REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Triumph Tiger 800 XC: łobuzerskie enduro

Kajetan Sokołowski
Triumph Tiger 800 XC
Triumph Tiger 800 XC

REKLAMA

REKLAMA

Triumph Tiger 800 XC należy do segmentu turystycznych enduro. Większość motocyklistów „coś o nim słyszała”, ale my postanowiliśmy wyrobić sobie własne zdanie na jego temat. W redakcyjnym teście Triumph Tiger 800 XC.

REKLAMA

Przyznam, że do tej pory nie miałem okazji poruszać się produktami angielskiej marki, jednak bardzo dużo o nich słyszałem. Opinie, które krążą wśród użytkowników tych sprzętów wcale nie są dalekie od rzeczywistości. Przy odbiorze motocykla, zostałem poinformowany, że jak coś zepsuję to będę musiał za to zapłacić, więc ochota na odkręcania jakoś mi przeszła... Jednak nie trwało to długo, bo już na drugich światłach lewa ręka przejęła kontrolę nad umysłem i strzeliła ze sprzęgła, czego efektem była długa piękna guma. Motocykl jest w 100% godny swojej nazwy (Tiger) -ten sprzęt na pewno nie jest dla początkujących. Tyle słowem wstępu.

REKLAMA

Jeżeli chodzi o walory estetyczne no cóż. Można się zakochać, albo oślepnąć. Triumph nie poszedł na kompromis i stworzy cyborga, który aż prosi się o codzienną dawkę błota. Reflektory i szyba tworzą wrażenie, jakbyśmy mieli do czynienia z transformerem, a nie pojazdem dwukołowym. Cała linia motocykla jest pełna ostrych kształtów, a jedyne co jest obłe to koła. Ja się zakochałem.

Zobacz też: Test Suzuki DL 650 V-Strom: energiczny i wygodny

REKLAMA

Nie wiem skąd w tym angliku tyle wigoru, bo przecież na wyspach to deszcze, chód i mgły, a Tiger w żadnym wypadku nie zamula. Trzycylindrowa jednostka o pojemności 800 ccm jest godna podziwu, bo oddaje do dyspozycji kierowcy pokłady mocy w każdym momencie. Do tej pory chyba nie spotkałem się z tak żwawym enduro. Jazda na jednym kole nie stanowi żadnego problemu, a silnik ochoczo kręci się do czerwonego pola, przyjemnie przy tym rycząc. Według mnie, powinien istnieć nakaz montowania trzycylindrowych silników w motocyklach.

Silnik Triumpha Tigera 800 XC generuje 94 KM i 79 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie parametry powinny zadowolić każdego, niezależnie od wieku i płci. Najwięcej frajdy daje sposób, w jaki kierowca może dysponować tymi przybytkami. MOC jest dostępna już od najniższych obrotów i przez cały zakres nie widać jej końca. Zarówno powolne toczenie się na najwyższym biegu, jak i piłowanie blisko odcięcia sprawiają niesłychaną frajdę. Niestety nie jest to zbyt oszczędna jednostka i spalanie na poziomie 6,5-7 l na 100 km nie powinno nikogo zdziwić.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zawieszenie i układ jezdny są klasą samą w sobie. Z przodu mamy zawieszenie Showa upside-down o naprawdę terenowym skoku, jednak jest ono na tyle sztywne, że przód nie nurkuje przy ostrzejszym hamowaniu, do czego już zdążyliśmy się przyzwyczaić w motocyklach typu enduro. Z tyłu również mamy Showa, tym razem z regulacją. Motocykl prowadzi się niezwykle stabilnie zarówno przy małych i dużych prędkościach. Zawdzięczamy to ramie wykonanej ze stalowych rur, która nadaje niesamowitą sztywność konstrukcji.

Zobacz też: Test Honda NC700X: Urządzenie uniwersalne

Hamulce zasługują na oddzielny rozdział, jednak aby zbędnie nie przedłużać, powiem tylko że są mega skuteczne i bardzo precyzyjnie można je dozować. Podobno ABS można wyłączyć jednak ja z wiadomych przyczyn się nie odważyłem, jednak dla fanów offroadu może to być spore udogodnienie.

Jazda tym motocyklem to wielka przyjemność. Przejdźmy zatem do pozycji za sterami, która jest bardzo wygodna, a szeroka kierownica ułatwia manewrowanie w gąszczu ulicznym i leśnym. W sposób agresywny zachęca nas do wstania i skręcenia z ulicy w pobliski park i porozrabiania na łonie natury. Jak już jesteśmy przy tym to warto zauważyć, że testowy Tiger został wyposażony w reflektory przeciwmgielne i porządną jak na serie, osłonę silnika. Ponadto kierownica i siedzisko posiadają możliwość regulacji, co powinno zadowolić wszystkich jeźdźców.

Zobacz też: W co się ubrać na motocykl?

Cena tego sprzętu nie należy do kategorii dumping, jednak myślę, że warto zapłacić 42 900 polskich złotych za ten sprzęt, bo różnicę w jakości czuć wyraźnie, kiedy spojrzymy na tańszą konkurencję. Takie smaczki, jak tylna lampa w technologii LED, czy przewody w stalowym oplocie, sprawiają, że w żaden sposób nie poczujemy niedosytu. Ponadto mamy bogatą ofertę wyposażenia dodatkowego, takiego chociażby jak kufry, gmole, osłony itd. Nie wspomniałem o wielu rzeczach, które mogą się wydawać istotne takie jak choćby ochrona przed wiatrem, czy deszczem, jednak ma to swój powód. Na tym motocyklu będziecie chcieli jeździć nawet kiedy będzie –20 stopni na zewnątrz.

Nie wspomniałem również o wersji bardziej ucywilizowanej, jednak sądzę, że nie warto mieszać wrażenia z jazdy tymi dwoma motocyklami, bo mimo prawie identycznego wyglądu, silnika i innych rzeczy, zasługują na dwa oddzielne artykuły.  Może w przyszłości dokonamy jakiejś konfrontacji? Gdzie bym uplasował ten sprzęt na dzisiejszym rynku? Zapewne na pudle swojego segmentu. 

Triumph Tiger 800 XC
Triumph Tiger 800 XC
Triumph Tiger 800 XC
Triumph Tiger 800 XC
Triumph Tiger 800 XC
Triumph Tiger 800 XC
Triumph Tiger 800 XC
Triumph Tiger 800 XC
Triumph Tiger 800 XC
Triumph Tiger 800 XC
Triumph Tiger 800 XC
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Objazdy i zmiany w kursowaniu autobusów 20 marca 2024 r. [protest rolników] - Legionowo i okolice

    Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie poinformował o utrudnieniach w komunikacji miejskiej jakie wystąpią 20 marca 2024 r. w powiecie legionowskim z powodu protestu rolników. Zmiany obejmą wiele linii podmiejskich. Autobusy pojadą objazdami.

    Blokady rolników 20 marca 2024 r. – mapa online. Warszawa, Kraków, Katowice, Gdańsk, Białystok i inne. Które drogi i skrzyżowania będą zablokowane? Jak objechać blokadę? [Aktualizacja]

    W dniu 20 marca 2024 r. nastąpi kolejna odsłona protestu rolników. Na drogach całej Polski staną blokady rolnicze. Publikujemy mapę online protestów rolniczych i ewentualnych objazdów. Mapa jest stale aktualizowana, aktualnie widnieje na niej ponad 500 punktów blokad. Poza tym poniżej stale aktualizujemy informacje z samorządów i Policji odnośnie blokad drogowych w tym dniu. Utrudnienia na drogach pojawiają się już 19 marca.

    Bridgestone rozbudowuje fabrykę. Zainwestuje prawie mld zł. Dzięki temu zakład wyprodukuje 7 mln opon rocznie

    Bridgestone ma zamiar rozbudować hiszpański zakład produkcyjny w Burgos. Cele gigantycznej inwestycji są trzy. Chodzi o zwiększenie produkcji, poprawę standardu i mocniejsze pójście w kierunku zrównoważonego rozwoju.

    Młodzi nie chcą prawa jazdy. W 2023 r. dokumentów było o 30 proc. mniej, niż jeszcze kilka lat temu

    Dane z CEPiK nie pozostawiają złudzeń. W 2023 r. w Polsce zostało wydanych o 30 proc. mniej praw jazdy, niż w 2015 r. Jak ten trend może wpłynąć na producentów samochodów oraz rynek aut używanych?

    REKLAMA

    Auta w leasingu policja nie zabierze. Kierowca zapłaci jednak nawiązkę, a do tego poniesie koszty podatkowe

    Pijany kierowca zatrzymany w samochodzie leasingowanym auta nie straci. Mimo wszystko za swój czyn zapłaci i to podwójnie. Nawiązka dopiero otwiera listę jego strat. Kolejnym punktem jest utrata praw do odliczenia podatkowego.

    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    REKLAMA

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    REKLAMA