| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Elektronika/Elektryka > Skoda Octavia I: wymontowanie przełączników przy kierownicy

Skoda Octavia I: wymontowanie przełączników przy kierownicy

Podejmując się wymontowania przełączników przy kierownicy należy być bardzo ostrożnym. Poniżej znajduje się poradnik jak wymontować manetki kierunkowskazów i wycieraczek w Skodzie Octavii I.

Manetki kierunkowskazów i wycieraczek znajdują się w kolumnie kierownicy. Pierwszy krok to odłączenie ujemnej klemy akumulatora. Następnie musimy wymontować poduszkę powietrzną kierowcy. Czekamy około minuty zanim wymontujemy poduszkę powietrzną. Przez ten czas rozładowuje się kondensator w zespole poduszki powietrznej. Radzimy zaizolować ujemny biegun akumulatora, żeby nie dopuścić do przypadkowego połączenia.

Teraz ustawiamy koła do jazdy na wprost i demontujemy dolną obudowę przełączników. Następnie obracamy kierownicę o ¼ obrotu do momentu aż jeden z otworów z tyłu koła kierownicy znajdzie się na dole. Odblokowujemy poduszkę powietrzna poprzez odczepienie sprężyny ustalającej. Najlepiej wykonać to za pomocą małego śrubokręta. Teraz odciągamy delikatnie poduszkę powietrzną od kierownicy po odblokowanej stronie.

Zobacz też: Skoda Octavia I: demontaż zegarów

Obracamy kierownicę o ½ obrotu w przeciwnym kierunku i odblokowujemy dwa zaczepy ustalające. Ustawiamy kierownicę w położeniu środkowym i przystępujemy do zdjęcia poduszki powietrznej. Najpierw musi pozbyć się ładunku elektrostatycznego. W tym celu wystarczy dotknąć nadwozia. Teraz wyjmujemy i przechylamy poduszkę powietrzną. Odpinamy złącze wtykowe od poduszki i zdejmujemy ją.

Kolejny krok to demontaż kierownicy. Zaznaczamy na początku jej położenie w stosunku do trzpienia mocującego. Odkręcamy śrubę mocującą i zdejmujemy kierownicę. Teraz odkręcamy uchwyt mechanizmu odpowiedzialnego za regulację położenia kierownicy. Odkręcamy 4 śruby Torx z obudowy i zdejmujemy górną i dolną część. Następnie musimy zabezpieczyć zwijaną taśmę. Najlepiej zrobić to za pomocą taśmy klejącej. Nie można dopuścić do obracania się taśmy rozwijalnej.

Odpinamy wszystkie złącza wtykowe od manetek i luzujemy śrubę przy obejmie zaciskowej tak, żeby było możliwe swobodne przesuwanie się zespołu przełączników (zdejmujemy).

Przechodzimy do montażu. Osadzamy zespół włączników na kolumnie kierownicy. Zakładamy kierownicę i przykręcamy ją śrubą mocującą. Teraz ustawiamy poziomo zespół włączników i regulujemy jego odległość od kierownicy tak, żeby wynosiła 3mm. Następnie przykręcamy zespół włączników za pomocą śruby mocującej. Zwracamy uwagę, żeby nie zmieniać położenia przełączników.

Zobacz też: Skoda Octavia I: demontaż tylnych sprężyn i amortyzatorów

Zdejmujemy ponownie kierownicę i podłączamy wszystkie złącza elektryczne do zespołu manetek. Montujemy uchwyt mechanizmu odpowiedzialnego za regulację położenia kolumny kierownicy. Kolejny krok to montaż kierownicy. Osadzamy ją na wielowypuście wału tak, żeby naniesione wcześniej oznaczenia pokrywały się ze sobą. Podczas wykonywania tej czynności, koła powinny być ustawione do jazdy na wprost.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Mirek Gumula

Szkoła Jazdy Subaru

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »