Kategorie

Wzmocnione Audi TT RS - aż 400 KM!

Nowe Audi TT RS Coupé 2016
Audi
Audi TT RS napędzane będzie silnikiem 2.5 TFSI o mocy podniesionej do 400 KM. Oprócz tego nowy model wyróżniają m.in. nowe tylne światła w technologii oledowej. Czym jeszcze charakteryzuje się najnowsze TT RS?

„Sercem Audi TT RS drugiej generacji, jest zupełnie nowy, pięciocylindrowy silnik z aluminium“ – mówi Stephan Winkelmann, prezes zarządu spółki – córki Audi, quattro GmbH. „400 KM oznacza, że jednostka generuje moc o 60 KM większą niż poprzednik. Także nowe diodowe światła tylne Matrix OLED podkreślają czołową pod względem innowacyjnych rozwiązań technicznych pozycję tego kompaktowego samochodu sportowego.”

Nowy silnik pięciocylindrowy o mocy 400 KM

Siedem razy z rzędu, międzynarodowe jury złożone z dziennikarzy motoryzacyjnych, uznało silnik 2.5 TFSI za „silnik roku“ – „Engine of the Year“. Audi jednak i tak ulepszyło tę pięciocylindrową jednostkę, wdrażając w niej zasady lekkiej konstrukcji, redukując tarcie wewnętrzne i zwiększając generowanie siły. Wynik: silnik turbo, z niezmienionej pojemności skokowej 2480 cm3, czerpie o dobre 17 procent więcej mocy.

Zobacz też: Audi A3 Limousine w wersji RS!

Z maksymalną mocą 294 kW (400 KM), ten pięciocylindrowiec jest teraz silniejszy niż kiedykolwiek. Maksymalny moment obrotowy, 480 Nm, dostępny jest w przedziale od 1700 do 5850 obr./min. Zapewnia doskonałe przyspieszenie, któremu towarzyszy charakterystyczne brzmienie. Kolejność zapłonu 1-2-4-5-3 sprawia, że na zmianę pracują zarówno bezpośrednio sąsiadujące ze sobą, jak i znacznie oddalone od siebie cylindry. Taki układ wytwarza specjalny rytm. Audi TT RS Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy. To osiągi właściwe samochodom supersportowym. Prędkość maksymalną producent ograniczył do 250 km/h, ale na życzenie wynosi ona aż 280 km/h. Mimo zwiększonych osiągów, TT RS Coupé zużywa zaledwie 8,2 l paliwa na 100 km.

Napęd 4x4

Moc jednostki 2.5 TFSI do stałego napędu na cztery koła quattro przesyłana jest za pośrednictwem błyskawicznie przełączającej, siedmiostopniowej automatycznej skrzyni biegów S tronic. Wielopłytkowe sprzęgło rozdziela moc między osiami.

Zapewnia to dobrą przyczepność i dużą radość jazdy. Selektywne sterowanie rozkładem momentów między kołami sprawia, że samochód jest jeszcze bardziej zwrotny i bezpieczniejszy.

Za pomocą systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, prowadzący samochód wpływa na pracę stałego napędu na cztery koła quattro oraz innych mechanizmów, takich jak układ kierowniczy, automatyczna skrzynia biegów S tronic, charakterystyka pracy silnika i ustawienie klap w układzie wydechowym. Kierowca może wybrać jeden z czterech trybów: comfort, auto, dynamic lub individual.

Zmodyfikowane zawieszenie

Swoją doskonałą dynamikę Audi TT RS zawdzięcza zarówno niskiej masie, jak i sportowo wyregulowanemu zawieszeniu. Dostosowany do potrzeb modeli RS progresywny układ kierowniczy, zapewnia bliski kontakt z jezdnią i sprawia, że szybkie pokonywanie zakrętów to prawdziwa przyjemność. Na przedniej osi, za 19-calowymi kołami, a na życzenie za 20-calowymi, felgami lekkiej konstrukcji, pracują wentylowane od wewnątrz, perforowane stalowe tarcze hamulcowe. Opcjonalnie dostępne są lżejsze i wyjątkowo odporne na ścieranie tarcze ceramiczne wzmacniane włóknem węglowym. Przy tylnej osi zastosowano stalowe tarcze typu monoblok.

Zobacz też: Nowe wersja Audi TT - S line competition

Na życzenie, Audi oferuje zawieszenie sportowe RS z adaptacyjnymi amortyzatorami magnetic ride. Technika ta umożliwia wpływanie za pomocą elektroniki na charakterystykę pracy amortyzatorów. Regulacja jest powiązana z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select.

Światła tylne Matrix OLED

Po raz pierwszy w seryjnie produkowanym modelu Audi, na życzenie dostępne są światła tylne wykonane w technice Matrix OLED (OLED – ang. organic light emitting diodes, czyli diody organiczne). Diody te emitują wyjątkowo homogeniczne i precyzyjne światło nie rzucające cienia i nie wymagające stosowania klasycznych reflektorów. Światła tylne stworzone w tej technice i w stylistyce 3D są wydajne, lekkie i atrakcyjne wizualnie. Na każde z nich składają się cztery bardzo cienkie jednostki, zmniejszające się od wewnątrz do zewnątrz. Największa z nich nosi emblemat TT i logo Audi. Standardowo, Audi TT RS wyposażane jest w diodowe światła tylne i diodowe reflektory. Na życzenie, Audi montuje również inteligentnie sterowane jednostki diodowe Matrix LED.

Nadwozie

Duże wloty powietrza, pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe z nowo zaprojektowaną kratownicą o strukturze plastra miodu i z emblematem quattro, zamontowany na stałe na pokrywie bagażnika spojler tylny i dwie owalne końcówki rur wydechowych – nowe Audi TT RS Coupé to ucieleśnienie potężnej mocy. Sportową stylistykę po bokach, podkreślają aerodynamicznie uformowane progi. TT RS ma długość 4,19 m, szerokość 1,83 m i wysokość 1,34 m.

Wnętrze

Koncepcja obsługi i wskaźników w nowym Audi TT RS skupia się wyłącznie na kierowcy. Wszystkie informacje wyświetlane są standardowo na 12,3-calowym monitorze cyfrowego kokpitu wirtualnego Audi virtual cockpit. Kierowca może wybrać jeden z trzech jego widoków, w tym specjalny widok RS, w centrum którego znajduje się obrotomierz i m.in. informacje o ciśnieniu powietrza w oponach, momencie obrotowym i przeciążaniach. Ponadto obrotomierz jest też wskaźnikiem rekomendującym zmianę biegów. Gdy siedmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic pracuje w trybie manualnym, to wraz z rosnącą liczbą obrotów rozświetlają się zielone, pomarańczowe i czerwone segmenty obrotomierza. Na krótko przed osiągnięciem przez silnik wartości granicznej, cała skala rozbłyskuje na czerwono. Skórzana kierownica sportowa RS z manetkami, obok przycisków wielofunkcyjnych, po raz pierwszy w modelu RS wyposażona jest w dwa satelitarne przyciski do włączania i wyłączania silnika oraz do sterowania systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Za pomocą przycisku w konsoli środkowej, służącego do regulowania odgłosów pracy silnika, kierowca może wpływać na sterowanie klapami w układzie wydechowym, a tym samym na brzmienie silnika.

Zobacz też: Audi zmodernizowało modele A6 i A7

Multimedia

Audi oferuje szereg najnowszych rozwiązań technicznych, także w obszarze systemów infotainment. Do elementów opcjonalnych należy nawigacja MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch, z funkcją swobodnego wyszukiwania tekstowego i sterowania językiem potocznym oraz moduł online Audi connect z punktem dostępu do internetu Wi-Fi hotspot. Za pomocą Audi phone box można indukcyjnie ładować dostosowane do tego telefony komórkowe oraz, w celu zapewnienia optymalnego zasięgu, sprzęgać je z anteną pokładową. Audi smartphone interface pozwala na wyświetlenie wybranych aplikacji telefonu komórkowego bezpośrednio na ekranie Audi virtual cockpit. Do porównywania czasów przejazdów na torze wyścigowym służy aplikacja Audi Sport Performance App. Na ekranie smartfona wyświetla ona prędkość, różnice w czasie, kąt skrętu kierownicy, przeciążenia, a także liczbę obrotów, ciśnienie hamowania i ustawienie pedału gazu. Ponadto informuje o aktualnej pozycji pojazdu na torze wyścigowym. Doskonałej jakości dźwięk na pokładzie zapewnia sprzęt nagłaśniający Bang & Olufsen Sound Syste.

Źródło: materiały prasowe Audi

Audi TT RS
Nowe Audi TT RS Coupé 2016
Audi
Nowe Audi TT RS Coupé 2016
Audi
Nowe Audi TT RS Coupé 2016
Audi
Audi TT Roadster 2015
Audi
Nowe Audi TT RS Coupé 2016
Audi
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    1 sty 2000
    17 cze 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czym jest i kiedy jest wpisywany?

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czyli dziś opowiemy o tym, czemu pojawia się taka adnotacja w dokumentach pojazdu i jak się jej pozbyć.

    Nadanie nowego numeru VIN. Na czym polega?

    Nadanie nowego numeru VIN może być konieczne po poważnej modyfikacji pojazdu. jak przeprowadzić procedurę zgodnie z przepisami?

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje. Czyli jak odzyskać dokumenty pojazdu po kontroli funkcjonariuszy?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co to oznacza?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co oznacza taki komunikat pojawiający się w systemie info-car.pl? Kandydat na kierowcę nie ma się co martwić.

    Mitsubishi L200 po tuningu. Po fabrycznym tuningu!

    Mitsubishi L200 świetnie radzi sobie w terenie. Ma jednak pewną słabość. 150 koni to niezbyt dużo. Na szczęście Japończycy mogą coś na to poradzić.

    Zdjęcie samochodu z rejestracją nie narusza RODO

    Zdjęcie samochodu z rejestracją spokojnie można publikować. Powód? Numer rejestracyjny pojazdu nie stanowi danych osobowych.

    Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

    Cupra Ateca choć ma typowo rodzinne ubranie, oferuje kierowcy aż 300 koni. Czy takie połączenie sprawdza się na drodze?

    Jak sprawdzić numer PKK? Kierowcę czeka wizyta w urzędzie...

    Jak sprawdzić numer PKK? Niestety, ale ustawodawca nie przewidział możliwości sprawdzenia online. To oznacza, że kierowca musi zawitać w urzędzie.

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym: jak wygląda, jakie dokumenty do niego dołączyć i ile kosztuje załatwienie sprawy?

    Ile czasu jest ważny numer PKK?

    Ile czasu jest ważny numer PKK? To pytanie, które mogą zadać kandydaci na kierowców. A więc? Postaramy się odpowiedzieć na nie w naszym materiale.

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód. Co to oznacza?

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód tworzy poważny problem dla kierowcy. Powód? Samochód nie przejdzie przeglądu technicznego!

    Nowy Lexus NX. Wygląda jak stary, ale jest nowy i ma plug-ina

    Nowy Lexus NX został oficjalnie zaprezentowany. Druga odsłona SUV-a segmentu D zdaniem producenta otrzymała aż 95 proc. nowych komponentów.

    Jak założyć PKK przez internet?

    Jak założyć PKK przez internet? Wystarczy że kandydat na kierowcę odwiedzi rządową stronę i po wypełnieniu zatwierdzi wniosek profilem zaufanym.

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu? Czy się da?

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu rejestracyjnego pojazdu? No i tu pojawia się pewien problem. Bo przepisy mówią nie o usunięciu, a raczej wykreśleniu.

    Gaz nie wbity w dowód: jak zalegalizować LPG w aucie?

    Gaz nie wbity w dowód? Jak zalegalizować obecność instalacji LPG w aucie? Błąd podczas montażu będzie kosztować kierowcę trochę... czasu!

    Mandat za brak wbitego haka. Ile wynosi?

    Mandat za brak wbitego haka: czy policjant może ukarać kierowcę grzywną? Jakie jeszcze konsekwencje oznacza brak haka w dowodzie rejestracyjnym?

    Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!

    Skoda Octavia plug-in nie jest idealna. Mimo wszystko test zakończyłem z uśmiechem na twarzy. Powód? Nie tylko hybrydy z Japonii są oszczędne!

    Volkswagen Polo 2021: częściowa autonomia jazdy to nowość!

    Volkswagen Polo 2021 jest oferowany z systemem IQ.Drive Travel Assist. Częściowa autonomia jazdy jest nowością w segmencie B.

    Samochód elektryczny: cena może czynić cuda?

    Samochód elektryczny: cena może sprawić, że elektryka kupiłby każdy Polak. Jaka jednak musiałaby być ta cena? Taka sama jak w spalinowcach.

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? W miejscu...

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? Ministerstwo Infrastruktury nie ma wątpliwości - zgłoszenie składa się w miejscu zamieszkania.

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny?

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny? Do Trybunały Konstytucyjnego wpłynęła właśnie skarga. Jaka będzie decyzja?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu 2021?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu w 2021 roku? Teraz salon dealerski może zarejestrować pojazd online. Jak wygląda procedura?

    Opel Astra 2022. Tak będzie wyglądać Astra L!

    Opel Astra 2022 pokazuje pierwsze szczegóły stylistyczne. Co zwraca uwagę? Astra L otrzyma przedni pas w stylu nowej Mokki i wirtualny kokpit.

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej. Czyli dziś opowiemy o tym, o czym po 20 maja 2021 roku muszą pamiętać kierowcy tego typu pojazdów.

    Samochody wpływają na środowisko? Zdaniem Polaków... nie!

    Samochody wpływają na środowisko? Aż 46 proc. Polaków uważa, że auta nie powodują żadnej szkody, a 21 proc. nie ma zdania.