| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Opel Omega B/B FL: kontrola automatycznej skrzyni biegów

Opel Omega B/B FL: kontrola automatycznej skrzyni biegów

Automatyczna skrzynia biegów jest bardziej wrażliwa na zaniedbania niż manualna. W poradniku tym pokażemy jak wykonać przegląd automatycznej skrzyni biegów w Oplu Omega B i B FL.

Opel Omega występował również z automatyczną skrzynią biegów. Każde auto z taką przekładnią wymaga szczególnej uwagi. Nienaganny stan skrzyni przekłada się na jej funkcjonowanie. Nie wiele osób zdaję sobie sprawę, że naprawa automatycznej skrzyni biegów może być bardzo kosztowna. Pamiętajmy, że samochód możemy holować tradycyjnie do 100 kilometrów. Powyżej tej odległości należy unieść przednie koła holowanego auta.

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: wymiana żarówek

Zaczynamy od zewnętrznych oględzin skrzyni biegów. Na początku unosimy samochód. Najlepiej skorzystać z platformy warsztatowej lub kanału. W ostateczności możemy posłużyć się tradycyjnym lewarkiem razem z podstawkami. Kiedy podniesiemy samochód sprawdzamy dokładnie czy nie ma widocznych wycieków. Jeżeli obudowa skrzyni biegów jest zabrudzona to należy ja dokładnie umyć.

Robimy to za pomocą środka do czyszczenia na zimno. Jest on dostępny w sklepach motoryzacyjnych i hipermarketach. Myjemy dokładnie całą skrzynie i posypujemy kreda wszystkie miejsca podejrzane o wycieki. Opuszczamy samochód i udajemy się na jazdę próbną. Po powrocie ponownie podnosimy samochód i sprawdzamy ewentualne wycieki. Jeśli nic nie widać to przechodzimy do kontroli oleju.

Standardowe kontrole nie są wymagane, jednak warto je wykonywać. Mamy wtedy możliwość oceny stanu technicznego naszej skrzyni. Na początku warto zaznaczyć, że skrzynia biegów nie jest wyposażona w specjalny bagnet do kontroli poziomu oleju. Omegi pracujące w ciężkich warunkach tym bardziej nie powinny zaniedbywać tego przeglądu. Jeśli chodzi o wymianę oleju należy wykonywać to co 7 lat lub 100 000 kilometrów.

Zanim przystąpimy do sprawdzenia lub wymiany oleju, zalecamy kupić olej przekładniowy ATF. Najlepiej wybrać taki sam jak był stosowany wcześniej.  Przystępujemy do sprawdzenia oleju. Na początku rozgrzewamy skrzynię do około 60 stopni. W tym celu należy przejechać samochodem około 20 kilometrów. Po powrocie unosimy samochód tak, żeby nie był przechylony na jedną ze stron.

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: demontaż półosi

Zdejmujemy osłonę skrzyni i przesuwamy dźwignię zmiany biegów w każde możliwe położenie. Na końcu ustawiamy ją w pozycji „P” i wyłączamy radio i klimatyzację. Podczas kontroli silnik powinien pracować na luzie. W ten sposób zapewnia ciągłe napełnianie przekładni hydrokinetycznej.

Na misce olejowej przekładni znajduje się korek wlewowy, który należy odkręcić. Prawidłowy poziom oleju powinien sięgać dolnej krawędzi. Chcąc ocenić ile oleju brakuje należy wprowadzić do otworu zagięty drut. Do uzupełniania zalecamy olej ATF rekomendowany przez firmę Opel. Zazwyczaj jest on dokupienia w autoryzowanych serwisach tej marki. W ten sposób unikniemy pomyłek i będziemy mieli pewność, że na takim oleju przekładnia automatyczna będzie pracować prawidłowo.

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: wymiana świec żarowych

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

dr Dominik Lubasz

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »