| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Nissan Primera P10/P11: wymiana płynu chłodniczego

Nissan Primera P10/P11: wymiana płynu chłodniczego

Regularna wymiana płynu chłodniczego pozwala zachować układ chłodniczy w dobrej kondycji. W poradniku tym pokażemy jak samemu dokonać wymiany w Nissanie Primera P10/P11.

Wymianę cieczy chłodzącej przeprowadzamy w Nissanie Primera P10/P11 co 60 000 km. Całą operację przeprowadzamy na zimnym silniku. Pierwszy krok to odkręcenia korka od zbiorniczka wyrównawczego. Robimy to bardzo powoli, żeby pozwolić na obniżenie ciśnienia (będzie słychać syczenie). Zbyt gwałtowne odkręcanie może doprowadzić do poparzenia. Dla bezpieczeństwa najlepiej odkręcać korek przez szmatę.

Wewnątrz naszej Primery, na panelu sterowania nawiewem ustawiamy pokrętło na max w pozycji HOT. Teraz przechodzimy do spuszczenia starego płynu. Zaczynamy od demontażu osłony silnika (jeśli występuje). Następnie sprawdzamy czy posiadamy korek spustowy. Jeżeli jest, podkładamy puste naczynie i luzujemy go. Czekamy aż spłynie cały płyn. W wersjach bez korka umieszczamy naczynie pod dolnym przewodem idącym do chłodnicy.

Zobacz też: Docieranie układu napędowego. Poradnik

Luzujemy opaskę zaciskową, i ściągamy przewód z chłodnicy. W przypadku, kiedy spuszczaliśmy ciecz chłodzącą z innego powodu niż chęć wymiany, możemy użyć jej ponownie. Warunek jest taki, że musi być czysta i nie starsza niż 2 lata. Przed rozpoczęciem napełniania układu warto go przepłukać.

Wlewamy wodę do zbiorniczka do momentu aż w dolnym otworze (spustowym) pojawi się czysta woda. Przed rozpoczęciem napełniania układu sprawdzamy dokładnie czy wszystkie przewody są odpowiednio zaciśnięte. Wykręcamy odpowietrzniki. W silniku 1,6 znajduje się on w głowicy silnika od strony koła zamachowego, w pobliżu rozdzielacza zapłonu, w głowicy silnika od strony łańcucha rozrządu i w elastycznym przewodzie nagrzewnicy (tył silnika).

W silniku 2,0 odpowietrzniki umieszczone są w głowicy silnika z przodu, od strony rozdzielacza zapłonu (blisko obudowy termostatu) i w elastycznym przewodzie nagrzewnicy. Nalewamy nowy płyn zwracając uwagę na odpowietrzniki. Jeżeli nie będą widoczne pęcherzyki powietrza to je zakręcamy. Uzupełniamy stan płynu do poziomu max. Zakręcamy korek wlewu i odpalamy samochód.

Zobacz też: Radzimy jak często należy wymieniać osuszacz w klimatyzacji

Czekamy aż silnik osiągnie normalną temperaturę pracę. Najprawdopodobniej będzie potrzebne uzupełnienie poziomu płynu w układzie. Można również wykonać jazdę próbną, spowoduje to szybsze nagrzanie silnika. Po powrocie sprawdzamy stan i ewentualnie uzupełniamy różnicę. Pamiętajmy, żeby powoli odkręcać korek od zbiorniczka.

W silniku 1.6 od roku 1990 do 1996 pojemność układu chłodzenia wynosi 6.4L od rocznika 1996 (październik) do 1999 5.5L. W silniku 2.0 do rocznika 1996 potrzeba 6.5L płynu natomiast po 1996r dla kodu silnika SR20De 6.0L a dla SR20DE 6.4L.

Zobacz też: Nissan Primera P10/P11: wymiana oleju silnikowego

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kirill Bigai

Współzałożyciel i dyrektor generalny platformy Preply dla poszukiwania korepetytorów online

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK