| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Auto i prawo > Auto formalności > Auto firmowe > Jak dealerzy dbają o flotowców?

Jak dealerzy dbają o flotowców?

Program flotowy danego importera i liczba placówek ASO to najważniejsze elementy decydujące o zakupie aut do firmy. Ta zasada jest znana nawet początkującemu opiekunowi aut służbowych. Postanowiliśmy sprawdzić ilu dealerów prowadzi sprzedaż zbiorową i serwis w niektórych markach działających na naszym rynku.

Specjalny serwis

– Wszyscy dealerzy Audi mogą brać udział w programie sprzedaży dla klientów flotowych.

Choć oczywiście nie wszyscy są w równym stopniu aktywni, co związane jest przede wszystkim z charakterem rynku, na którym działają. Cały czas rozwijamy program sprzedaży flotowej. Wkrótce uruchomimy np. specjalny serwis internetowy, który pomoże nam bezpośrednio komunikować się z nabywcami firmowymi. W tym roku wprowadziliśmy do oferty Audi Extensive - ofertę pakietów serwisowych chroniących przed kosztami nieprzewidzianych napraw po upływie fabrycznej gwarancji. Produkt ten sygnowany przez Audi AG, może obowiązywać od 3 lat/30 000 km, do 5 lat/150 000 km – mówi Leszek Kempiński z działu PR Volkswagen Group Polska.

- Rynek samochodowy w Polsce jest tak ustrukturyzowany, że największe miasta w Polsce generują największą sprzedaż. Dlatego dealerzy z Warszawy, Poznania, Wrocławia, Trójmiasta, Krakowa, Łodzi i Śląska zaliczani są do najbardziej dynamicznych. Ze względu na swój zasięg działania, zasoby ludzkie i środki kapitałowe, istotne miejsce w sprzedaży do firm zajmują grupy dealerskie. Importer nie sprzedaje samochodów klientom flotowym, a nabywca podejmując kontakt z importerem sam decyduje, u którego dealera/dealerów będzie dokonywał zakupu – dodaje L. Kempiński.

Zobacz też: Serwisowanie opon w pojazdach służbowych

Sprzedaż bez zakłóceń

Obecnie w Polsce działa prawie 90 autoryzowanych dealerów Škody, z którymi Volkswagen Group Polska działa na zasadzie partnerstwa. Gdy klient zgłasza się do dostawcy samochodów bezpośrednio i chce rozwijać z nim współpracę, do finalizacji transakcji wybierany jest dealer zgodny z preferencjami nabywcy. Bardzo często Škoda nie ogranicza się do jednego partnera, bo duże firmy wymagają, aby samochody wydawać tam, gdzie pracują ich handlowcy. Wtedy importer pełni rolę koordynatora i dba, by proces sprzedaży odbywał się bez zakłóceń.

To czy dany autoryzowany zakład dealerski Škody prowadzi działalność w większym stopniu opartą o klientów flotowych, zależy od wielu czynników. Przede wszystkim jest to zawsze jego własna decyzja biznesowa, ukierunkowująca politykę sprzedaży. Znaczenie mają możliwości finansowe i płynność realizacji dużych kontraktów flotowych, dobry i sprawnie działający serwis czy duża liczba aut zastępczych na czas naprawy. Sprzedaż flotowa stanowi około 60 procent ogólnej sprzedaży Škody w Polsce.

Ekspert:

Flota Auto Biznes

FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Parking Fot. Fotolia
Parking Fot. Fotolia

Wersja PREMIUM Kodeks Pracy 2016169.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Adwokacka Adwokat dr Sebastian Koczur

ekspert z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń społecznych i prawa gospodarczego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »