Kategorie

Sprzedaż modeli Ford Performance

Ford Focus ST 2.0 TDCi
Ford Focus ST 2.0 TDCi
Kamil Fraszkiewicz
Sportowa gama modeli Forda z każdym rokiem zyskuje na atrakcyjności. Dowodem tego są ogromne wzrosty sprzedaży modeli z serii ST i RS.

Sportowe Fordy są na fali wznoszącej!

Hot hatche - niewielkie, sportowe samochody z mocnymi silnikami - były niegdyś zarezerwowane wyłącznie dla zagorzałych fanów motoryzacji, jednak z danych zebranych przez Forda wynika, że teraz są wybierane przez zwykłych użytkowników, którym daleko do stereotypowego „ściganta”. Sprzedaż hot hatchy Forda w Europie nabiera tempa. W pierwszych trzech kwartałach tego roku Ford sprzedał ponad 22 000 modeli Focus RS, Focus ST i Fiesta ST. Liczba zamówień na uznanego Focusa RS od momentu jego premiery przekroczyła 9 100 sztuk.*

Ford Fiesta ST w wersji 5-drzwiowej

Ford

Klienci wybierający praktyczne modele o sportowych osiągach przede wszystkim biorą pod uwagę ich wyposażenie i kompaktowe wymiary nadwozia, a w dalszej kolejności moc silnika i właściwości trakcyjne, łączące komfort z wysoką dynamiką jazdy. W przypadku Forda układ jezdny został dopracowany przez uznanych specjalistów z Ford Performance.

Zobacz też: Pierwsza jazda - Ford Fiesta ST200

Modele Focus RS, Focus ST w wersji benzynowej i wysokoprężnej oraz Fiesta ST - oferowana teraz po raz pierwszy w odmianie pięciodrzwiowej - są wyposażone w rozwiązania usprawniające eksploatację na co dzień. Wśród nich znalazły się: system komunikacji i rozrywki SYNC, przednia szyba Quickclear z systemem usprawniającym odmrażanie zimą oraz podgrzewane fotele - dzięki nim najnowsza generacja hot hatchy pozostaje komfortowa i praktyczna przez cały rok.

Średni wiek nabywcy sportowych Fordów

Z danych Forda wynika, że średni wiek nabywcy modelu typu hot hatch wzrósł z około 38 lat w 2010 roku do 42 lat w 2016 roku. Co więcej, w roku 2015 taki samochód kupiło o 8 procent więcej kobiet, niż w roku 2010.

Reklama

Sheryl Connelly, manager Forda ds. globalnych trendów i przyszłych zachowań, zidentyfikowała trend, zgodnie z którym klienci wybierają wielofunkcyjne produkty porównywalne do scyzoryka szwajcarskiego. Taki model życia nazwano „Swiss Army Life”. „W Swiss Army Life chodzi przede wszystkim o samowystarczalność. W odpowiedzi na ten trend, klienci szukają wszechstronnych, elastycznych i przydatnych produktów,” powiedziała Connelly. „Być może jest to bardziej zauważalne w przypadku milenialsów, którzy wytyczają nowe ścieżki i inwestują w produkty, które będą przydatne na wielu różnych etapach życia i w wielu odmiennych sytuacjach.”

Sarah Stringfellow z Brentwood w Wielkiej Brytanii jest typową przedstawicielką nowego pokolenia nabywców, którzy zaprzeczają stereotypom, wybierając wszechstronne auta typu hot hatch. 31-letnia Sarah jeździ Fordem Focusem ST3 w topowej specyfikacji z silnikiem benzynowym EcoBoost.

Ford Focus ST występuje także w wersji z silnikiem Diesla 2.0 TDCi

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Ford Focus ST 2.0 TDCi

„Ford Focus ST spodobał mi się dlatego, że jest szybki, wygląda wspaniale i nie jest zbyt duży, a jednocześnie oferuje mnóstwo miejsca na zakupy i bagaże. Nie spodziewałam się jednak, że jest aż tak luksusowy wewnątrz,” powiedziała Stringfellow. „Oczywiście najbardziej lubię silnik o wysokiej mocy i sposób, w jaki samochód się prowadzi. Szczerze mówiąc, teraz zaczynam już myśleć o Focusie RS!”

Hot hatche są w modzie!

Reklama

Bardziej praktyczne hot hatche spełniają również oczekiwania wiernych klientów, których styl życia zmienia się z wiekiem. Posiadanie rodziny nie wyklucza posiadania hot hatcha, jako samochodu do codziennej eksploatacji, natomiast fani samochodów o wysokich osiągach, którzy wcześniej nie mogli sobie pozwolić na auto marzeń mogą teraz kupić sobie nowoczesnego hot hatcha.

„Wciąż jest grupa zagorzałych fanów hot hatchy, która uważa, że oznaczenie hot hatch należy się wyłącznie samochodom trzydrzwiowym, jednak obecnie nie ma już tak dużego znaczenia fakt, iż auto jest pięciodrzwiowe,” powiedział Dan Trent, redaktor popularnej strony internetowej Pistonheads dla wielbicieli aut. „Sam jestem tego najlepszym przykładem - mam teraz dzieci dlatego nie mogę jeździć samochodem trzydrzwiowym, a jeśli na rynku dostępne są hot hatche w odmianach pięciodrzwiowych to ja zdecydowanie popieram ten trend!”

Ford Focus RS posiada tryb Drift mode do efektownej jazdy poślizgami!

Ford

Pięciodrzwiowy hatchback Ford Focus RS jest wyposażony w 350-konny silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 2,3 litra, napęd na cztery koła Ford Performance All Wheel Drive oraz przełącznik wyboru trybów jazdy Drive Mode z pierwszym w branży trybem Drift Mode, który pozwala kierowcy wywołać kontrolowaną nadsterowność auta.

Zobacz też: Test Ford Mustang GT 5.0 421 KM - sportowiec najwyższej próby!

Ford Focus ST jest oferowany z silnikiem benzynowym EcoBoost o mocy 250 KM lub jednostką wysokoprężną TDCi o mocy 185 KM oraz w pięciodrzwiowej wersji hatchback i odmianie kombi. Z kolei trzy- i pięciodrzwiowe modele Ford Fiesta ST są dostępne ze 182-konnym silnikiem benzynowym EcoBoost o pojemności 1,6 litra. W gamie znajduje się także nowy Ford Fiesta ST200 z silnikiem rozwijającym 200 KM - model ten dostępny jest wyłącznie w odmianie trzydrzwiowej.

Fordy z serii ST-line

W tym roku Ford wprowadził także gamę modeli ST-Line inspirowanych samochodami Ford Performance. Wśród nich znalazły się modele Fiesta, Focus, Mondeo i Kuga - wszystkie mogą być wyposażone w mocne i wydajne silniki. Ford może poszczycić się długą historią związaną z hot hatchami w Europie, którą 35 lat temu zapoczątkował model Fiesta XR2. W tym roku na całym świecie Ford sprzeda ponad 200 000 samochodów o wysokich osiągach, włączając w to Mustanga, Focusa RS, Focusa ST i Fiestę ST - to niemal dwukrotnie więcej, niż trzy lata temu.

Źródło: materiały prasowe Ford

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Ford Fiesta ST200 2016
Ford
Ford Mustang GT 5.0 V8
Kamil Fraszkiewicz
Ford Focus RS 2016
Ford
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    1 sty 2000
    3 sie 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Nowy Peugeot 308 SW w Polsce. Znamy cennik francuskiego kombi!

    Nowy Peugeot 308 SW oficjalnie pojawił się w Polsce. Znamy cennik auta. Za francuskie kombi trzeba zapłacić co najmniej 91 800 zł.

    Volkswagen Passat GTE: test niemieckiej hybrydy plug-in

    Volkswagen Passat GTE ma przestronną kabinę i duży bagażnik. Czy rodzinne nadwozie uzupełnione hybrydą plug-in sprawdza się w praktyce?

    Kredyt na samochód. Jaki wybrać i czym się różnią?

    Kredyt na samochód, czyli kredyt gotówkowy, kredyt samochodowy i leasing konsumencki. Która forma jest najlepsza?

    Bezpieczne wakacje 2021: o czym pamiętać?

    Bezpieczne wakacje 2021 to pojęcie, o którym w tym roku Policja powtarza do znudzenia. Te zasady naprawdę warto jednak przyswoić. Jak brzmią?

    e-Bilety Morskie Oko. Rezerwacja lub nie zaparkujesz!

    e-Bilety Morskie Oko - to jedyny sposób, aby w najbliższych dniach zostawić auto w Palenicy Białczańskiej. Muszą o tym wiedzieć odwiedzający TPN.

    Volkswagen Taigo: Niemcy stawiają na SUV-a coupe

    Volkswagen Taigo to nowa propozycja w ofercie marki w Europie. Czym jest Taigo? To tak naprawdę model T-Cross, jednak w wersji coupe.

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.