| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Peugeot 205: wymiana oleju silnikowego

Peugeot 205: wymiana oleju silnikowego

Wymiana oleju silnikowego w Peugeocie 205 nie jest trudna. W poradniku tym przedstawimy opis krok po kroku jak wymienić olej silnikowy w Modelu Peugeot 205.

Wymianę oleju w Peugeocie 205 przeprowadzamy podobnie jak w innych autach co roku o tej samej porze. Nawet, jeśli producent zaleca wymianę po dłuższym okresie, warto robić to częściej. Koszt zakupu filtru to wydatek ok. 20 – 30zł. Jeśli chodzi o olej to wszystko zależy od tego jaki mieliśmy wcześniej. Zaczynamy od skompletowania wszystkich potrzebnych narzędzi oraz części.

Zobacz też: Peugeot 205: kontrola układu hamulcowego

  • Puste naczynie
  • Klucz nasadowy 8 do odkręcenia korka spustowego
  • Kanał lub podnośnik (opcjonalnie „żaba” z podstawkami)
  • W zależności od silnika – od 3,0 do 5,0 litrów oleju silnikowego
  • Filtr oleju
  • Pierścień uszczelniający korka spustowego (czasami w zestawie z filtrem)
  • Szmatki
  • Klucz do filtrów

Do wymiany będzie potrzebna następująca ilość oleju:

  • Silnik 45 i 50km – 4.5L
  • Silnik 60 i 80km – 5.0L
  • Silnik TU – 3.5L
  • Silnik XU – 5.0L
  • Model GTI/CTI – 4.5L

Przystępujemy do zlewania oleju silnikowego. Zalecamy przeprowadzić jazdę próbną do momentu aż silnik nie osiągnie temperatury roboczej. Po powrocie ustawiamy auto na podnośniku, kanale lub lewarku typu „żaba” a następnie podnosimy i podpieramy je (w przypadku zwyczajnego lewarka). Podkładamy pusty pojemnik i odkręcamy śrubę spustową oleju z boku miski olejowej i w całości pozbywamy się starego oleju.

Zobacz też: Peugeot 205: przegląd układu kierowniczego

Nadszedł czas na wymianę filtra oleju. Pierwsze co zrobimy, to wykręcimy filtr olejowy. Najlepszy będzie do tego klucz do filtrów. Jednak można po prostu wbić ostry śrubokręt w boczną ściankę filtra i obrócić go. Najlepiej mieć przy sobie kilka szmat. Podczas przebijania wkładu nastąpi wyciek. Po demontażu pamiętajmy o usunięciu starej uszczelki.

Przed założeniem nowej pamiętajmy żeby pokryć ją cienką warstwą świeżego oleju silnikowego. Przed zalaniem silnika świeżym olejem musimy zakręcić korek spustowy. Pamiętajmy o użyciu nowego pierścienia uszczelniającego. Przez króciec wlewowy pokrywy głowicy cylindrów wlewamy zalecaną ilość oleju silnikowego. Pamiętajmy, aby użyć takiego oleju, jaki był wcześniej użyty. Mieszanie nie jest zalecane.

Zobacz też: Peugeot 205: kontrola skrzyni biegów

Włączamy silnik i pozostawiamy go pracującego na biegu jałowym przez kilka minut. Po tym okresie gasimy go i dokonujemy pomiaru poziomu oleju. Ewentualne braki uzupełniamy i ponownie odpalamy auto. Teraz możemy udać się na jazdę próbną i po powrocie z niej upewnić się czy stan na bagnecie jest odpowiedni.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Ekspert firmy Xella Polska

Eksperci Budowy SILKA YTONG.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »