| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Drobne naprawy > Jak wymontować uszkodzony zbiornik paliwa?

Jak wymontować uszkodzony zbiornik paliwa?

Wszelkiego rodzaju prace naprawcze przy zbiorniku paliwa przeważnie wymagają jego demontażu. Radzimy jak zrobić to krok po kroku.

Aby sprawdzić, czy nadmierne zużycie paliwa ma przyczynę w przeciekającym zbiorniku, należy pozostawić samochód na noc w takim miejscu, gdzie nawierzchnia jest czysta i sucha, na dodatek twarda (asfalt, beton, betonowa kostka brukowa). Jeżeli to nie jest możliwe, bo samochód na noc stoi na piaszczystym lub trawiastym podwórku, trzeba pod jego zbiornikiem paliwa rozłożyć duży arkusz papieru, lub kilka mniejszych. Mogą to być kartki starej gazety (ale nie – kolorowego tygodnika!). Papier należy obciążyć na brzegach i w kilku miejscach i na środku kamieniami, kawałkami cegieł lub innymi niewielkimi ciężkimi przedmiotami, aby nie został wydmuchnięty przez wiatr.

Zobacz również: Jak naprawić uszkodzony zbiornik paliwa?

Rano po znalezieniu na papierze pachnących paliwem lekko tłustych zacieków i plam można mieć pewność, że zbiornik paliwa cieknie.

Wyciekające ze zbiornika paliwo może zostać zapalone przypadkiem, np. przez iskrę z rzuconego w pobliżu niedopałka, albo celowo przez dowcipnisia. Dlatego należy jak najszybciej wymienić zbiornik na cały lub załatać otwór, przez który sączy się paliwo.

Zbiornik do naprawy należy wymontować z samochodu. Przedtem jednak trzeba spuścić z niego paliwo. Jeżeli ma on korek spustowy, czynność ta będzie prosta. Pod korkiem należy ustawić metalowe naczynie odpowiedniej wielkości, np. duże wiadro. Następnie właściwym kluczem oczkowym odkręcić korek i spuścić paliwo, zachowując daleko idącą ostrożność, aby nie zapaliło się ono.

Zobacz również: Co zrobić, gdy spod maski wydobywa się dym?

Jeżeli zbiornik nie ma korka spustowego, trzeba poszukać przewodu paliwowego, który łączy go z pompą paliwa. Często, choć nie zawsze, takie przewody są podłączana do dolnej części zbiornika, do specjalnego króćca wylotowego. Po zdjęciu z niego przewodu paliwo wolno wycieknie do podstawionego naczynia. Potem należy je przelać do szczelnie zamykanego kanistra.

Jeżeli zbiornik nie ma ani króćca wylotowego w dolnej części, ani korka spustowego, paliwo należy ze zbiornika wypompować przez otwór wlewowy. Na rynku są dostępne pompki, przy pomocy których można taki zbiornik opróżnić.

Podczas opróżniania zbiornika zachować szczególną ostrożność i pod żadnym pozorem nie używać w pobliżu otwartego ognia i nie palić tytoniu.

Po opróżnieniu zbiornika można go wymontować z samochodu. Należy przedtem odłączyć od niego wszystkie przewody i rurki, zapamiętując lub zapisując, z czym były połączone. W końcu trzeba odnaleźć śruby, którymi zbiornik jest przymocowany do karoserii. Po ich odkręceniu można zbiornik wyjąć. Warto przy tym skorzystać z pomocy innej osoby – wyciągnięcie dużego i ciężkiego zbiornika nie zawsze jest proste

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna Renata Urowska i Wspólnicy sp.k.

Obsługa podmiotów gospodarczych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »