| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Jednoślad > Motocykle > Honda VFR 750/800/1200

Honda VFR 750/800/1200

Od pogromcy toru do turystyka dla wymagających – tak w skrócie opisać można historię VFR-ki. Honda produkuje ten model nieprzerwanie od 1986 roku, co jest niewątpliwym wyznacznikiem sukcesu.

Pierwsza Honda VFR 750F była topowym motocyklem sportowym końcówki lat 80', który królował na torze. Kiedy jednak w latach 90' konkurencja zepchnęła na dalszy plan nieco ciężką, choć niezawodną VFR-kę. Japończycy zdecydowali się przekonstruować maszynę pod kątem dalekiej turystyki.

Wprowadzane stopniowo przez wiele lat modyfikacje sprawiły, że VFR-ki dziś śmigające po drogach dość mocno różnią się od swego sportowego pierwowzoru. Przede wszystkim konsekwentnie zwiększana jest pojemność silnika – i tak od 1998 roku triumfy święci VFR 800Fi, a w 2010 roku w stajni Hondy pojawiła się także VFR 1200F.

Zobacz też: Jak wybrać szkołę jazdy na motocyklu?

Wygląd

W przypadku właściwie każdej wersji po 1900 roku mamy do czynienia z motocyklem raczej masywnym, od kiedy bowiem Honda VFR została sportowym turystykiem, stanowczo „przytyła”. Producenci dwoili się i troili by poprzez wprowadzanie coraz lżejszych detali zmniejszyć masę własną motocykla.  Mimo to VFR 800Fi waży aż 253 kg, podczas gdy nowa VFR 1200 może wraz z kuframi dobić nawet do 280 kg.

Duża masa własna może być pewnym utrudnieniem podczas jazdy w mieście, natomiast absolutnie nie przeszkadza na długich trasach, do których VFR jest stworzona, o czym świadczą również ogromne owiewki, chroniące przed warunkami atmosferycznymi i wysoka kierownica.

Zobacz też: Jak przewozić bagaże na motocyklu?

Stylistyka najnowszej VFR jest dość futurystyczna, nie zabrakło w niej też sportowych detali, takich jak zadarty tył, potężna rura wydechowa i dwustopniowe siedzenie.

Silnik

Serce VFR-ki to jej cecha charakterystyczna – widlasta czwórka  o pojemności skokowej 750 cm3 początkowo dysponowała mocą 105 KM i momentem obrotowym 78 Nm przy 9000 obr/min. Silnik V4 był stopniowo udoskonalany, ale raczej pod kątem poprawienia kultury pracy niż zwiększenia mocy, która dla modelu VFR 800 wynosiła 110 KM. Moment obrotowy to 82 Nm przy 8500 obr/min.

Typowo egzemplarze mogły pochwalić się osiągami rzędu 170 KM, jednak nawet przeciętny użytkownik 750-tki czy 800-tki nie może mieć powodów do narzekań – maszyna wyposażona w mokre wielotarczowe sprzęgło i dobrze zestopniowaną sześciobiegową skrzynię bez trudu rozwija prędkości rzędu 240 km/h.

Zobacz też: Jak zabezpieczyć motocykl przed kradzieżą?

Oczywiście wersja o pojemności skokowej 1200 cm3 to już zupełnie inna historia – napędza ją potężny silnik o mocy maksymalnej 173 KM i momencie obrotowym 129 Nm przy 8750 obr/min, który z łatwością zadowoli miłośników szosowych szaleństw. Po przekroczeniu 7000 obr/min.  duża VFR naprawdę ostro wyrywa do przodu.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Xandia

Doradztwo finansowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »