| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Ford Focus MK2 i C-MAX: przegląd układu hamulcowego

Ford Focus MK2 i C-MAX: przegląd układu hamulcowego

Sprawne hamulce mają kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy. W poradniku tym pokażemy jak samemu wykonać przegląd układu hamulcowego w modelu C-MAX i Focus MK2.

Kontrolę układu hamulcowego powinniśmy wykonywać minimum 2 razy w roku. Nie jest to czasochłonne zajęcie. Do wykonania całej pracy wystarczy nam tradycyjny lewarek razem z podstawkami.

Zaczynamy od sprawdzenia klocków hamulcowych. Kontrolujemy wzrokowo ich grubość, nie wliczamy do tego metalowej płytki. Najlepiej zrobić to od góry zacisku. Jeżeli mamy alufelgi nie powinno być z tym problemów. W przypadku felg stalowych konieczne jest zdjęcie koła. Jeżeli według naszej oceny nie pozostało zbyt wiele, warto je wymienić. Nie ma potrzeby wyjmowania go i mierzenia suwmiarką. Graniczna grubość to około 3mm.

Zobacz też: Ford Focus MK2 i C-MAX: wymiana klocków i tarcz hamulcowych

Podobnie postępujemy z tarczami. Dopuszczalne zużycie to 2mm. Dotykamy rant i oceniamy jego wysokość, jeżeli jest bardzo głęboki, pomiar jest niepotrzebny. Czeka nas jedynie wymiana kompletu tarcz. Przed założeniem koła sprawdzamy zaciski hamulcowe, nie może wyciekać z nich płyn. Chcąc ułatwić sobie pomiar należy przyłożyć odpowiednią monetę do tarczy a następnie zmierzyć i odjąć jej grubość od wykonanego pomiaru. W ten sposób uzyskamy grubość zużytej tarczy.

Przechodzimy do wymiany płynu hamulcowego, powinien być wymieniany, co 2 lata. Ma on tendencję do wchłaniania wilgoci przez pory elastycznych przewodów i przez odpowietrznik zbiorniczka. Powoduje to obniżenie temperatury wrzenia płynu hamulcowego, co skutkuje znacznym pogorszeniem działania układu hamulcowego.

Zobacz też: Ford Focus MK2 i C-MAX: wymiana paska wieloklinowego

Odkręcamy zbiorniczek z płynem hamulcowym i za pomocą strzykawki opróżniamy go, tak żeby zostało ok. 10mm. Nie zalecamy całkowitego odessania, może to doprowadzić do wprowadzenia powietrza w układ. Napełniamy zbiorniczek świeżym płynem aż do znaku „max” Podłączamy czysty przewód elastyczny do śruby odpowietrzającej prawego zacisku tylnego koła.

Podstawiamy puste naczynie i odkręcamy odpowietrznik. Pompuje pedałem hamulca ok. 10 razy i zakręcamy go. W identyczny sposób robimy z pozostałymi zaciskami. Wypływający płyn powinien być przezroczysty, wolny od zabrudzeń i pęcherzyków.

Kolejność jest następująca:

  • Tylny prawy zacisk
  • Tylny lewy zacisk
  • Przedni prawy zacisk
  • Przedni lewy zacisk

Zobacz też: Ford Focus MK2 i C-MAX: wymiana żarówek

Na końcu przechodzimy do sprawdzania przewodów hamulcowych. Całą operację najlepiej wykonać korzystając z kanału lub platformy warsztatowej. Zaczynamy od umycia przewodów hamulcowych. Po dokładnych oględzinach zobaczymy, że pokryte są one warstwą tworzywa sztucznego, które chroni przed korozją. Nie zaleca się używania szczotki drucianej lub papieru ściernego.

Jeżeli zlokalizujemy jakieś uszkodzenie należy wymienić ten odcinek aż do miejsca najbliższego łączenia.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Wasilewski

Aplikant adwokacki w Izbie Warszawskiej. Absolwent Wydziału Prawa EWSPiA w Warszawie, uczelni afiliowanej przy instytucie nauk prawnych Polskiej Akademii Nauk utworzonej we współpracy ze Zrzeszeniem Prawników Polskich oraz Międzynarodowym Instytutem Rozwoju Prawa w Rzymie.


Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK