| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Które diesle mają wtryskiwacze tanie w naprawie? Jakie są rodzaje wtryskiwaczy?

Które diesle mają wtryskiwacze tanie w naprawie? Jakie są rodzaje wtryskiwaczy?

Typowym elementem ulegającym często szybkiemu zużyciu w silniku wysokoprężnym jest wtryskiwacz paliwa. Nie każdy jest jednak taki sam, a w zależności od jego konstrukcji ulega mniej lub bardziej kosztownym awariom.

Obecnie na rynku dostępne są trzy rodzaje wtryskiwaczy: wtryskiwacze elektromagnetyczne, piezoelektryczne i pompowtryskiwacze (elektromagnetyczne i piezoelektryczne).

Wtryskiwacze elektromagnetyczne

Najbardziej popularne są wtryskiwacze elektromagnetyczne, wykorzystywane w I- i II-generacji Common Rail. W zależności od ich producenta różna jest ich trwałość i możliwość ich regenerowania.

Polecamy: Samochód w firmie

Bosch

Wtryskiwacze elektromagnetyczne marki Bosch są stosunkowo tanie (ok. 1300zł za sztukę) a poza tym nie ma problemu z ich naprawą (od 50-500zł za sztukę w zależności od usterki). Zadebiutowały one w Alfie Romeo 156 1.9 JTD w 1997 roku, a kilka miesięcy później w Mercedesie E 220 CDI. Obecnie na szeroką skalę stosowane są w takich silnikach jak 1.9 JTD, 2.0 JTD, 1.3 MultiJet, 1.3 CDTI, 1.7 CDTI 130KM, 2.0 CDTI 160KM, 1.9 dCi czy 2.0/2.2 HDi (Citroen C5 i C8).

Zobacz też: Jak sprawdzić czy auto ma koło dwumasowe? Czy można się go pozbyć?

Delphi

Gorzej pod względem solidności od wyżej wymienionych wypadają wtryskiwacze firmy Delphi, które łatwo ulęgają uszkodzeniu w kontakcie z gorszym jakościowo paliwem. Ich naprawa pochłonie ok. 700 zł za sztukę. Spotkać je można w silnikach Forda 1.8 TDCi, 2.0 TDCi 130KM, Renault 1.5dCi, Suzuki 1.3 DDiS czy Peugeota 2.0 HDi (307 i 407).

Denso

Wysoką trwałość oferują japońskie wtryskiwacze Denso, ale są one trudne w naprawie, ze względu na brak części i małą liczbę firm podejmujących się ich regeneracji. Nowe potrafią kosztować powyżej 2000 zł za sztukę. Stosowane są w silniku Toyoty 1.4 D-4D (poza Yarisem II), 2.0/2.2/3.0 D-4D, Subaru 2.0D czy Mazdzie 6 2.0/2.2 CD.

Piezowtryskiwacze

W 2003 roku Bosch zaprezentował wtryskiwacze piezoelektryczne występujące w Common Rail III-generacji. Ich zaletą jest bardziej precyzyjne dawkowanie paliwa (nawet 5-etapowe). Nowe kosztują 1500-2000 zł za sztukę i spotkać je można przede wszystkim w silnikach VW 2.0 TDI CR, 1.6 TDI, Volvo S60 D5 215KM,Toyoty Auris i Yaris 1.4 D-4D 90KM (od 2008 roku), 2.2 D-4D (2AD-FHV). Uważa się je za nienaprawialne, choć coraz częściej spotkać można warsztaty oferujące ich regenerację.

Pompowtryskiwacze

Koncern VW Group wprowadził w 2000 roku alternatywę dla Common Rail w postaci pompowtryskiwaczy. W dużym skrócie różnica w ich budowie polega na tym, że każdy pompowtryskiwacz to zintegrowana pompa paliwa razem z wtryskiwaczem. W Common Railu pompa podaje olej napędowy wszystkim wtryskiwaczom poprzez wspólną szynę, a te tylko otwierają w odpowiednim momencie swój zawór. Mniejsza liczba funkcji wtryskiwacza elektromagnetycznego powoduje, że jest on po prostu tańszy (a przynajmniej być powinien). Nowy pompowtryskiwacz kosztuje powyżej 2000 zł Koszt jego regeneracji nie przekracza zazwyczaj 400 zł. . Pompowtryskiwacze spotkać można właściwie wyłącznie w silnikach VW i markach z nim współpracujących. Najpopularniejsze diesle z tym rozwiązaniem to 1.4 TDI, 1.9 TDI (poza wersją 90 i 110KM), 2.0 TDI PD, 2.0 Di-D (Mitsubishi Outlander) czy 2.0 CRD (Jeep Compass, Dodge Caliber).

Zobacz też: Zakup używanego diesla

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Dariusz Budnik

Radca Prawny - Kancelaria Prawna Cyman i Wspólnicy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »