| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Usługi kurierskie > Jak podwyższyć jakość usług kurierskich?

Jak podwyższyć jakość usług kurierskich?

Oferowanie odbiorcom odpowiedniego stosunku ceny do usługi to obecnie jedna z najważniejszych zasad rynku KEP. Jak podwyższyć jakość usług kurierskich?

Odbiorcy traktują wysoką jakość usług na każdym etapie – od momentu przesłania danych do systemu do wystawienia faktury – jako coś oczywistego. Co więcej, oczekują, że oferowane im serwisy będą stanowiły wartość dodaną, która z kolei ułatwi im świadczenie własnych usług oraz poprawi obsługę klienta końcowego.

W sektorze sprzedaży wysyłkowej kurier doręczający przesyłkę stanowi z reguły jedyny osobisty kontakt pomiędzy sprzedawcą a klientem. Z tego względu dla nadawców w rozwijającym się obszarze e-commerce coraz częściej decydującym czynnikiem jest to, czego w zakresie transportu paczek od operatora logistycznego oczekują klienci. Dla odbiorców prywatnych szczególnie ważne jest, aby zamówiony towar dotarł do nich możliwie szybko i bezproblemowo – oraz aby mogli uzyskać informację dotyczącą przebiegu wysyłki. Oprócz tego powszechne jest oczekiwanie dużej elastyczności, ponieważ odbiorców prywatnych często nie ma w domu, gdy kurier dzwoni do drzwi. Dlatego też skuteczne i wygodne dla klienta rozwiązania, które możliwie szybko łączą go z jego przesyłką, są w tym przypadku olbrzymim atutem.

GLS doręcza paczki na terenie Polski z reguły następnego dnia roboczego. Dzięki możliwości śledzenia drogi przesyłki w czasie rzeczywistym nadawcy i odbiorcy mogą o każdej porze dowiedzieć się, jaki jest status ich paczki. Również informacja o doręczeniu – do odbiorcy, jego sąsiada lub punktu Parcel Shop GLS – przesyłana jest bezpośrednio z samochodu kurierskiego.

Punkty Parcel Shop odgrywają dużą rolę w koncepcji dostawy GLS dla osób prywatnych. Aby być blisko odbiorców nieustannie rozszerzamy krajową sieć Parcel Shop. Jeśli ktoś znalazł już „swój” punkt – na przykład w pobliżu miejsca pracy – będzie mógł wkrótce zlecić doręczenie przesyłki GLS bezpośrednio pod ten adres – o ile nadawca włączy usługę ShopDelivery-Service do swojej oferty. Gdy tylko paczka zostanie doręczona do punktu Parcel Shop, GLS natychmiast poinformuje o tym odbiorcę.

Jeśli natomiast nadawca korzysta z usługi Preadvice-Service, odbiorca jeszcze przed dostawą otrzymuje drogą smsową lub mailową informację o tym, że jego paczka została wysłana za pośrednictwem GLS, kiedy mniej więcej dotrze i z kim można skontaktować się w razie pytań. Jeśli odbiorcy nie odpowiada przewidywany termin doręczenia przesyłki, ma on możliwość wybrania innego czasu dostawy. Paleta możliwości jest ukształtowana, tak, aby każdemu nadawcy oraz jego odbiorcy udostępnić praktyczne rozwiązanie – i by tym samym wszyscy byli zadowoleni.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Radców Prawnych Zdanowicz i Wspólnicy Sp.K.

Profesjonalista w zakresie szeroko rozumianego prawa gospodarczego i cywilnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »