reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Prawo > Umowa o sporządzenie operatu szacunkowego nieruchomości – na co zwrócić uwagę?

Umowa o sporządzenie operatu szacunkowego nieruchomości – na co zwrócić uwagę?

Operat szacunkowy nieruchomości sporządzany jest przez rzeczoznawcę majątkowego posiadającego uprawnienia ministerialne.

Umowa o sporządzenie operatu szacunkowego nieruchomości powinna zawierać:

  • Oznaczenie stron (dane rzeczoznawcy majątkowego oraz nasze),
  • Dokładne opisanie przedmiotu umowy (jaka to nieruchomość – zabudowana / niezabudowana, dom / mieszkanie/ działka/ garaż), dobrze jest podać numer Księgi Wieczystej, numer działki ewidencyjnej wraz z powierzchnią, itp.
  • Cel operatu – np. zabezpieczenie kredytu, wniesienie nieruchomości jako aport do spółki,
  • Koszt usługi – warto zwrócić uwagę na sposób zapisania tej kwoty (czy jest doliczany VAT, a jeśli tak – jaki jest ostateczny koszt),
  • Termin oględzin nieruchomości,
  • Termin wykonania zlecenia,
  • Kto pokrywa koszty pozyskania dokumentów potrzebnych do sporządzenia operatu szacunkowego, rzeczoznawca majątkowy czy zamawiający; być może posiadamy aktualne dokumenty bo żądał ich od nas bank – warto o tym wspomnieć aby nie ponosić ponownie ich kosztu,
  • Postanowienia dotyczące nieterminowego lub nierzetelnego wykonania operatu, np. kary umowne.

Powyższe zapisy dotyczą najważniejszych z punktu widzenia obu stron kwestii, pamiętajmy jednak, że im więcej rzeczy uregulujemy pisemnie, tym mniejsze pole pozostaje do ewentualnych nieporozumień.

Zobacz także: Jak dokonać darowizny na nieruchomości hipotecznej?

Zobacz także: Deregulacja zawodów wpłynie na działanie wspólnot mieszkaniowych

Zobacz także: Licencja na zarządcę nieruchomości

reklama

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Wicha-Gajek

Koordynator ds. Marketingu i PR Fundacji Rozwoju Przedsiębiorczości "Twój StartUp"

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama