| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Peugeot 205: wymiana oleju silnikowego

Peugeot 205: wymiana oleju silnikowego

Wymiana oleju silnikowego w Peugeocie 205 nie jest trudna. W poradniku tym przedstawimy opis krok po kroku jak wymienić olej silnikowy w Modelu Peugeot 205.

Wymianę oleju w Peugeocie 205 przeprowadzamy podobnie jak w innych autach co roku o tej samej porze. Nawet, jeśli producent zaleca wymianę po dłuższym okresie, warto robić to częściej. Koszt zakupu filtru to wydatek ok. 20 – 30zł. Jeśli chodzi o olej to wszystko zależy od tego jaki mieliśmy wcześniej. Zaczynamy od skompletowania wszystkich potrzebnych narzędzi oraz części.

Zobacz też: Peugeot 205: kontrola układu hamulcowego

  • Puste naczynie
  • Klucz nasadowy 8 do odkręcenia korka spustowego
  • Kanał lub podnośnik (opcjonalnie „żaba” z podstawkami)
  • W zależności od silnika – od 3,0 do 5,0 litrów oleju silnikowego
  • Filtr oleju
  • Pierścień uszczelniający korka spustowego (czasami w zestawie z filtrem)
  • Szmatki
  • Klucz do filtrów

Do wymiany będzie potrzebna następująca ilość oleju:

  • Silnik 45 i 50km – 4.5L
  • Silnik 60 i 80km – 5.0L
  • Silnik TU – 3.5L
  • Silnik XU – 5.0L
  • Model GTI/CTI – 4.5L

Przystępujemy do zlewania oleju silnikowego. Zalecamy przeprowadzić jazdę próbną do momentu aż silnik nie osiągnie temperatury roboczej. Po powrocie ustawiamy auto na podnośniku, kanale lub lewarku typu „żaba” a następnie podnosimy i podpieramy je (w przypadku zwyczajnego lewarka). Podkładamy pusty pojemnik i odkręcamy śrubę spustową oleju z boku miski olejowej i w całości pozbywamy się starego oleju.

Zobacz też: Peugeot 205: przegląd układu kierowniczego

Nadszedł czas na wymianę filtra oleju. Pierwsze co zrobimy, to wykręcimy filtr olejowy. Najlepszy będzie do tego klucz do filtrów. Jednak można po prostu wbić ostry śrubokręt w boczną ściankę filtra i obrócić go. Najlepiej mieć przy sobie kilka szmat. Podczas przebijania wkładu nastąpi wyciek. Po demontażu pamiętajmy o usunięciu starej uszczelki.

Przed założeniem nowej pamiętajmy żeby pokryć ją cienką warstwą świeżego oleju silnikowego. Przed zalaniem silnika świeżym olejem musimy zakręcić korek spustowy. Pamiętajmy o użyciu nowego pierścienia uszczelniającego. Przez króciec wlewowy pokrywy głowicy cylindrów wlewamy zalecaną ilość oleju silnikowego. Pamiętajmy, aby użyć takiego oleju, jaki był wcześniej użyty. Mieszanie nie jest zalecane.

Zobacz też: Peugeot 205: kontrola skrzyni biegów

Włączamy silnik i pozostawiamy go pracującego na biegu jałowym przez kilka minut. Po tym okresie gasimy go i dokonujemy pomiaru poziomu oleju. Ewentualne braki uzupełniamy i ponownie odpalamy auto. Teraz możemy udać się na jazdę próbną i po powrocie z niej upewnić się czy stan na bagnecie jest odpowiedni.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Realizuje rządową politykę ochrony konsumentów

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK