| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Prawo > Home Staging – zawitało w Polsce nowe skuteczne narzędzie w sprzedaży mieszkań

Home Staging – zawitało w Polsce nowe skuteczne narzędzie w sprzedaży mieszkań

Mimo dobrej koniunktury na rynku nieruchomości, sprzedaż mieszkań wcale nie stała się łatwiejsza. Znaleźć nabywcę na mieszkanie jest coraz trudniej, a sprzedający musi włożyć dużo wysiłku, aby zainteresować potencjalnego chętnego swoją ofertą i tu z pomocą przychodzi home stager.

Rozmawiamy z Agnieszką Soroczyńską menager, w firmie Emmerson realizującą pierwszy w Polsce profesjonalny home staging.

Na początek powiedzmy, co to jest home staging?

Agnieszka Soroczyńska, Emmerson Realty: Najkrócej mówiąc są to celowe działania przygotowujące nieruchomości do prezentacji, skracające czas sprzedaży i zwiększające wartość transakcji. Nieruchomość traktujemy jako produkt na rynku, posiadający określone parametry i podlegający ocenie potencjalnych klientów, a właścicielom pomagamy przyjąć tę perspektywę. Lokalizacja, otoczenie, powierzchnia, stan budynku stanowią parametry niezmienne nieruchomości, na inne cechy możemy natomiast wpłynąć i zadbać żeby funkcjonalność, styl czy atmosfera wnętrza wyróżniały mieszkanie na tle konkurencji w danym segmencie.

Profesjonalny home staging  powinien bazować na rozumieniu i trafnej identyfikacji wielu oczekiwań, które składają się na decyzję zakupową klienta. Działania realizowane w procesie home stegingu są często mylnie utożsamiane jedynie z poprawą estetyki wnętrz, podczas gdy kluczową rolę odgrywają tutaj elementy marketingu i psychologii sprzedaży, a podniesienie walorów estetycznych czy dekoracja to tylko jeden z obszarów wchodzących w zakres usługi.

Od jak dawna zajmuje się Pani od jak dawna zajmuje się Pani Home Stagingem?

AS: Od 2013 roku jestem certyfikowaną konsultantką home stagers Network Polska, organizacji będącej pionierem i inicjatorem profesjonalnego hs w Polsce. Natomiast moje doświadczenia z koordynacją remontów o różnym zakresie i rearanżacjami datują się się znacznie wcześniej. Usługa HS, wówczas jeszcze mało znana, zachwyciła mnie ze względu na  swoją przejrzystość i kompaktowość – tempo realizacji jest szybkie, a efekty spektakularne i wymierne.

Jak trafiła Pani do firmy Emmerson Realty?

Od pewnego czasu poszukiwałam profesjonalnej firmy, która będzie otwarta na rozwijanie home stagingu na terenie całej Polski. Firma Emmerson to uznana marka o zasięgu ogólnopolskim, która świadczy usługi na najwyższym poziomie. To mnie przekonało do podjęcia szerokiej I długofalowej współpracy, która już w tej chwili owocuje pierwszymi kontraktami.

Na czym polega home staging? Czy to nowy zawód w Polsce ?

AS: Działania home stagera skupiają się  po pierwsze na podkreśleniu  mocnych stron nieruchomości, co w praktyce oznacza pokazanie pełnego potencjału przestrzeni poprzez usuwanie zbędnych mebli i sprzętów lub ich dodawanie,  wskazywanie funkcjonalności wnętrza –  demonstrację jak w mieszkaniu można spędzać czas. Kupujemy nie tyle pomieszczenia co swoje wyobrażenia o spędzaniu w nich czasu. Jeśli więc w mieszkaniu jest miejsce na jadalnię, można wygospodarować miejsce do pracy, czytania, relaksu – wskazujemy to kupującemu poprzez odpowiednią aranżację zamiast liczyć na jego wyobraźnię.

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Rafał Semczyszyn

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »