| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Hamulce > Jak wymienić szczęki hamulcowe?

Jak wymienić szczęki hamulcowe?

Wymiana szczęk hamulcowych nie jest trudna. Przed przystąpieniem do tej czynności ustawiamy samochód na płaskiej powierzchni, unosimy auto oraz odkręcamy koła. Wrzucamy dowolny bieg.

Po ściągnięciu koła zdejmujemy dekiel. Wyciągamy zawleczkę przy użyciu kombinerek. Wykręcamy nakrętkę piasty. Po odkręceniu śrub podejmujemy próbę zdjęcia bębna. Zazwyczaj się to nie udaje, ponieważ na powierzchni bębna tworzy się rant uniemożliwiający jego zdjęcie. Dlatego warto mocniej postukać młotkiem i zaaplikować odrdzewiacz na połączenie bębna z piastą. Gdy bęben został zdjęty odpinamy zaciski sprężyste. Następnie podważamy śrubokrętem dolną szczękę, aby wyszła z zaczepu, to samo robimy z drugą szczęką. Za pomocą zacisku stolarskiego zabezpieczamy cylinderek, aby nie wyskoczyły tłoczki.

Zobacz również: Jak przedłużyć żywotność hamulców?

Warto przemyć wnętrze hamulca benzyną i wyczyścić je z rdzy.

Następnie odpinamy dźwignię hamulca ręcznego od linki. Za pomocą śrubokręta odkręcamy następujące sprężyny: dolną sprężynę powrotną, górną sprężynę powrotną oraz sprężynę między szczęką, a samoregulatorem. Po zdemontowaniu starego układu szczęk hamulcowych możemy przystąpić do montażu nowego zestawu. Wciskamy sprężynę na lince hamulca ręcznego i zakładamy ramię szczęki. Kolejnym krokiem jest włożenie sprężynki do samoregulotra. Najpierw doczepiamy ją do szczęki, a na końcu do samoregulatora. Wstawiamy szczękę przeciwbieżną (po prawej stronie) na swoje miejsce i mocujemy ją zaciskiem sprężystym. 

Zobacz również: Jak wymieniać płyn hamulcowy?

Następnie wstawiamy szczękę współbieżną (po lewej stronie) i również mocujemy ją zaciskiem sprężystym. Przy montażu lewej szczęki należy zwrócić uwagę, aby wycięcia szczęki weszły w odpowiednie szczęki samoregulatora. Zakładamy bęben hamulcowy, przykręcamy śruby mocujące piastę. Następnie kilkakrotnie naciskamy hamulec nożny i zaciągamy ręczny, aby układ hamulcowy się wyregulował.

Zanim podniesiemy samochód na podnośniku zabezpieczmy koła np. klinami przed zsunięciem.

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Edyta Bielak-Jomaa

Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, gdzie uzyskała stopień doktora nauk prawnych i została zatrudniona w Katedrze Prawa Pracy WPiA UŁ na stanowisku adiunkta; do czasu powołania na stanowisko Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, pełniła funkcję Kierownika Podyplomowych Studiów Ochrony Danych Osobowych WPiA UŁ oraz Kierownika Centrum Ochrony Danych Osobowych i Zarządzania Informacją. Była wykładowcą z zakresu ochrony danych osobowych, prawa pracy i zagranicznych migracji zarobkowych. Pełniła funkcję opiekuna naukowego Międzywydziałowego Koła Studenckiego Praw Osób Niepełnosprawnych, prowadziła szkolenia w ramach działalności Międzynarodowej Fundacji Kobiet oraz cykl szkoleń organizowanych dla pracowników i pracodawców regionu „Różni, ale równi” dotyczących równego traktowania oraz zakazu dyskryminacji na rynku pracy. Jest autorką ponad 30 opracowań z zakresu prawa pracy, problematyki rynku pracy, oraz ochrony danych osobowych. Jej zainteresowania naukowe obejmują przede wszystkim problematykę ochrony dóbr osobistych pracowników i ochronę danych osobowych w zatrudnieniu. Jako pierwsza rozpoczęła badania nad ochroną danych osobowych bezrobotnych i poszukujących pracy.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »