| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Auto i prawo > Auto formalności > Auto firmowe > Jak dealerzy dbają o flotowców?

Jak dealerzy dbają o flotowców?

Program flotowy danego importera i liczba placówek ASO to najważniejsze elementy decydujące o zakupie aut do firmy. Ta zasada jest znana nawet początkującemu opiekunowi aut służbowych. Postanowiliśmy sprawdzić ilu dealerów prowadzi sprzedaż zbiorową i serwis w niektórych markach działających na naszym rynku.

Specjalny serwis

– Wszyscy dealerzy Audi mogą brać udział w programie sprzedaży dla klientów flotowych.

Choć oczywiście nie wszyscy są w równym stopniu aktywni, co związane jest przede wszystkim z charakterem rynku, na którym działają. Cały czas rozwijamy program sprzedaży flotowej. Wkrótce uruchomimy np. specjalny serwis internetowy, który pomoże nam bezpośrednio komunikować się z nabywcami firmowymi. W tym roku wprowadziliśmy do oferty Audi Extensive - ofertę pakietów serwisowych chroniących przed kosztami nieprzewidzianych napraw po upływie fabrycznej gwarancji. Produkt ten sygnowany przez Audi AG, może obowiązywać od 3 lat/30 000 km, do 5 lat/150 000 km – mówi Leszek Kempiński z działu PR Volkswagen Group Polska.

- Rynek samochodowy w Polsce jest tak ustrukturyzowany, że największe miasta w Polsce generują największą sprzedaż. Dlatego dealerzy z Warszawy, Poznania, Wrocławia, Trójmiasta, Krakowa, Łodzi i Śląska zaliczani są do najbardziej dynamicznych. Ze względu na swój zasięg działania, zasoby ludzkie i środki kapitałowe, istotne miejsce w sprzedaży do firm zajmują grupy dealerskie. Importer nie sprzedaje samochodów klientom flotowym, a nabywca podejmując kontakt z importerem sam decyduje, u którego dealera/dealerów będzie dokonywał zakupu – dodaje L. Kempiński.

Zobacz też: Serwisowanie opon w pojazdach służbowych

Sprzedaż bez zakłóceń

Obecnie w Polsce działa prawie 90 autoryzowanych dealerów Škody, z którymi Volkswagen Group Polska działa na zasadzie partnerstwa. Gdy klient zgłasza się do dostawcy samochodów bezpośrednio i chce rozwijać z nim współpracę, do finalizacji transakcji wybierany jest dealer zgodny z preferencjami nabywcy. Bardzo często Škoda nie ogranicza się do jednego partnera, bo duże firmy wymagają, aby samochody wydawać tam, gdzie pracują ich handlowcy. Wtedy importer pełni rolę koordynatora i dba, by proces sprzedaży odbywał się bez zakłóceń.

To czy dany autoryzowany zakład dealerski Škody prowadzi działalność w większym stopniu opartą o klientów flotowych, zależy od wielu czynników. Przede wszystkim jest to zawsze jego własna decyzja biznesowa, ukierunkowująca politykę sprzedaży. Znaczenie mają możliwości finansowe i płynność realizacji dużych kontraktów flotowych, dobry i sprawnie działający serwis czy duża liczba aut zastępczych na czas naprawy. Sprzedaż flotowa stanowi około 60 procent ogólnej sprzedaży Škody w Polsce.

reklama

Ekspert:

Flota Auto Biznes

FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Parking Fot. Fotolia
Parking Fot. Fotolia

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Nasz Świat

Portal dla Polaków we Włoszech

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »