reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Prawo > Zakup domu w zabudowie szeregowej. Segment skrajny czy środkowy – który wybrać. Poradnik

Zakup domu w zabudowie szeregowej. Segment skrajny czy środkowy – który wybrać. Poradnik

Zanim zdecydujemy się na zakup domu w zabudowie szeregowej, warto zastanowić się, czy lepszym rozwiązaniem będzie wybór segmentu skrajnego, czy środkowego. Jakie zalety ma mieszkanie w domu szeregowym? Co może się okazać największą wadą? Na jakie elementy projektu zwrócić uwagę przy kupowaniu domu w zabudowie szeregowej?

Dom w zabudowie szeregowej – definicja

Dom w zabudowie szeregowej to taki, którego dwie boczne ściany łączą się z domami sąsiadów. Niezależne pozostają tylko ściany frontowa i tylnia. Oczywiście ta definicja dotyczy tylko segmentów środkowych. W przypadku segmentów skrajnych definicja ogranicza się do jednej wspólnej ściany z domem sąsiada – segment skrajny przypomina bardziej zabudowę bliźniaczą.

Segmenty środkowe

Segmenty środkowe ze względu na przyleganie obu ścian do ścian domów sąsiadów pozwalają na zaoszczędzenie energii wykorzystywanej do ogrzewania. To niewątpliwie jest ich największa zaleta. Przy kupowaniu segmentu warto zwrócić uwagę na jego szerokość – optymalna wynosi 6 – 8 m. Dzięki temu nie będziemy aż tak odczuwać obecności sąsiadów na przykład podczas korzystania z ogródka czy podjazdu. Możemy oczywiście postawić wyższy płot lub posadzić pnącza, które zapewnią nam nieco więcej prywatności. Największym minusem życia w domu szeregowym stają się przeważnie ściany oddzielające nas od sąsiednich domów. Pamiętajmy żeby zwrócić uwagę na izolację akustyczną ścian bocznych. Dobra izolacja sprawi, że nie będziemy słyszeć co dzieje się w domach obok.

reklama

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Siarkiewicz

Menadżer z kilkunastoletnim doświadczeniem w rozwijaniu sprzedaży i inicjowaniu nowych kierunków rozwoju oraz transformacji biznesu.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama