| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Volkswagen Polo III: wymiana płynu i sprawdzenie układu hamulcowego

Volkswagen Polo III: wymiana płynu i sprawdzenie układu hamulcowego

W poradniku tym pokażemy jak prawidłowo przeprowadzić przegląd układu hamulcowego w Volkswagenie Polo III. Dodatkowo podejmiemy się wymiany płynu.

Zaczynamy od sprawdzenia poziomu płynu hamulcowego. Zbiorniczek znajduje się w przedziale silnika. Posiada on dwie komory, jedna dla każdego obwodu układu hamulcowego. Prawidłowy stan powinien zawierać się pomiędzy znacznikiem MIN a MAX. Następnie unosimy samochód i myjemy przewody hamulcowe. Pokryte one są warstwą tworzywa sztucznego, dlatego nie należy czyścić ich papierem ściernym lub ostrym narzędziem. Przy dobrym świetle sprawdzamy stan przewodów od pompy do cylinderków każdego z kół.

Elastyczne przewody łączą się ze sztywnymi. Musimy dokładnie posprawdzać miejsca ich łączeń. Z upływem czasu elastyczne przewody mogą stać się porowate. Przeginamy je i dokładnie obserwujemy powierzchnię. Na końcu obracamy kierownicą w każdą stronę, sprawdzając czy nie ma kolizji z innym elementami samochodu.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: kontrola skrzyni biegów i układu przeniesienia napędu

Kolejny krok to sprawdzenie stanu klocków, tarcz oraz bębnów hamulcowych. Zaczynamy od przodu auta. Podnosimy jedną stronę za pomocą tradycyjnego podnośnika i zdejmujemy koło. Sprawdzamy wzrokowo stan klocków. Ich grubość powinna być większa niż 2-3 mm.. Warto też przyjrzeć się, w jakim stanie są tarcze. Zbyt duży rant kwalifikuje je do wymiany. Zakładamy koło i opuszczamy samochód.

W przypadku hamulców bębnowych sprawa wygląda podobnie. Unosimy tył auta i zdejmujemy koło. Dodatkowo będziemy musieli zdemontować bęben hamulca. Podobnie jak w przypadku tarcz sprawdzamy grubość okładzin. Nie powinna być mniejsza niż 2mm. Oglądamy również powierzchnie bębnów. Zbyt duży rant kwalifikuje je do wymiany lub przetoczenia. Wymieniając klocki lub szczęki należy pamiętać, że robimy to parami w każdym kole. Niedopuszczalna jest wymiana tylko po jednej stronie.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana filtru powietrza i paliwa

Ostatni etap to wymiana płynu. Będzie nam do tego potrzebny klucz oczkowy do odpowietrzników i płyn hamulcowy DOT 4. Czynność tą zaleca się wykonywać, co 2 lata.
Odkręcamy zbiorniczek z płynem hamulcowym i za pomocą strzykawki opróżniamy go, tak żeby została widoczna ilość. Nie zalecamy całkowitego odessania, może to doprowadzić do wprowadzenia powietrza w układ. Napełniamy zbiorniczek świeżym płynem aż do znaku „max”. Podłączamy elastyczny wąż pod tylny lewy hamulec i zaczynamy wymianę

Podstawiamy puste naczynie i odkręcamy odpowietrznik. Pompuje pedałem hamulca ok. 10 razy i zakręcamy go. W identyczny sposób robimy z pozostałymi zaciskami. Wypływający płyn powinien być przezroczysty, wolny od zabrudzeń i pęcherzyków.

Kolejność w Volkswagenie Polo III jest następująca:
• Tylny prawy hamulec
• Tylny lewy hamulec
• Przedni prawy hamulec
• Przedni lewy hamulec

Zobacz też: Volkswagen Polo III: kontrola ciśnienia sprężania

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Aneta Juszczuk

Coach

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »