REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ergonomia w biurze

W biurze spędzamy dużo czasu, dlatego ergonomia w nim jest niezwykle istotna. Fot. Armstrong
W biurze spędzamy dużo czasu, dlatego ergonomia w nim jest niezwykle istotna. Fot. Armstrong
Armstrong
Armstrong

REKLAMA

REKLAMA

Coraz częściej pracodawcy w czasie aranżacji biura zwracają uwagę na ergonomię. W biurze spędzamy dużo czasu, dlatego ergonomia w nim jest niezwykle istotna.

REKLAMA

Od dłuższego czasu obserwujemy diametralne zmiany w charakterze pracy. Dziś coraz częściej pracujemy w biurach, w których spędzamy średnio około 2000 godzin rocznie. W związku z tym, projektanci współczesnych biurowców stają przed wyzwaniem – co zrobić, aby przestrzeń biurowa była nie tylko estetyczna, funkcjonalna, ale i ergonomiczna?

REKLAMA

Praca biurowa tylko pozornie wydaje się łatwa i przyjemna. Wielogodzinne siedzenie za biurkiem, przed monitorem komputera, w hałasie działających urządzeń biurowych, klimatyzatorów, wentylacji, rozmawiających osób – takie warunki z pewnością nie sprzyjają efektywności, kreatywności i dobremu samopoczuciu pracowników. Dlatego zarówno przed architektami i projektantami wnętrz obiektów biurowych, jak i przed producentami materiałów wykończeniowych i wyposażenia przeznaczonego do biur, stoi niezwykle trudne zadanie: tworzyć ergonomiczne obiekty, które będą odpowiedzią na wyzwania współczesnej pracy i potrzeby użytkowników przestrzeni biurowej.

Zobacz także: Aranżacja wnętrza użyteczności publicznej: kompendium

Biurowa ergonomia

Na ergonomię codziennej pracy wpływa wiele czynników. Stosując podstawowe zasady ergonomii, można stworzyć przestrzeń biurową, która nie tylko nie będzie uciążliwa, ale będzie jednocześnie przyjazna i komfortowa dla użytkowników. O czym należy pamiętać? Przede wszystkim o wygodnym, regulowanym krześle, odpowiednio ustawionym biurku, bezpiecznym dla wzroku oświetleniu oraz monitorze komputera. Właściwa wentylacja i klimatyzacja pozwalająca utrzymać poziom czystości i wilgotności powierza to również niezbędne czynniki. To jednak nie wszystko. – W nowoczesnych biurowcach coraz częściej tworzy się wnętrza zorganizowane na planie otwartym, czyli tzw. open space, w którym przebywa i pracuje jednocześnie wiele osób. Dla zachowania komfortu i higieny pracy istotne jest więc także zapewnienie odpowiednich warunków akustycznych, które pozwolą minimalizować wszelkie hałasy, nieuniknione w tego typu pomieszczeniach – tłumaczy Anna Baczkowska z firmy Armstrong.

Open space

Co nas najbardziej rozprasza w pracy? Najczęściej jest to uciążliwy hałas, który może pochodzić z rozmaitych źródeł. Zwykle generowany jest przez różne urządzenia biurowe, działające wentylatory i klimatyzatory, rozmawiające osoby, a także hałas uliczny i komunikacyjny dobiegający z zewnątrz. W jaki sposób można go minimalizować? – Warunki akustyczne przestrzeni biurowych można regulować przede wszystkim poprzez zastosowanie sufitów podwieszanych – mówi Anna Baczkowska. Sufi jako największa i najmniej „zagospodarowana” płaszczyzna jest idealnym miejscem, które odpowiednio przygotowane, może w znaczny sposób poprawiać akustykę pomieszczeń. Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań dostosowanych do potrzeb różnorodnych wnętrz biurowych – od otwartych i przestrzennych open space, poprzez sale konferencyjne i audytoria, po indywidualne gabinety, hole wejściowe i korytarze. – Za każdym razem trzeba jednak wziąć pod uwagę funkcję danej przestrzeni – dodaje.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz także: Jakie kryteria rządzą współczesną architekturą wnętrz?

W biurach na planie otwartym, gdzie w skupieniu musi pracować jednocześnie wiele osób, najlepiej zastosować płyty sufitowe, które będą minimalizowały hałas, a zatem dobrze pochłaniały niepożądane dźwięki i regulowały ich nadmierne odbicia. W salach konferencyjnych konieczne jest zachowanie równowagi pomiędzy izolowaniem od hałasu dobiegającego z zewnątrz a poprawą jakości dźwięków wewnątrz pomieszczeń. W tym przypadku odpowiednie będą płyty sufitowe o parametrach standardowych. Indywidualne biura (np. gabinet prezesa) to pomieszczenia, które wymagają zachowania maksimum dyskrecji. Aby rozmowy i dźwięki nie wydostawały się na zewnątrz, ważne jest, by takie wnętrza były dobrze odizolowane od innych pod względem akustycznym.

Źródło: materiały prasowe

Coraz częściej pracodawcy w czasie aranżacji biura zwracają uwagę na ergonomię. Fot. Armstrong
Armstrong
Armstrong
Stosując podstawowe zasady ergonomii, można stworzyć przestrzeń biurową, która nie tylko nie będzie uciążliwa, ale będzie jednocześnie przyjazna i komfortowa dla użytkowników. Fot. Armstrong
Armstrong
Armstrong
Na ergonomię codziennej pracy wpływa wiele czynników. Fot. Armstrong
Armstrong
Armstrong
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Nieruchomości
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Opłaty za odpady komunalne - MKiŚ pisze nowe przepisy. Upowszechnienie metody „od osoby” i zasady „zanieczyszczający płaci”

Ministerstwo Klimatu i Środowiska pracuje nad zmianami w przepisach dotyczących naliczania opłat za odpady komunalne - napisała w piśmie do Rzecznika Praw Obywatelskich, wiceminister klimatu Anita Sowińska.

Mieszkaniowa inflacja z ostatnich dwóch lat. Ile wynosi?

Skutki rosnącej inflacji Polacy odczuwali już dwa lata temu. Koszyk podstawowych zakupów mocno podrożał. A jak w tym czasie zmieniły się koszty utrzymania domów i mieszkań? Sprawdzamy. 

Mieszkanie na start 2024 - kto może skorzystać? Od kiedy? Jakie dopłaty, warunki i limity?

Mieszkanie na start ma wejść w życie już jesienią 2024 roku. Jego czas trwania przewidziany jest do końca 2027 roku, a kredyt z niższym oprocentowaniem musi zostać udzielony na co najmniej 15 lat. O czym jeszcze warto wiedzieć? Zebraliśmy najważniejsze informacje w pigułce.

Nowe regulacje metody pomiaru hałasu emitowanego przez urządzenia używane na zewnątrz pomieszczeń

Zmienią się metody pomiaru hałasu emitowanego przez urządzenia używane na zewnątrz pomieszczeń. Od kiedy nowe regulacje? 

REKLAMA

Płatne parkowanie w Warszawie również w weekendy?

Prezydent Warszawy zarekomenduje nowej radzie miasta wprowadzenie opłat za parkowanie w weekendy.

Korzyści z usankcjonowania działalności REIT-ów

Jakie są korzyści z wprowadzenia REIT-ów do polskiego porządku prawnego? 

Sytuacja na rynku kredytowym w drugim kwartale 2024 r. - co zapowiadają banki?

Jaka jest sytuacja na rynku kredytowym? Jakie są oczekiwania banków? Czy kryteria przyznania kredytu zostaną zaostrzone? 

Wakacje kredytowe wydłużone na 2024 rok. Prezydent podpisał ustawę

Prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę o zmianie ustawy o wsparciu kredytobiorców, którzy zaciągnęli kredyt mieszkaniowy i znajdują się w trudnej sytuacji finansowej oraz ustawy o finansowaniu społecznościowym dla przedsięwzięć gospodarczych i pomocy kredytobiorcom. Obowiązywanie mechanizmu wakacji kredytowych zostało przedłużone na rok 2024.

REKLAMA

Czy jest jeszcze szansa na zakup małego mieszkania od dewelopera?

Obecnie najbardziej poszukiwane są mieszkania jedno- i dwupokojowe. Ile mieszkań do 45 mkw. można znaleźć w ofercie deweloperów? Czy jest szansa na zakup takiej nieruchomości po Bezpiecznym Kredycie 2 proc.?

Gdzie złożyć wniosek o wakacje kredytowe 2024?

Wakacje kredytowe 2024 - gdzie złożyć wniosek o zawieszenie rat kredytu hipotecznego? Gdzie można pobrać wzór wniosku o wakacje kredytowe?

REKLAMA