| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Audi A4 B5: kontrola skrzyni biegów i układu przeniesienia napędu

Audi A4 B5: kontrola skrzyni biegów i układu przeniesienia napędu

Przegląd układu przeniesienia napędu i skrzynio biegów to jedna z większych czynności, jakie możemy wykonać samemu. Poniżej znajduje się opis krok po kroku.

Kontrolę skrzyni biegów można przeprowadzić, co 2 lata, jednak w przypadku układu przeniesienia napędu warto wykonać go, co rok. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żeby dokonać takiego przeglądu jednocześnie. Plan naszego działania jest następujący: sprawdzenie osłony przegubów półosi, sprawdzenie szczelności skrzyni biegów, wymiana oleju w automatycznej skrzyni.

Zaczynamy od sprawdzenia osłon gumowych przegubów półosi. Będziemy musieli unieść samochód. Można to zrobić za pomocą platformy warsztatowej, standardowego podnośnika wraz z kobyłkami lub korzystamy z kanału. Z pomocą lampy sprawdzamy czy guma osłony nie jest popękana. Szukamy ewentualnych śladów smaru na osłonach. W przypadku znalezienia uszkodzenia należy jak najszybciej dokonać wymiany. Wszelkie zabrudzenia przegubu znacznie skracają jego sprawność.

Zobacz też: Audi A4 B5: wymiana filtru paliwa i powietrza

Przechodzimy do kontroli skrzyni biegów. Na początku postaramy się zlokalizować ewentualne wycieki. Unosimy samochód i oglądamy dokładnie całą skrzynie. Jeżeli są duże wycieki, trudno będzie nam ustalić źródło. Na końcu poradnika została przedstawiona prosta a zarazem skuteczna metoda kontroli szczelności skrzynki przekładniowej.

Następny krok to sprawdzenie poziomu i wymiana oleju w manualnej skrzyni biegów.

4-biegowy automat 01N

Stosowany w silnikach 101 i 125km do stycznia 1996. Zanim podejmiemy jakiekolwiek działania naprawcze warto dokonać sprawdzenia szczelności. Nie są nam potrzebne do tego specjalne narzędzia. Jest kilka miejsc, które zdecydowanie możemy podejrzewać o wycieki. Przede wszystkim miejsce łączenia silnika ze skrzynią biegów, korek wlewu oleju, półosie w miejscu łączenia ze skrzynią. Na koniec sprawdzamy poziom oleju.

Zobacz też: Audi A4 B5: kontrola nadwozia

Zakładamy okulary ochronne i wykręcamy korek gwintowany z miski olejowej. Skrzynia musi mieć temperaturę ok. 35 – 40 stopni, wówczas poziom oleju jest właściwy. Jeśli wycieknie niewielka ilość to znak, że niewymagana jest dolewka. Podczas sprawdzania silnik musi pracować na biegu jałowym

Przechodzimy do wymiany oleju. Do całej operacji poza podnośnikiem lub kanałem będzie nam potrzebny zestaw kluczy nasadowych, puste naczynie na olej, świeży olej, wygięta rurka wlewowa lub olejarka z pompką. Unosimy samochód (olej w skrzyni musi być rozgrzany) i odkręcamy korek spustowy oleju przekładniowego wraz z rurką przelewową. Czekamy aż spłynie cały olej i wkręcamy ponownie przewód przelewowy.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Bird & Bird

Kancelaria doradztwa prawnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »