| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Hamulce > Skoda Octavia I: wymiana cylinderka w hamulcach bębnowych - poradnik

Skoda Octavia I: wymiana cylinderka w hamulcach bębnowych - poradnik

Wybrane modele Skody Octavii I nie mają z tyłu tarcz, tylko bębny. Często zdarza się, że musimy wymienić w nich cieknący cylinderek. Problem ten nie dotyczy tylko Skody, lecz i innych aut, które mają na wyposażeniu hamulce bębnowe.

Cała operacja nie jest skomplikowana. Nie musimy mieć dużego doświadczenia w dziedzinie mechaniki, żeby samemu wymienić cylinderki hamulcowe. Czas, jaki musimy na to poświecić to w przybliżeniu 1 godzina. Wszystko zależy od ilości problemów, jakie napotkamy, podczas demontażu.

Zobacz również: Jak wymienić szczęki hamulcowe?

Zaczynamy od poluzowania śrub tylnego koła. Następnie unosimy samochód do góry, odkręcamy wszystkie śruby do końca i zdejmujemy koło. Podkładamy zabezpieczenia pod pozostałe koła, gdyż samochód nie może mieć zaciągniętego hamulca ręcznego. Odkręcamy śrubę trzymającą bęben i zdejmujemy cały bęben. Tutaj możemy napotkać kilka trudności. Jeżeli bęben nie był dawno zdejmowany, może być problem z jego zdjęciem.

Najlepiej uderzyć kilkakrotnie młotkiem w bęben. Oczywiście z odpowiednią siłą, tak żeby niczego nie uszkodzić. Najgorsze, co może nas spotkać to zapieczona śruba trzymająca, jeżeli WD-40 nie pomaga, pozostaje nam tylko rozwiercanie. Zaciągamy teraz hamulec ręczny, ułatwi to nam zdjęcie cylinderka. W celu wykręcenia jego musimy użyć klucza imbusowego 8. Teraz przechodzimy do wykręcenia przewodu hamulcowego. Robimy to bardzo delikatnie.

Najlepiej wspierać się WD-40. Należy dobrze wyczyścić śrubkę, żeby nie kręciła się razem z przewodem hamulcowym. Należy przygotować sobie coś do zatkania przewodu, żeby nie wypływał z niego płyn. Czyścimy wszystkie zabrudzenia, spowodowane przez stary cylinderek. Montujemy nowy i przykręcamy przewód hamulcowy. Należy sprawdzić czy wszystko dobrze zamontowaliśmy.

Zobacz również: Jak działa hamulec bębnowy i tarczowy?

Co do samego cylinderka można kupić aluminiowy i stalowy. Polecamy ten stalowy, gdyż aluminium wchodzi w reakcje z niektórymi płynami. Teraz przechodzimy do czyszczenia bębna, na nim również mogą być ślady zabrudzeń, których musimy się pozbyć. Wszystko musi być bardzo dobrze wyczyszczone. Montujemy bęben, przykręcamy go, zakładamy koło i przechodzimy na drugą stronę. Tam wykonujemy wszystkie czynności analogicznie.

Przy okazji wymiany cylinderka warto pomyśleć o zmianie szczęk i płynu hamulcowego. Oczywiście wymiana szczęk jest uzależniona od ich stanu, jeśli są w dobrym stanie, nie ma podstaw do wymiany. Wymianę płynu robimy poprzez tradycyjne pompowanie pedałem hamulca. Na koniec pamiętajmy o odpowietrzeniu układu.

Zobacz też: Wymiana przewodów hamulcowych - na co zwrócić uwagę?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Jarosław Olszewski

Elektrofarm

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »