| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Hamulce > Skoda Octavia I: wymiana cylinderka w hamulcach bębnowych - poradnik

Skoda Octavia I: wymiana cylinderka w hamulcach bębnowych - poradnik

Wybrane modele Skody Octavii I nie mają z tyłu tarcz, tylko bębny. Często zdarza się, że musimy wymienić w nich cieknący cylinderek. Problem ten nie dotyczy tylko Skody, lecz i innych aut, które mają na wyposażeniu hamulce bębnowe.

Cała operacja nie jest skomplikowana. Nie musimy mieć dużego doświadczenia w dziedzinie mechaniki, żeby samemu wymienić cylinderki hamulcowe. Czas, jaki musimy na to poświecić to w przybliżeniu 1 godzina. Wszystko zależy od ilości problemów, jakie napotkamy, podczas demontażu.

Zobacz również: Jak wymienić szczęki hamulcowe?

Zaczynamy od poluzowania śrub tylnego koła. Następnie unosimy samochód do góry, odkręcamy wszystkie śruby do końca i zdejmujemy koło. Podkładamy zabezpieczenia pod pozostałe koła, gdyż samochód nie może mieć zaciągniętego hamulca ręcznego. Odkręcamy śrubę trzymającą bęben i zdejmujemy cały bęben. Tutaj możemy napotkać kilka trudności. Jeżeli bęben nie był dawno zdejmowany, może być problem z jego zdjęciem.

Najlepiej uderzyć kilkakrotnie młotkiem w bęben. Oczywiście z odpowiednią siłą, tak żeby niczego nie uszkodzić. Najgorsze, co może nas spotkać to zapieczona śruba trzymająca, jeżeli WD-40 nie pomaga, pozostaje nam tylko rozwiercanie. Zaciągamy teraz hamulec ręczny, ułatwi to nam zdjęcie cylinderka. W celu wykręcenia jego musimy użyć klucza imbusowego 8. Teraz przechodzimy do wykręcenia przewodu hamulcowego. Robimy to bardzo delikatnie.

Najlepiej wspierać się WD-40. Należy dobrze wyczyścić śrubkę, żeby nie kręciła się razem z przewodem hamulcowym. Należy przygotować sobie coś do zatkania przewodu, żeby nie wypływał z niego płyn. Czyścimy wszystkie zabrudzenia, spowodowane przez stary cylinderek. Montujemy nowy i przykręcamy przewód hamulcowy. Należy sprawdzić czy wszystko dobrze zamontowaliśmy.

Zobacz również: Jak działa hamulec bębnowy i tarczowy?

Co do samego cylinderka można kupić aluminiowy i stalowy. Polecamy ten stalowy, gdyż aluminium wchodzi w reakcje z niektórymi płynami. Teraz przechodzimy do czyszczenia bębna, na nim również mogą być ślady zabrudzeń, których musimy się pozbyć. Wszystko musi być bardzo dobrze wyczyszczone. Montujemy bęben, przykręcamy go, zakładamy koło i przechodzimy na drugą stronę. Tam wykonujemy wszystkie czynności analogicznie.

Przy okazji wymiany cylinderka warto pomyśleć o zmianie szczęk i płynu hamulcowego. Oczywiście wymiana szczęk jest uzależniona od ich stanu, jeśli są w dobrym stanie, nie ma podstaw do wymiany. Wymianę płynu robimy poprzez tradycyjne pompowanie pedałem hamulca. Na koniec pamiętajmy o odpowietrzeniu układu.

Zobacz też: Wymiana przewodów hamulcowych - na co zwrócić uwagę?

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Motiveo

Motiveo.pl to nowy sposób na tworzenie współczesnych systemów motywacyjnych dla handlowców. Platforma ta przeznaczona jest dla całego sektora MŚP.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK