| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Rozwój projektu Citylogin

Rozwój projektu Citylogin

Citylogin to ciekawy projekt FM Logistic, który ma na celu ograniczenie negatywnych skutków dostaw towarów w centrach miast. Na czym polega i jak się rozwija ta ciekawa koncepcja?

Na czym polega Citylogin?

FM Logistic, czołowy międzynarodowy operator na rynku magazynowania, transportu i pakowania, opracował w 2014 roku projekt Citylogin, który jest długofalowym, skutecznym rozwiązaniem w zakresie udoskonalania logistyki miejskiej. Celem przedsięwzięcia jest ograniczenie negatywnego oddziaływania dostaw towarów (zanieczyszczenie powietrza, hałas, zatłoczenie ...) w centrach miast poprzez wykorzystanie magazynów usytuowanych na obrzeżach aglomeracji oraz użycie małych, hybrydowych lub elektrycznych pojazdów dostawczych.

Pierwszym beneficjentem projektu Citylogin jest Rzym. To miasto, w którym dostęp do historycznego centrum jest od kilku lat stopniowo ograniczany dla pojazdów z silnikami spalinowymi. FM Logistic, zwracając baczną uwagę na potrzeby swoich klientów, planuje wdrożenie rozwiązania także w innych miastach we Włoszech, Polsce, Hiszpanii, Rosji i Francji.

Zobacz też: Własna działalność gospodarcza w pracy kierowcy – wady i zalety

Rozwój projektu Citylogin

Oprócz obsługi sklepów Sephora, oferta Citylogin jest wdrażana na potrzeby kolejnych odbiorców w centrum Mediolanu. Ostatnio, FM Logistic podpisało umowę z Grupą Carrefour, największym europejskim dystrybutorem, na dostawę produktów suchych do sklepów Carrefour Express, które znajdują się w centrum stolicy Lombardii, w strefie ograniczonego ruchu kołowego. We współpracy z włoskim przewoźnikiem Mag.di, codziennie programowane są trzy trasy objazdowe dla każdego pojazdu Mitsubishi Fuso Canter w wersji hybrydowej.

Równolegle firma rozbudowuje swoją ofertę dystrybucyjną dla marki Sephora. Po Rzymie i Mediolanie, w najbliższym czasie pojazdy hybrydowe obsługujące sieć sklepów tej marki pojawią się także w centrum Turynu.

Zobacz też: Nowe zasady stosowania płacy minimalnej dla kierowców

Zastosowanie Citylogin w Warszawie

W Polsce FM Logistic działa od 1995 roku, m.in. poprzez swoje Centrum Dystrybucyjne FM Health, które aktualnie testuje dostawy produktów farmaceutycznych w centrum Warszawy z użyciem elektrycznego pojazdu dostawczego Nissan e-NV200, specjalnie przystosowanego do przewozu towarów wrażliwych.

Zobacz też: Konsekwencje podpisania protokołu zdawczo-odbiorczego w momencie zawarcia umowy leasingu

Od Madrytu do Bilbao: przykład hiszpański

Od 2016 roku FM Logistic działa również w Madrycie. We współpracy z przewoźnikiem Ontime Logística Integral wykorzystuje do obsługi klientów indywidualnych i biznesowych flotę 14 elektrycznych, hybrydowych lub zasilanych gazem pojazdów dostawczych. Dystrybucja odbywa się z platformy logistycznej, usytuowanej 14 km od centrum hiszpańskiej stolicy, zapewniając dostawy do sklepów w centrum miasta, m.in. sklepów należących do sieci Lidl.

Ponadto FM Logistic otrzymało ostatnio subwencję z Unii Europejskiej na przetestowanie trójtemperaturowego, elektrycznego pojazdu-chłodni o ładowności 10-12 palet, przystosowanego do realizacji dostaw w strefach miejskich. Bardziej na północ, w Bilbao, po pomyślnej serii testów, obsługę sklepów sieci Lidl rozpoczęła naczepa nowego typu, przystosowana do ruchu miejskiego i wyposażona w osie skrętne.

Zobacz też: Kolizja za granicą. Jak postępować?

Bardziej na wschód: produkty luksusowe

FM Logistic jest obecne na rynku rosyjskim od 1994 roku. W 2017 roku rozpoczęto wdrażanie projektu Citylogin na potrzeby dużych sklepów z produktami luksusowymi w centrum Moskwy. Po skompletowaniu produktów we Francji i dostarczeniu na lotnisko Roissy, towary są wysyłane do stolicy Rosji. Z moskiewskiego lotniska są przewożone do jednej z firmowych platform logistycznych.

Dystrybucja odbywa się tu pojazdami dostawczymi Iveco, które są zasilane gazem i specjalnie wyposażone na potrzeby przewozu produktów luksusowych (drzwi z podwójnym zabezpieczeniem, wzmocnione szyby, alarm, ciągła lokalizacja poprzez GPS, itd.).

Zobacz też: Stłuczka lub wypadek za granicą, jakie poniesiemy koszty?

Citylogin wkracza do Paryża!

FM Logistic jest zaangażowana w liczne projekty miejskiej dystrybucji towarów. W 2016 roku w ramach zapytań ofertowych rozesłanych przez Merostwo Paryża, firmy Paris&Co i FM Logistic we współpracy z firmą Sogaris, zaprezentowały innowacyjny projekt dostaw produktów świeżych z platformy logistycznej usytuowanej na przedmieściach stolicy Francji.

Zgodnie ze swoją polityką zrównoważonego rozwoju, FM Logistic podpisało 6 stycznia br., opracowaną przez Merostwo Paryża, kartę Zrównoważonej Logistyki Miejskiej. Celem tego zobowiązania jest pogodzenie gospodarki z poprawą warunków życia w mieście, przy równoczesnym zapewnieniu nowoczesnej logistyki.

W najbliższym czasie zostanie także uruchomiona i dostosowana do potrzeb projektu Citylogin baza logistyczna, usytuowana na południowo wschodnich przedmieściach Paryża.

Grégoire Lapillonne, szef projektu w FM Logistic, zapytany o tak dynamiczny rozwój, wyjaśnia: „Wzrost natężenia ruchu oraz kolejne ograniczenia dostępu dla ruchu kołowego w centrach miast zmuszają do dogłębnej zmiany sposobu dystrybucji w miastach. W przypadku naszej grupy jest to oferta Citylogin, która doskonale uzupełnia naszą ofertę przewozową. Dla naszych obecnych i potencjalnych klientów Citylogin zapewnia skuteczną dystrybucję uwzględniającą ograniczenia w ruchu kołowym, które prędzej czy później obejmą centra wszystkich dużych miast.”

Źródło: Newseria.pl

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Melonet

Agencja SEM zajmująca się marketingiem w Internecie

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK