Nowy DS7 Crossback – nowy gracz na rynku SUVów

Modele wyodrębnionej z Citroena marki DS są spadkobiercami tradycji rozpoczętej przez awangardowy model DS, który znalazł się w ofercie Citroena w latach 1955-1975. Każdy z nowych modeli DS które oznaczone są numerami charakteryzuje się nietuzinkowym designem, zarówno karoserii, jak i przedziału pasażerskiego. Spoglądając na pierwsze ilustracje nowego DS7 Crossback nie ulega wątpliwości, że najnowszy SUV francuskiej marki będzie bardzo efektowny.
Nowoczesnego sznytu dodają nadwoziu reflektory Full LED i tylne lampy 3D REAR LIGHTS, których projektowanie wymagało zastosowania wyjątkowo precyzyjnego grawerowania laserowego.

Nowy DS7 Crossback – nowy gracz na rynku SUVów
DS
Zobacz też: Test DS4 Crossback 1.6 THP 165 KM EAT6
Nietuzinkowe wnętrze
Ale największe wrażenie robi projekt wnętrza. Projektanci popuścili wodze fantazji rysując tablicę przyrządów. Charakterystycznymi punktami kokpitu są dwa kolorowe ekrany o przekątnych 12 cali. Przedział pasażerki może zostać wykończony na jeden z pięciu oferowanych sposobów, a jak powiedział Thierry Metroz, Dyrektor ds. Stylu DS.: „Każdy materiał i każdy detal dowodzi inspiracji światem haute couture: jego szlachetnością i zmysłowością przy wykonaniu najdrobniejszych szczegółów.”
Jak czytamy w informacji prasowej producenta, od 2019 r. DS7 Crossback będzie dostępny, jako 300 konna hybryda z napędem na obie osie i automatyczną ośmiobiegową przekładnią. Pojazd będzie mógł pokonać dystans do 60 km w trybie zeroemisyjnym.

Nowy DS7 Crossback – nowy gracz na rynku SUVów
DS
Dane techniczne
Hybrydowy zespół napędowy DS. Crossback obejmuje:
- benzynowy silnik spalinowy o mocy 200 KM,
- dwa silniki elektryczne (jeden z przodu i jeden z tyłu). Moc dostarczana z dwóch silników elektrycznych (80 kW i do 90 kW w układzie skumulowanym) wspomagająca silnik spalinowy pozwala osiągnąć łączną moc 300 KM.
- automatyczną, elektrycznie sterowaną, 8-stopniową skrzynię biegów umieszczoną poprzecznie na przedniej osi, między silnikiem spalinowym a silnikiem elektrycznym,
- kompaktowy akumulator litowo-jonowy o pojemności 12-13 kW/h i mocy 90 kW, umieszczony pod podłogą,
- elektrycznie napęd tylny zapewniający wersjom 4x4 znakomite osiągi. Moment obrotowy 450 Nm, uzyskiwany przy napędzie na cztery koła, zapewnia płynne i szybkie reakcje na polecenia kierowcy, a tym samym gwarantuje wyjątkowo bezstresową jazdę.
Możliwe są trzy tryby pracy: w 100% elektryczny (ZEV), hybrydowy doskonały na długie trasy bez konieczności ładowania (HEV) i kombinowany (SPORT). Technologia ta umożliwia doładowywanie akumulatora w fazach zwalniania oraz podczas toczenia pojazdu.
W trybie w 100% elektrycznym, akumulator o mocy 13 kW zapewnia zasięg do 60 km.
W trybie standardowym pełne doładowanie akumulatora z domowego gniazdka trwa 4,5 godziny.
W przypadku gniazda 32 A (w trybie przyspieszonym), czas ten ulega skróceniu do 2,5 godzin dzięki układowi ładowania o mocy 6,6 kW.
Źródło: Materiały prasowe DS








© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
Komentarze(0)
Pokaż: