| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Hamulce > Jak samodzielnie zamontować tarcze hamulcowe?

Jak samodzielnie zamontować tarcze hamulcowe?

Ci kierowcy, którzy zdecydują się na samodzielną wymianę, muszą pamiętać, że tarcze hamulcowe nie będą funkcjonowały prawidłowo, jeżeli zamontujemy niezgodnie z instrukcją.

Specjaliści określili 8 wskazówek, które powinny być przestrzegane podczas każdego montażu tarcz. Ograniczy to prawdopodobieństwo wystąpienia usterek oraz problemu bicia tarcz.

Zobacz również: Jak dbać o hamulce w przyczepie?

1. Koło i opony powinny być idealnie wyważone i pozbawione bicia bocznego (lub w górę). Felgi muszą pracować prawidłowo. Montaż powinien być przeprowadzony tylko zgodnie z przewidzianym momentem mocującym (na krzyż).

2. Zacisk powinien być w dobrym stanie, osłonki nie mogą być uszkodzone, a tłoczki powinny się swobodnie poruszać. Ważna jest także sprawność elementów prowadzących, a nowe klocki powinny swobodne przesuwać się w zacisku.

3. Należy stosować tylko klocki hamulcowe spełniające wymogi producenta, dokładnie dopasować ich rodzaj, a przez pierwsze 200 km – unikać gwałtownego hamowania i przeciążania klocków hamulcowych.

4. Wymiana tarcz hamulcowych powinna być przeprowadzana tylko osiowo (z jednego opakowania), powłoka antykorozyjna usunięta właściwym środkiem, zaś powierzchnia mocowania (centrowania) musi być czysta i bez uszkodzeń. W przypadku tarcz wentylowanych należy zwrócić uwagę na kierunek obrotu i nie usuwać klamer wyważających. Często należy je wycentrować i przykręcić zgodnie z przypisanym momentem mocującym, we właściwej kolejności.

5. Należy dokładnie oczyścić miejsce mocowania piasty koła. Musi być ono metalicznie czyste, nie należy nakładać żadnych past ( np. pasty miedzianej), nie może być śladu rdzy lub brudu. Miejsce mocowania nie może być skrzywione lub uszkodzone, należy też sprawdzić ew. skrzywienie miejsca mocowania.

Zobacz również: Jak wyregulować hamulec ręczny?

6. Należy sprawdzić ew. wybicie poduszek (silentblok), ew. wymienić na twardsze. Trzeba też sprawdzić ew. wybicie poduszek stabilizatora. Także amortyzator musi być sprawny i bez usterek. Parametry nastawienia osi przedniej muszą spełniać wymogi producenta pojazdu

7. Należy sprawdzić zużycie i ew. uszkodzenia łożysk koła oraz nastawić je zgodnie z zaleceniami i zabezpieczyć.

8. Trzeba sprawdzić zużycie mechanizmu napędowego i końcówki drążka. Należy upewnić się o bezwadliwym działaniu amortyzatorów i poduszek układu kierowniczego.

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Dariusz Mojecki Kancelaria Radcy Prawnego

Kompleksowa pomoc prawna dla przedsiębiorców

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK