Kategorie

Pierwsza jazda - Ford Fiesta ST200

Kamil Fraszkiewicz
Ford Fiesta ST200 2016
Ford Fiesta ST200 2016
Ford
Na torze niedaleko Łodzi mieliśmy okazję sprawdzić możliwości najnowszego Forda Fiesty w wersji ST200. Dzięki modyfikacjom w oprogramowaniu silnika teraz dysponuje on mocą 200 KM, a gdy trzeba potrafi wydusić z siebie dodatkowe 15 KM !

Polska premiera Forda Fiesty ST200

Polska premiera Forda Fiesty ST200 miała miejsce na nowopowstałym Torze Łódź. Debiut tego modelu w 2016 roku nie jest przypadkowy. Dokładnie 40 lat temu na rynek wprowadzono bowiem pierwszą generację Forda Fiesty. Wersja ST200 to swoisty hołd dla tego modelu i jednocześnie najlepsza Fiesta w historii. Choć bazuje na zaprezentowanej 3 lata temu Fieście ST, została ona gruntowanie zmodernizowana.

Ford Fiesta skończył w tym roku 40 lat!

Ford

Ford Fiesta ST200 - zmiany wizualne

Aby nie mieć wątpliwości, że mamy do czynienia z Fiestą ST200 (a nie „tylko” z Fiestą ST) model ten  dostępny jest tylko w jednym, specjalnym kolorze lakieru Storm Grey. Inne wersje kolorystyczne nie są dla tego modelu przewidziane. Ford wraca zatem do swoich korzeni – możesz mieć każdy kolor lakieru, o ile jest to kolor szary. Z lakierem nadwozia świetnie komponują się czarne, 17-calowe alufelgi, które także zarezerwowane są wyłącznie dla Fiesty ST200.

Forda Fiestę ST200 poznacie po kolorze lakieru. Dostępny jest bowiem tylko jeden - szary Strom Grey

Ford

Zobacz też: Test Ford Fiesta ST - rajdowa ośka!

Gdyby ktoś miał jednak problemy z rozpoznaniem tego auta na drodze, na klapie jego bagażnika umieszczono wyraźne logo ST200. Wnętrze najmocniejszej seryjnej Fiesty jest praktycznie identyczne jak w Fieście ST. Jedyne co je wyróżnia na tle starszej wersji to logo ST200 umieszczone pod panelem klimatyzacji oraz fotele Recaro obszyte inną tapicerką.

Ford Fiesta ST200 - modyfikacje techniczne

Zmiany w wyglądzie sportowej Fiesty można zatem uznać z symboliczne. Dużo więcej zostało w niej zmienione od strony technicznej. Zastosowano przede wszystkim amortyzatory o nieco miększej charakterystyce, wprowadzając jednocześnie sztywniejszą belkę skrętną. Zmodyfikowano zwrotnicę, skrócono drążki kierownicze, a układ kierowniczy otrzymał bardziej bezpośrednie przełożenie. Przeprojektowano także przedni stabilizator, który teraz jest teraz grubszy (średnica jego przekroju wzrosła z 19 do 21 mm). Sęk w tym, że powyższe modyfikacje wprowadzono także w … Fieście ST w na chwilę przed debiutem wersji ST200. W rezultacie różnice pomiędzy tymi modelami są dość nie wielkie, a najważniejsza dotyczy jednego – silnika.

Ford Fiesta ST200 na tle Fiesty ST z 2013 roku wyróżnia się dużymi modyfikacjami technicznymi

Ford

Zobacz też: Test Ford Focus ST 2.0 TDCi

Standardowa Fiesta ST wyposażona jest w silnik 1.6 EcoBoost o mocy 182 KM. Odmiana ST200 dzięki nowemu oprogramowaniu osiąga moc 200 KM i znacznie wyższy moment obrotowy – 290 Nm zamiast 240 Nm. Co więcej, dzięki funkcji overboost na 20 sekund motor potrafi wygenerować dodatkowe 15 KM mocy i 30 Nm momentu obrotowego. W połączeniu ze skróconym przełożeniem głównym skrzyni biegów, Fiesta ST200 jest dynamiczniejsza od odmiany ST. Sprint 0-100 km/h zajmuje jej 6,7 s (zamiast 6,9 s), a jej prędkość maksymalna wzrosła z 220 do 230 km/h. Poprawiła się także elastyczność silnika na wysokich biegach. Przyspieszenie od 80 do 120 km/h na 6. biegu zajmuje teraz 7,7 s zamiast 9,7 s.

Ford Fiesta ST200 - wzmocniony silnik 1.6 EcoBoost 200 KM

Zmiany poczynione w nowej Fieście ST200 są od razu wyczuwalne w trakcie jazdy po torze. Silnik imponuje elastycznością i dynamiką, a układ kierowniczy pozwala na szybkie lecz precyzyjne przechodzenie z jednego zakrętu w drugi. Co więcej, auto świetnie reaguje na odjęcie gazu w zakręcie czy lekkie dohamowywanie lewą nogą, przez co nietrudno o wywołanie nadsterownego poślizgu pomocnego w zacieśnieniu toru jazdy. W ciasnych, lecz szybko pokonywanych zakrętach Fiesta chętnie odrywa wewnętrze koło, imponując przy tym fantastyczną trakcją i przyczepnością do drogi.

Wzorowe prowadzenie w zakrętach i poczucie pełnej kontroli nad autem - to wyjątkowe cechy Forda Fiesty ST200!

Ford

Zobacz też: Test Ford Mustang GT 5.0 421 KM - sportowiec najwyższej próby!

Skrzynia biegów pracuje precyzyjnie i nie angażuje uwagi kierowcy przy szybkiej zmianie przełożeń. Hamulec ręczny umieszczony tuż pod ręką pozwala efektywnie atakować ciasne nawroty. Szkoda tylko, że Ford nie zaadaptował do Fiesty ST200 wydajniejszego układu hamulcowego. Nadal opiera się on relatywnie niewielkich tarczach hamulcowych (przednie mają średnice 278 mm, a tylne 253 mm).

Ford Fiesta ST200 - prowadzenie

Choć Fiesta ST200 nie posiada szpery nawet w opcji (jak chociażby Peugeot 208 GTi czy Opel Corsa), to została ona wyposażona w zmodernizowany system eTVC, który ograniczać ma podsterowność auta w zakrętach. W sytuacji gdy na wyjściu z łuku kierowca mocno wciśnie gaz w podłogę, system umiejętnie przyhamowuje wewnętrzne koło przedniej osi, aby zniwelować tendencję do wyjeżdżania auta przodem z zakrętu. Aby zabawa Fiestą ST200 była większa, Ford zmodyfikował jej system ESC (stabilizujący tor jazdy auta), dzięki czemu działanie układu można albo częściowo ograniczyć (pozwala on wtedy na lekkie, ale kontrolowane uślizgi auta w zakrętach), albo całkowicie dezaktywować.

Gdy kieorwca chce Ford Fiesta ST200 potrafi atakować zakręty kontrolowanymi poślizgami!

Ford

Ford Fiesta ST200 - cena i wyposażenie

Właścicielem Forda Fiesty ST200 można stać po zapłaceniu kwoty 94 150 zł.  Oznacza to, że od bazowej wersji Fiesta ST jest droższa o 18 500 zł, a od lepiej wyposażonej wersji ST2 o 14 200 zł. W czasie prezentacji dowiedzieliśmy się jednak, że rzeczywista cena transakcyjna za Fiestę ST oscyluje wokół 83 tys. zł. Biorąc pod uwagę bogate wyposażenie auta oraz jego osiągi jest to dobra cena.

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Ford Fiesta ST200 2016
Ford
Ford Fiesta ST200 2016
Ford
Ford Fiesta ST200 2016
Ford
Ford Fiesta ST200 2016
Ford
Ford Fiesta ST200 2016
Ford
Ford Fiesta ST200 2016
Ford
Ford Fiesta ST200 2016
Ford
Ford Fiesta ST200 2016
Ford
Ford Fiesta ST200 2016
Ford
Ford Fiesta ST200 2016
Ford
Ford Fiesta ST200 2016
Ford
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    27 lip 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.

    Kierowanie ruchem drogowym podczas robót drogowych

    Kierowanie ruchem drogowym podczas robót drogowych wymaga posiadania przez osobę specjalnych uprawnień. Wiedzieliście o tym?

    Jak zostać kierowcą autobusu?

    Jak zostać kierowcą autobusu? Kierowca musi spełnić kilka warunków i potwierdzić swoje predyspozycje właściwym wpisem w prawie jazdy.

    Na wakacje samochodem po Europie. O czym pamiętać?

    Na wakacje samochodem po Europie? Pamiętaj o limitach prędkości, gęstszej sieci fotoradarów i zdecydowanie droższych mandatach.

    Kradzież katalizatora. Autocasco pokryje koszty?

    Kradzież katalizatora. Autocasco obejmuje takie przypadki? Wszystko zależy od oferty przygotowanej przez firmę. Na co uważać kupując AC?

    Toyota Yaris Cross: start produkcji crossovera we Francji

    Toyota Yaris Cross to nowy crossover japońskiej marki. Auto powstało z myślą o Europie i w Europie będzie produkowane. Co wiadomo o modelu?