| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Układ elektryczny > Fiat Panda II: montaż podgrzewanych lusterek – krok po kroku

Fiat Panda II: montaż podgrzewanych lusterek – krok po kroku


W poradniku tym zaprezentujemy sposób montażu podgrzewanych lusterek w Fiacie Panda II. Jest to stosunkowo przydatna funkcja i warto ją mieć w swoim aucie. Oto opis krok po kroku montażu podgrzewania lusterek bocznych.

Co będzie nam potrzebne?

• Mata grzewcza GB8 (104mm x 77mm)
• Kabel dwużyłowy
• Taśma dwustronna
• Lutownica
• Izolacja
• Nóż
• Benzyna ekstrakcyjna
• Śrubokręt płaski i gwiazdkowy
• Młotek
• Klucz imbusowy 5

Wykonanie

Zaczynamy od wyjęcia szkła lusterka, wkładamy za nie palec i drugą ręką delikatnie ociągamy. Jeżeli zapewniliśmy sobie lepszy dostęp, musimy wyczuć specjalne zatrzaski mocujące wkład lusterka. Znajdują się one po lewej (zewnętrznej) części lusterka, dwa na górze i dwa na dole. Odginamy je palcem. Kiedy szkło delikatnie odskoczy, zdejmujemy je z czterech pozostałych zaczepów. Najlepiej poruszać nim na przemian do góry i do dołu.

Teraz przechodzimy do demontażu lusterka. Otwieramy drzwi i zdejmujemy gumową gałkę od regulacji lusterka. Łapiemy ją na samej górze i pociągamy zdecydowanym ruchem, powinna zejść bez żadnych problemów. Pod nią znajduje się nakrętka, która musimy odkręcić. Teraz demontujemy dużą plastikową osłonę. Podważamy ją od góry i powinna wyjść, wtedy zobaczymy gąbkę uszczelniającą. Odrywamy ją bardzo delikatnie tak, żeby nadawała się do ponownego montażu.

Zobacz też: Fiat Panda II: jak zamontować czujnik temperatury – opis krok po kroku

Po zdjęciu gąbki pozostaje nam odkręcenie nakrętki mocującej lusterko. Przykładamy śrubokręt w widoczne zagłębienie i uderzamy w niego młotkiem. Jeżeli wyczujemy wyraźny luz, możemy ją dalej odkręcać ręką. Następnie zdejmujemy tylną pokrywę. Zamocowana jest na zatrzaskach, które są zabezpieczone plastikowym elementem. Odginamy go i jednocześnie odciągamy od zewnętrznej strony pokrywę. Pozostaje nam wyjęcie zaślepki od dołu lusterka, żeby łatwiej poprowadzić nowe kable.

Do kabla lutujemy konektory, które podłączymy do blaszek znajdujących się w macie grzewczej. Teraz odrywamy czarny, mocujący plastik (ten z zaczepami) od lusterka. Najlepiej wsadzić cienki nóż pomiędzy gąbkę a plastik. Następnie przygotowujemy powierzchnię lusterka pod montaż. Czyścimy ją benzyną ekstrakcyjna i naklejamy matę grzewczą. Na końcu naklejamy na nią taśmę dwustronną. W obudowie lusterka montujemy czarny plastik z zaczepami i składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Kable prowadzimy poprzez otwór linek regulacji lusterka. Jeden z nich przykręcamy pod osłoną do blachy (masa), drugi prowadzimy do wnętrza auta.

Zobacz też: Fiat Panda II: montaż przednich głośników. Poradnik

Zdejmujemy tapicerkę drzwi i prowadzimy go łącznikiem do wnętrza samochodu, dokładnie do progu kierowcy. W przypadku strony pasażera robimy identycznie. Jednak tutaj prowadzimy go nad schowkiem (wymagany demontaż) i dalej do progu kierowcy. Mamy tutaj pewną dowolność umieszczenia instalacji. Podważamy plastik przy progu i szukamy w wiązce grubego, biało-brązowego kabla. Zdejmujemy izolację i lutujemy do niego kable. Dla pewności można sprawdzić miernikiem, czy po wciśnięciu ogrzewania szyby jest napięcie. Jeżeli wszystko działa poprawnie, składamy pozostałe elementy w odwrotnej kolejności.

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Bridgestone

To czołowy światowy producent opon do samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, motocykli, maszyn rolniczych, samolotów oraz maszyn do robót ziemnych, a także dostawca rozwiązań w zakresie bieżnikowania Bandag dla samochodów ciężarowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK