REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Skoda Octavia I: demontaż zegarów

Robert Kuśpiel
Demontaż zegarów w Skodzie Octavii I.
Demontaż zegarów w Skodzie Octavii I.
Skoda
Skoda

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak samemu wymontować zegary w Skodzie Octavii. Cała operacja nie jest trudna jeśli znamy poszczególne kroki.

Zegary zamontowane w Octavii I zawierają w sobie diody LED. Możliwa jest wymiana tylko żarówek spełniających rolę lampek kontrolnych. Oczywiście można zmienić całe podświetlenie, jednak wiąże się to z koniecznością lutowania diod. Jeżeli na wyświetlaczu licznika kilometrów wyświetla się napis „dEF” oznacza to uszkodzenie pamięci i konieczność wymiany całego zestawu wskaźników.

REKLAMA

Zobacz też: Skoda Octavia I: wymiana rozrusznika

REKLAMA

Przechodzimy do demontażu. Na początku opuszczamy kierownicę poprzez odblokowanie zacisku odpowiadającego za regulację położenia koła kierownicy. Do przeprowadzenia tego procesu nie ma konieczności wymontowania kierownicy co znacznie skraca czas pracy. Teraz odłączamy ujemną klemę akumulatora. Ustawiamy koła do jazdy na wprost, tak, żeby kierownica była idealnie prosto.

W tym momencie odkręcamy wkręty za pomocą śrubokręta gwiazdkowego. Dwa znajdują się w przedniej części obudowy kierunkowskazów, a kolejne dwa w jej dolnej części. Zdejmujemy obie części obudowy i demontujemy przednią część konsoli środkowej. Wyjmujemy osłonę (mieszek) dźwigni zmiany biegów z zamocowania i pociągamy mocnym, zdecydowanym ruchem gałkę zmiany biegów i wyjmujemy ją razem z osłoną. Odkręcamy dwie widoczne nakrętki, oraz dwa wkręty gwiazdkowe. Podnosimy delikatnie konsolę środkową na kołkach gwintowany i zdejmujemy ją poprzez dźwignię zmiany biegów.

W modelach produkowanych od sierpnia 1998 roku należy podważyć i wyjąć dwa kapturki ochronne, oraz odkręcić dwie śruby mocujące osłonę. Na końcu wyjmujemy ją z tablicy rozdzielczej. W starszych wersjach Octavii (produkowanych do lipca 1998 roku) podważamy pokrywę nad nawiewem powietrza i odkręcamy 9 śrub typu Torx, które znajdują się za pokrywą i w nawiewach powietrza. Pozostaje nam zdemontować osłonę razem z nawiewami w tablicy rozdzielczej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Skoda Octavia I: montaż modułu komfortu kierunkowskazów

REKLAMA

W obydwu przypadkach nie ma konieczności demontażu włączników kierunkowskazów i wycieraczek. Pozostaje nam wykręcić dwie śruby Torx i wyjmujemy cały zespół wskaźników z zamocowań. Pamiętajmy o odłączeniu tylnego złącza elektrycznego.

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o dokładnym dokręceniu wszystkich śrubek oraz o wpięciu kostki z tyłu zegarów. Po zamontowaniu wszystkich elementów podłączamy ujemną klemę akumulatora.

Zobacz też: Skoda Octavia I: wymiana intercoolera

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA