| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zakup > Samochód z Anglii - jak go rozpoznać?

Samochód z Anglii - jak go rozpoznać?

Niskie ceny używanych samochodów w Anglii powodują wzmożony ich napływ do Polski. Wiele egzemplarzy jest nieprofesjonalnie dostosowanych do ruchu lewostronnego. Jak rozpoznać "Anglika" i nie dać się nabrać?

Atrakcyjne ceny używanych samochodów z Wielkiej Brytanii powodują, że coraz więcej tych aut jest sprowadzanych poprzez prywatny import do Polski. Po przekroczeniu granicy auta te są rozbierane i dostosowywane do obowiązującego w Polsce ruchu prawostronnego. Problem polega na tym, że nowy właściciel nie jest najczęściej informowany o pochodzeniu auta i nie jest świadomy, że jego auto nie zostało prawidłowo przystosowane do bezpiecznego poruszania się po polskich drogach. Źle wykonana modernizacja auta jest łatwa do wykrycia.

Po tym rozpoznasz samochód sprowadzony z Anglii:

29.90 złPodróże służbowe - Raporty INFOR - PDF

Zobacz też: Zakup używanego diesla

  • Asymetryczne przednie i tylne światła- w angielskim samochodzie reflektory przednie oświecają szerszym strumieniem światła lewe pobocze. Tylna lampa przeciwmgielna w takim pojeździe ulokowana jest po jego prawej stronie.

  • Naklejka dotycząca masy pojazdu czy zalecanych ciśnień w oponach w autach produkowanych na rynek europejski znajduje się po lewej ich stronie, najczęściej na nadwoziu przy drzwiach kierowcy. Natomiast informacja o dezaktywacji poduszki pasażera powinna znajdować się po stronie pasażera.

  • W niektórych modelach samochodów lusterka boczne są asymetryczne (np. Audi, VW, Skoda). Auta na rynek europejski mają mniejsze prawe lusterko.

  • Asymetryczna przednia szyba – konstrukcja niektórych szyb przednich jest asymetryczna, czyli zbudowana jest z dwóch warstw o odmiennych kształtach. Tego typu rozwiązanie spotkać można np. w Mazdzie 6 czy Lexusie GS300.

  • Wycieraczki szyb – w autach angielskich poruszają się one w przeciwną stronę niż modelach europejskich. Poza tym, rysy powstałe na szybie w trakcie ich pracy, przebiegają w odmiennym  kierunku.

  • Regulacja wysokości fotela to opcja dotycząca zasadniczo siedziska kierowcy. Jeśli występuje tylko po stronie pasażera, to jest to dla nas wyraźny znak ostrzegawczy.

  • Zużycie fotela, klamek czy mechanizmu zamka drzwi praktycznie zawsze jest większe po stronie kierowcy. Odwrotna sytuacja powinna nas zaniepokoić.

  • Wyposażenie w autach angielskich często różni się od tego dostępnego w modelach na rynek europejski. Np. ręczna skrzynia biegów w Lexusie IS300 nie występowała w jego europejskiej specyfikacji.

Zobacz też: Auta tanie w utrzymaniu, czyli jakie?

Wymienione wyżej różnice pomiędzy samochodami angielskimi, a europejskimi powinny być pomocne w celu szybkiej dyskwalifikacji aut przerabianych przez niewykwalifikowanych mechaników, którzy niskim kosztem próbują „dostosować” je do jazdy po polskich drogach i z zyskiem sprzedać. Pamiętajmy jednak, że w przypadku podejrzeń co do pochodzenia auta, warto sprawdzić także stan ściany grodziowej. Ulokować kierownicy po lewej stronie pojazdu niejednokrotnie wymaga jej mechanicznej przeróbki. W takim przypadku bardzo trudno ocenić jak samochód zachowa się przy ewentualnej kolizji, dlatego lepiej unikać tego typu pojazdów.

POLECANE ARTYKUŁY

TERMINARZ

PAŹ25
TydzieńPWŚCPSN
40293012345
416789101112
4213141516171819
4320212223242526
4427282930310102

Ostatnio na forum

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

Diana Renata Bożek

Prawnik

Zostań ekspertem Infor.pl »