REKLAMA

REKLAMA

Regularna wymiana świec zapłonowych zapewnia poprawną pracę silnika BMW E36. W poradniku tym zaprezentujemy wymianę świec zapłonowych w tym modelu.

Wymianę świec zapłonowych w BMW E36 powinna być wykonana co 80 000 kilometrów. Cała operacja nie jest trudna i możemy ją wykonać we własnym zakresie. Do wykonania tej czynności należy przygotować odpowiednie narzędzia. Będzie nam potrzebny klucz do świec zapłonowych. Powinien się znajdować się w wyposażeniu auta. W innym przypadku należy zaopatrzyć się w taki klucz w sklepie motoryzacyjnym.

REKLAMA

Zobacz też: BMW seria 3 E36: przegląd układu zapłonowego

REKLAMA

Jeżeli mamy wersję 316i i 318i to warto użyć specjalnych szczypiec do zdejmowania nasadek przewodów zapłonowych. W przypadku modelu 320i, 323i, 323ti, 325i będzie nam potrzebny klucz nasadowy 10 oraz płaski śrubokręt. Poza tym musimy zakupić odpowiednie świece zapłonowe oraz 6 podkładek papierowych pod cewki zapłonowe jeśli jest taka konieczność. Teraz możemy przystąpić do wymiany świec.

Zalecamy wykonywać to na zimnym silniku. Najlepiej jakby miał temperaturę otoczenia. Warto zanotować jak zamontowane są przewody. Można również je oznaczyć podczas demontażu. Zdarzają się również przewody, które mają specjalne oznaczenia na przewodach. W wersjach 316i i 318i zdejmujemy nasadki świec zapłonowych. Pamiętajmy, żeby nie ciągnąć za przewody. Robimy to tylko i wyłącznie za nasadki. Najlepsze do tego będą szczypce.

W modelach 318is i 318ti należy wymontować pokrywę głowicy cylindrów. Robimy to obracając o 1/3 obrotu plastikowe zatrzaski. Następnie zdejmujemy nasadki ze świec zapłonowych za pomocą specjalnej klamry. Znajduje się ona po lewej stornie w uchwycie bezpośrednio obok nasadek świec. Przechodzimy do wersji 320i, 323i, 323ti, 325i i 328i. Na początku zdejmujemy pokrywę wlewu oleju silnikowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz podważamy dwie zaślepki śrub mocujących pokrywę głowicy cylindrów. Robimy to za pomocą śrubokręta. Po tym zabiegu wykręcamy śruby i zdejmujemy pokrywę. Następnie wyjmujemy klamry zabezpieczające i demontujemy wtyki złącz elektrycznych ze wszystkich cewek zapłonowych.  Wykręcamy nakrętki śrub, które mocują cewki zapłonowe a następnie wyjmujemy je delikatnie tak, żeby nie uszkodzić papierowych podkładek. W przypadku uszkodzenia należy je dokupić.

Zobacz też: BMW seria 3 E36: wymiana świec żarowych

Kolejne kroki są takie same dla wszystkich wersji. Czyścimy okolice świec sprężonym powietrzem i wykręcamy świece specjalnym kluczem. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA