REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak obniżyć koszty eksploatacji magazynu?

Odboj w Magazynie, fot. Magazynuj.pl
Odboj w Magazynie, fot. Magazynuj.pl
Media

REKLAMA

REKLAMA

Obniżenie kosztów eksploatacji magazynu jest możliwe i to bez potrzeby rezygnacji z utrzymania odpowiedniego standardu bezpieczeństwa pracy.

Sposoby na obniżenie kosztów eksploatacji magazynu

REKLAMA

Przedstawiamy cztery ekonomiczne inwestycje, dzięki którym można niwelować ryzyko powstawania strat materialnych w magazynach na skutek błędów popełnianych przede wszystkim przez człowieka. Osłony słupów, siatki ochronne, a także ograniczniki palet i barierki ochronne - to „fundamenty” zabezpieczeń magazynowych, które ograniczają możliwość powstania kosztownych uszkodzeń konstrukcji regałów oraz przechowywanych na nich towarów w przypadku kolizji czy wypadków w magazynie.

1. Zabezpieczenie regałów przed wstrząsami i uderzeniami

REKLAMA

Zgodnie z normami obowiązującymi w Polsce (EN15512), na przedsiębiorcy ciąży obowiązek umieszczania osłon metalowych na słupach narożnych, które znajdują się na korytarzach lub ich skrzyżowaniach. Ponieważ jednak koszt zakupu i montażu tego typu zabezpieczeń jest niewielki (ok. 60 zł za stalowe osłony montowane do podłogi), a możliwe straty w produktach czy konsekwencje uszkodzenia konstrukcji regału w sytuacji kolizji z wózkiem widłowym – zdecydowanie bardziej bolesne finansowo, zaleca się by montować osłony we wszystkich miejscach o dużym natężeniu ruchu, w których składuje się towary o znacznej wartości.

Zadaniem osłon słupów jest nie tylko zwiększenie widoczności tych elementów (poprzez zastosowanie wyraźnych, zwykle żółtych barw), ale także wzmacnianie odporności oraz ochrona przed kontaktem bezpośrednim wózka widłowego z konstrukcją regału. W przypadku wystąpienia kolizji, osłona pochłania całą siłę uderzenia, a ewentualny koszt jej wymiany jest o wiele niższy niż strata, jaką mogłoby przynieść uszkodzenie całego regału.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Alternatywą dla osłon słupów mogą być odboje w formie niskich barierek, choć to rozwiązanie mniej ergonomiczne oraz droższe w zakupie i montażu (ok. 140 zł).

2. Zabezpieczenie towaru przed upadkiem i zniszczeniem

Siatki ochronne stosujemy wtedy, gdy jednostki ładunkowe są niestabilne, nie są owijane folią lub zastosowane zabezpieczenia nie zapewniają wystarczającego poziomu bezpieczeństwa. Zadaniem tych elementów jest ochrona towarów przed upadkiem oraz ewentualnym zniszczeniem.

REKLAMA

Taka inwestycja przydaje się szczególnie w magazynach wyposażonych w wysokie regały, stanowiąc ochronę zarówno dla składowanych towarów, jak i pracowników. Koszty są niewielkie, bo za siatkę zgrzewaną o wielkości 200 na 200 mm zapłacimy ok. 24 zł.

Dodatkowymi elementami, stosowanymi gdy chcemy zabezpieczyć tyły oraz boki gniazd regałowych przed osunięciem się towaru, są poziome siatki zabezpieczające. Takie konstrukcje umieszcza się zarówno na pierwszym elemencie nośnym, jak i wysokich piętrach. Poziome siatki zabezpieczające zapobiegają upadkom z wysokości i ewentualnym uszkodzeniom towarów składowanych na półkach.

3. Zabezpieczenie palety oraz znajdującego się na niej towaru

Elementami, które znacząco wpływają na komfort i bezpieczeństwo pracy w magazynie, są tzw. ograniczniki palety zabezpieczające tyły gniazda regału. Utrzymując paletę we właściwym miejscu, zapobiegają ryzyku osadzenia jej zbyt głęboko w regale. To skuteczny sposób na ochronę wartościowego towaru znajdującego się na paletach. Za backstop zapłacimy ok. 130 zł, odbój palety to wydatek rzędu kilkudziesięciu złotych.

4. Zabezpieczanie przed manewrami wózków widłowych, czyli barierki ochronne

Barierki ochronne to elementy, dzięki którym ogranicza się ryzyko powstawania szkód w magazynie na skutek nierozważnych czy nieprzewidzianych manewrów wózkami widłowymi. Tego typu osłony stosuje się w ciągach komunikacyjnych, gdzie łatwo o kolizję z udziałem maszyn wykorzystywanych w czasie pracy w magazynie. Bariery przyjmują siłę ewentualnego uderzenia, przez co chronią konstrukcje regałów oraz znajdujący się na półkach towar. Za taki element zapłacimy ok. 190 zł.

Stosowanie barier ochronnych w magazynach to tanie rozwiązanie, zarówno w zakupie, montażu, jak i późniejszej eksploatacji. Trudno podać dokładne koszty, jakie ponosi przedsiębiorca w momencie wypadku w magazynie, niemniej to na pewno większa konsekwencja finansowa i społeczna niż wybór rozwiązania zapobiegającego takim sytuacjom.

Źródło: materiał prasowe Magazynuj.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

REKLAMA

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

REKLAMA