REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak się zarejestrować w urzędzie pracy dla bezrobotnych?

Justyna Hek
pracownik, praca, biuro / Fot. Fotolia
pracownik, praca, biuro / Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli straciliśmy pracę, a zależy nam na jak najszybszym znalezieniu nowej, dobrym pomysłem jest zarejestrowanie się w urzędzie pracy. W urzędach pracy możemy znaleźć interesujące nas zatrudnienie, oferowane przez lokalne przedsiębiorstwo. W jaki sposób zarejestrować się w urzędzie pracy?

REKLAMA

Aby uzyskać status bezrobotnego, należy zarejestrować się w powiatowym urzędzie pracy. Jeśli ubiegamy się o zasiłek, możemy zarejestrować się tylko w jednym urzędzie pracy. W przypadku kiedy zależy nam wyłącznie na znalezieniu szybkiego zatrudnienia, mamy prawo zarejestrować się w kilku powiatowych urzędach pracy jednocześnie. Rejestracji dokonuje się poprzez złożenie odpowiednich dokumentów w miejscu do tego wyznaczonym. Od tego momentu osobę uznaje się za bezrobotną lub poszukującą pracy.

Rejestracja w urzędzie pracy – na co zwrócić uwagę

Odpowiednie druki, które ubiegający się o status bezrobotnego lub poszukującego pracy musi wypełnić, możemy pobrać w powiatowym urzędzie pracy. Wszystkie potrzebne dokumenty poświadczamy swoim podpisem ze świadomością prawdziwości zawartych w nich danych. Podanie nieprawdziwych informacji może skutkować konsekwencjami prawnymi, jakie grożą za składanie fałszywych zeznań. Podczas rejestracji w urzędzie pracy będą nam potrzebne informacje o dotychczasowym zatrudnieniu, wraz z datami podjęcia i zakończenia pracy.


 Dokumenty niezbędne do rejestracji w urzędzie pracy

Do rejestracji w urzędzie pracy potrzebny nam będzie dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport), świadectwa szkolne i dyplomy oraz świadectwa dotychczasowej pracy. Należy również pamiętać o legitymacji ubezpieczeniowej. Jeśli posiadamy oświadczenie o stopniu niepełnosprawności, decyzję o przyznaniu renty, wyrok o rozwodzie lub dokumenty potwierdzające zatrudnienie za granicą, powinniśmy je także okazać w trakcie rejestracji. Jeżeli osoba starająca się o status bezrobotnego prowadziła wcześniej własną działalność gospodarczą, musi posiadać decyzję o wykreśleniu z działalności i zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o prawidłowym opłaceniu składek. Jeśli osoba ubiegająca się o status bezrobotnego dotychczas pracowała na umowę zlecenie lub umowę o dzieło, to powinna posiadać zaświadczenie o wysokości wynagrodzenia, które stanowiło podstawę składkową, a także zaświadczenie o zatrudnieniu z wykazem określającym podstawę wymiaru składek na fundusz pracy i ubezpieczenie społeczne.

Zobacz także: Jak podreperować poświąteczny budżet?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz także: Ile można oszczędzić odkładając przez rok?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Nieruchomości
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Opłaty za odpady komunalne - MKiŚ pisze nowe przepisy. Upowszechnienie metody „od osoby” i zasady „zanieczyszczający płaci”

Ministerstwo Klimatu i Środowiska pracuje nad zmianami w przepisach dotyczących naliczania opłat za odpady komunalne - napisała w piśmie do Rzecznika Praw Obywatelskich, wiceminister klimatu Anita Sowińska.

Mieszkaniowa inflacja z ostatnich dwóch lat. Ile wynosi?

Skutki rosnącej inflacji Polacy odczuwali już dwa lata temu. Koszyk podstawowych zakupów mocno podrożał. A jak w tym czasie zmieniły się koszty utrzymania domów i mieszkań? Sprawdzamy. 

Mieszkanie na start 2024 - kto może skorzystać? Od kiedy? Jakie dopłaty, warunki i limity?

Mieszkanie na start ma wejść w życie już jesienią 2024 roku. Jego czas trwania przewidziany jest do końca 2027 roku, a kredyt z niższym oprocentowaniem musi zostać udzielony na co najmniej 15 lat. O czym jeszcze warto wiedzieć? Zebraliśmy najważniejsze informacje w pigułce.

Nowe regulacje metody pomiaru hałasu emitowanego przez urządzenia używane na zewnątrz pomieszczeń

Zmienią się metody pomiaru hałasu emitowanego przez urządzenia używane na zewnątrz pomieszczeń. Od kiedy nowe regulacje? 

REKLAMA

Płatne parkowanie w Warszawie również w weekendy?

Prezydent Warszawy zarekomenduje nowej radzie miasta wprowadzenie opłat za parkowanie w weekendy.

Korzyści z usankcjonowania działalności REIT-ów

Jakie są korzyści z wprowadzenia REIT-ów do polskiego porządku prawnego? 

Sytuacja na rynku kredytowym w drugim kwartale 2024 r. - co zapowiadają banki?

Jaka jest sytuacja na rynku kredytowym? Jakie są oczekiwania banków? Czy kryteria przyznania kredytu zostaną zaostrzone? 

Wakacje kredytowe wydłużone na 2024 rok. Prezydent podpisał ustawę

Prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę o zmianie ustawy o wsparciu kredytobiorców, którzy zaciągnęli kredyt mieszkaniowy i znajdują się w trudnej sytuacji finansowej oraz ustawy o finansowaniu społecznościowym dla przedsięwzięć gospodarczych i pomocy kredytobiorcom. Obowiązywanie mechanizmu wakacji kredytowych zostało przedłużone na rok 2024.

REKLAMA

Czy jest jeszcze szansa na zakup małego mieszkania od dewelopera?

Obecnie najbardziej poszukiwane są mieszkania jedno- i dwupokojowe. Ile mieszkań do 45 mkw. można znaleźć w ofercie deweloperów? Czy jest szansa na zakup takiej nieruchomości po Bezpiecznym Kredycie 2 proc.?

Gdzie złożyć wniosek o wakacje kredytowe 2024?

Wakacje kredytowe 2024 - gdzie złożyć wniosek o zawieszenie rat kredytu hipotecznego? Gdzie można pobrać wzór wniosku o wakacje kredytowe?

REKLAMA