reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Sprzedaż modeli Ford Performance

Sprzedaż modeli Ford Performance

Sportowa gama modeli Forda z każdym rokiem zyskuje na atrakcyjności. Dowodem tego są ogromne wzrosty sprzedaży modeli z serii ST i RS.

Sportowe Fordy są na fali wznoszącej!

Hot hatche - niewielkie, sportowe samochody z mocnymi silnikami - były niegdyś zarezerwowane wyłącznie dla zagorzałych fanów motoryzacji, jednak z danych zebranych przez Forda wynika, że teraz są wybierane przez zwykłych użytkowników, którym daleko do stereotypowego „ściganta”. Sprzedaż hot hatchy Forda w Europie nabiera tempa. W pierwszych trzech kwartałach tego roku Ford sprzedał ponad 22 000 modeli Focus RS, Focus ST i Fiesta ST. Liczba zamówień na uznanego Focusa RS od momentu jego premiery przekroczyła 9 100 sztuk.*

Ford Fiesta ST w wersji 5-drzwiowej

Źródło: Ford

Klienci wybierający praktyczne modele o sportowych osiągach przede wszystkim biorą pod uwagę ich wyposażenie i kompaktowe wymiary nadwozia, a w dalszej kolejności moc silnika i właściwości trakcyjne, łączące komfort z wysoką dynamiką jazdy. W przypadku Forda układ jezdny został dopracowany przez uznanych specjalistów z Ford Performance.

Zobacz też: Pierwsza jazda - Ford Fiesta ST200

Modele Focus RS, Focus ST w wersji benzynowej i wysokoprężnej oraz Fiesta ST - oferowana teraz po raz pierwszy w odmianie pięciodrzwiowej - są wyposażone w rozwiązania usprawniające eksploatację na co dzień. Wśród nich znalazły się: system komunikacji i rozrywki SYNC, przednia szyba Quickclear z systemem usprawniającym odmrażanie zimą oraz podgrzewane fotele - dzięki nim najnowsza generacja hot hatchy pozostaje komfortowa i praktyczna przez cały rok.

Średni wiek nabywcy sportowych Fordów

Z danych Forda wynika, że średni wiek nabywcy modelu typu hot hatch wzrósł z około 38 lat w 2010 roku do 42 lat w 2016 roku. Co więcej, w roku 2015 taki samochód kupiło o 8 procent więcej kobiet, niż w roku 2010.

Sheryl Connelly, manager Forda ds. globalnych trendów i przyszłych zachowań, zidentyfikowała trend, zgodnie z którym klienci wybierają wielofunkcyjne produkty porównywalne do scyzoryka szwajcarskiego. Taki model życia nazwano „Swiss Army Life”. „W Swiss Army Life chodzi przede wszystkim o samowystarczalność. W odpowiedzi na ten trend, klienci szukają wszechstronnych, elastycznych i przydatnych produktów,” powiedziała Connelly. „Być może jest to bardziej zauważalne w przypadku milenialsów, którzy wytyczają nowe ścieżki i inwestują w produkty, które będą przydatne na wielu różnych etapach życia i w wielu odmiennych sytuacjach.”

Sarah Stringfellow z Brentwood w Wielkiej Brytanii jest typową przedstawicielką nowego pokolenia nabywców, którzy zaprzeczają stereotypom, wybierając wszechstronne auta typu hot hatch. 31-letnia Sarah jeździ Fordem Focusem ST3 w topowej specyfikacji z silnikiem benzynowym EcoBoost.

reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Zdjęcia

Ford Focus ST 2.0 TDCi
Ford Focus ST 2.0 TDCi

Ford Fiesta ST200 2016
Ford Fiesta ST200 2016

Ford Mustang GT 5.0 V8
Ford Mustang GT 5.0 V8

Ford Focus RS 2016
Ford Focus RS 2016

INFORLEX Twój Biznes Covid-19 i tarcza antykryzysowa98.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Zielona Linia

Centrum Informacyjno-Konsultacyjne Służb Zatrudnienia

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama