| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > BMW seria 3 E36: wymiana płynu hamulcowego

BMW seria 3 E36: wymiana płynu hamulcowego

Regularna wymiana płynu hamulcowego w BMW E36 jest konieczna, ze względu na fakt, że płyn hamulcowy traci swoje właściwości, co skutkuje spadkiem skuteczności hamowania. W poradniku tym opisaliśmy wymianę płynu hamulcowego w BMW E36.

Operację wymiany płynu hamulcowego w BMW E36 należy wykonywać co 2 lata. Oczywiście jeżeli tego nie zrobimy nasze auto będzie nadal hamować jednak skuteczność będzie znacznie niższa. Do przeprowadzenia tej czynności będzie nam potrzebny klucz oczkowy 10 oraz płyn hamulcowy DOT 4 oraz puste naczynie. Powszechnie wiadomo że płyn hamulcowy wchłania wilgoć z powietrza poprzez elastyczne przewody i otwór odpowietrzający. Efektem tego jest obniżenie temperatury wrzenia takiego płynu. Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że powstawanie pęcherzyków powietrza może znacząco obniżyć siłę hamowania.

Zobacz też: BMW seria 3 E36: przegląd układu kierowniczego i zawieszenia przedniego

Przystępujemy do wymiany. Cała operację najlepiej przeprowadzić przy pomocy drugiej osoby, ułatwi nam to pracę. Najpierw odkręcamy zbiorniczek z płynem hamulcowym i za pomocą strzykawki odsysamy go, tak żeby została widoczna ilość. Nie zalecamy całkowitego odessania, może to doprowadzić do zapowietrzenia całego układu co może doprowadzić do wizyty w serwisie. Napełniamy zbiorniczek świeżym płynem aż do znaku „max” Podłączamy czysty przewód elastyczny do śruby odpowietrzającej prawego zacisku tylnego koła.

Podstawiamy puste naczynie i odkręcamy odpowietrznik. Pompuje pedałem hamulca ok. 10 razy i zakręcamy go. W identyczny sposób robimy z pozostałymi zaciskami. Wypływający płyn powinien być przezroczysty, wolny od zabrudzeń i pęcherzyków.

Kolejność jest następująca

  • Tylny prawy zacisk
  • Tylny lewy zacisk
  • Przedni prawy zacisk
  • Przedni lewy zacisk

Podczas całej operacji należy kontrolować poziom płynu w zbiorniczku. Należy prowadzić regularną dolewkę. Jeżeli z odpowietrzników nadal wypływa płyn z pęcherzykami to kontynuujemy tą operację. Teraz uzupełniamy stan płynu na „MAX” sprawdzamy wszystkie odpowietrzniki i udajemy się na jazdę próbną. Po powrocie warto sprawdzić czy nie ma żadnych wycieków.

Zobacz też: BMW seria 3 E36: przegląd układu zapłonowego

Zużyty płyn należy oddać do punktu utylizacji. Nie należy wylewać go w przypadkowe miejsce. Do całej operacji najlepiej kupić dwie butelki płynu (zazwyczaj litrowe opakowania). Podczas wykonywania całej pracy warto przyjrzeć się przewodom elastycznym jak i sztywnym. Jeżeli nie wykonywaliśmy przeglądu układu hamulcowego to jest to bardzo ważny punkt. Wszelkie nieszczelności doprowadzą do natychmiastowego ubytku płynu.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Bogacz Bartoszewicz Kancelaria Radców Prawnych

Obsługa prawna klientów indywidualnych i przedsiębiorców

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »