Kategorie

Audi A3 Limousine w wersji RS!

Audi RS3 Limousine
Audi
Audi RS3 Limousine to pierwszy kompaktowy sedan Audi z serii RS. To także najmocniejsza jak dotąd wersja Audi A3 jaka została wyprodukowana. Osiąga ona moc aż 400 KM!

Audi RS3 Limousine - najmocniejsze A3 w historii

Na wystawie samochodowej w Paryżu, Audi prezentuje dynamiczny model serii A3 - Audi RS 3 Limousine. Ze swym pięciocylindrowym silnikiem o mocy 400 KM, niespotykaną wcześniej wydajnością i jeszcze bardziej wyostrzonym wyglądem, jest pierwszą kompaktową limuzyną Audi oznaczoną jako RS.

Zobacz też: Pierwsza Jazda: Audi RS3 Sportback

Nowa jednostka napędowa 2.5 TFSI ma moc 294 kW (400 KM), o 33 KM więcej niż jej poprzednik. Takie osiągi sprawiają, że jest najmocniejszą na świecie pięciocylindrową jednostką produkowaną seryjnie. Maksymalny moment obrotowy 480 Nm dostępny jest w przedziale od 1700 do 5850 obr./min, co daje nadzwyczajną siłę napędową. Kompaktowy RS od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,1 sekundy. Osiąga maksymalną prędkość 250 km/h. Na życzenie, Audi podnosi elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną do 280 km/h. Wrażenia z jazdy są potęgowane przez wyjątkowe brzmienie pięciocylindrowej jednostki napędowej, powstające na skutek pracujących na zmianę cylindrów sąsiadujących ze sobą i od siebie oddalonych. Dźwięk silnika można regulować za pomocą systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. 

Silnik 2.5 TFSI o mocy 400 KM

Blok silnika zbudowano z lekkiego metalu, co wpłynęło na obniżenie jego masy o 26 kg w porównaniu do poprzednika. Jednostkę napędową wyposażono w system podwójnego wtrysku – do kolektora dolotowego i do komór spalania oraz w układ zmiennych faz rozrządu Audi valvelift. Taka budowa skutkuje optymalnym rozwojem mocy, przy zmniejszonym spalaniu. 

Napęd quattro i skrzynia biegów S tronic

Błyskawicznie pracująca, dwusprzęgłowa, siedmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów S tronic, przekazuje siły pięknie brzmiącego motoru 2.5 TFSI na stały napęd na wszystkie koła quattro. Wielopłytkowe, elektro-hydrauliczne sprzęgło rozdziela momenty napędu zmiennie między osiami. Elektroniczna regulacja łączy stabilność jazdy z dużą przyjemnością. Im bardziej sportowo kierowca prowadzi, tym szybciej i więcej momentu obrotowego dociera do tylnej osi. Rezultatem takiego zestrojenia, jest jeszcze większa zwrotność i dynamika jazdy.

Audi RS3 Limousine

Audi

Reklama

Zarządzanie napędem quattro seryjnie zintegrowano z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Podobnie jak zarządzanie pracą układu kierowniczego, automatycznej skrzyni biegów S tronic, silnika oraz regulowanych klap w układzie wydechowym. Kierowca może zmieniać sposób pracy tych elementów, wybierając tryb auto, dynamic, comfort lub individual. To samo dotyczy opcjonalnego, sportowego zawieszenia RS plus z adaptacyjnym systemem kontroli amortyzacji.

Inteligentna funkcja oprogramowania elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy ESC, czyli selektywne sterowanie rozkładem momentu obrotowego, uzupełnia pracę napędu na cztery koła. Podczas szybkiej jazdy w zakrętach, system lekko przyhamowuje odciążone koła po wewnętrznej stronie zakrętu. Dzięki temu, mogą one przenosić więcej siły bocznej, a prowadzenie auta jest jeszcze bardziej płynne i stabilne. Poza tym, specjalnie zestrojony na potrzeby modelu RS system ESC, dysponuje trybem sportowym, który umożliwia wejście w kontrolowany drifting. System ESC można również wyłączyć, a wtedy prowadzenie samochodu staje się jeszcze bardziej sportowe i dynamiczne.

Zobacz też: Nowe Audi TT RS Coupé i Audi TT RS Roadster 2016

Progresywny układ kierowniczy, czterowahaczowe zawieszenie osi tylnej, sztywne zestrojenie i o 25 mm niżej zawieszona karoseria – podwozie RS 3 Limousine jest idealnym partnerem mocnego napędu. Bardzo stabilne podczas jazdy na wprost Audi RS 3 Limousine, swobodnie wchodzi w zakręty i przejeżdża je z wyjątkową precyzją. Przednie tarcze hamulcowe mają 370 mm średnicy. Ośmiotłoczkowe szczęki z dużymi powierzchniami mieszczącymi klocki hamulcowe, zapewniają optymalne hamowanie. Alternatywnie, Audi dostarczyć może tarcze wykonane z włókien węglowych i ceramiki. Przy tylnej osi pracują tarcze hamulcowe o średnicy 310 mm ze specjalnymi szczękami. Seryjnie, model RS 3 Limousine jest wyposażony w 19-calowe felgi i w opony o rozmiarze 235/35. Na życzenie, montowane są opony w rozmiarze 255/30.

Wygląd zewnętrzny Audi RS3 Sportback

Nowy, mocny kompakt, również wizualnie wyraża swój sportowy charakter. Osłona chłodnicy Singleframe z trójwymiarowym grillem z oczkami w kształcie plastra miodu, ma u dołu napis quattro. Poniżej, na całej szerokości przodu, od prawego wlotu powietrza do lewego, rozciąga się szeroka listwa, tzw. „blade”. Przy wlotach powietrza „blade” przechodzi w wąskie kanały służące lepszemu przepływowi powietrza przez wnęki kół. Diodowe reflektory z charakterystyczną sygnaturą świateł do jazdy w dzień, należą do wyposażenia seryjnego. Opcjonalnie, Audi dostarcza reflektory Matrix LED.

Audi RS3 Limousine

Audi

W porównaniu do standardowego A3, RS 3 Limousine ma z przodu szerszy o 20 mm rozstaw kół – odpowiednio szersze są też przednie błotniki. Z tyłu, rozstaw kół jest o 14 mm większy niż w modelu podstawowym.

Zobacz też: Test Audi RS6 Performance

Reklama

Regulowany spojler zamontowany na pokrywie bagażnika, polepsza przepływ powietrza. Pokaźnych rozmiarów dyfuzor z pionowymi przetłoczeniami i z dużymi, owalnymi końcówkami rur układu wydechowego RS, wizualnie „zamyka” tył pojazdu. Ekskluzywne lakiery: szary Nardo i czerwony Catalunya, stworzono wyłącznie dla samochodów linii RS.

Utrzymane w ciemnych odcieniach wnętrze, standardowo wita kierowcę i pasażera podświetlonymi listwami progowymi, noszącymi logo RS 3. Sportowe fotele z czarnej skóry Feinnappa, również standardowo mają wytłoczone logo RS na oparciach. Opcjonalnie dostępne są sportowe fotele RS o ostrzejszych konturach i ze zintegrowanymi zagłówkami. Ich poszycia są dodatkowo stebnowane we wzór w kształcie rombu i kolorowo perforowane. Sportowa, skórzana kierownica RS, jest spłaszczona u dołu. Dekoracyjne aplikacje na desce rozdzielczej i w drzwiach, uzupełniają atmosferę sportowej elegancji.

Wnętrz i wyposażenie Audi RS3 Limousine

Dzięki płaskiej hierarchii i inteligentnie linkowanym menu kontekstowym, obsługa Audi RS 3 Limousine jest logiczna i ergonomiczna. Serce systemu obsługi to obrotowo-przyciskowy regulator, umieszczony na konsoli tunelu środkowego. W najbardziej rozbudowanej wersji systemu infotainment - MMI Navigation plus z MMI touch, regulator wyposażono we wbudowany panel dotykowy, przy pomocy którego kierowca może przewijać treści, powiększać obraz i pisać. Jako uzupełnienie dostępna jest funkcja szybkiego wyszukiwania, która już po wprowadzeniu kilku liter podpowiada odpowiedzi. Sterowanie głosowe reaguje na pytania i polecenia wydawane przy pomocy języka potocznego.

Elektrycznie wysuwany, siedmiocalowy ekran MMI, jest elementem wyposażenia standardowego. Tarcze obu okrągłych zegarów mają kolor czarny, ich wskazówki są czerwone, a podziałki białe. System informacji kierowcy pomiędzy zegarami zawiera wskaźnik ciśnienia ładowania, wskaźnik temperatury oleju oraz laptimer. Na życzenie, dostępny jest Audi virtual cockpit. Kierowca wybrać może jeden z trzech widoków 12,3-calowego ekranu wysokiej rozdzielczości. Wśród nich jest specjalny ekran RS z centralnie umieszczonym obrotomierzem. Z jego lewej i prawej strony pojawiają się informacje o ciśnieniu w oponach, momencie obrotowym i przeciążeniu. Jeżeli przekładnia pracuje w trybie manualnym, w przypadku zbliżania się do maksymalnej liczby obrotów, kolorowa podziałka wzywa kierowcę do zmiany biegu na wyższy. Biegi zmienia się manetkami przy kierownicy lub dźwignią zmiany biegów.

Audi RS3 Limousine

Audi

Moduł LTE łączy Audi RS 3 Limousine z internetem. Dzięki niemu, w aucie dostępne są usługi Audi connect, między innymi nawigacja z Google Earth i Google Street View oraz informacje o cenach paliwa, pogodzie, podróży i natężeniu ruchu. Informacje te wyświetlane są bezpośrednio w systemie MMI, a cały system obsługuje się przy pomocy standardowej kierownicy wielofunkcyjnej RS, regulatora obrotowo-przyciskowego, panelu dotykowego lub przez polecenia głosowe. 

Bezpłatna aplikacja Audi MMI connect App oferuje wiele innych funkcji, na przykład przeniesienie kalendarza ze smartfona do systemu MMI. Dzięki portalom muzycznym Aupeo! i Napster, dostępnych jest wiele albumów muzycznych i audiobooków. Przy pomocy tej aplikacji, do systemu nawigacji samochodu można również przenieść ze smartfona cele map Google, cele specjalne (POI) oraz wpisy z usługi „Travel”. Aplikacja Audi smartphone interface pozwala korzystać w pojeździe z Apple Car Play lub Android Auto. Wybrane funkcje, jak na przykład telefon, nawigacja czy streaming muzyczny, są wtedy wyświetlane bezpośrednio na ekranie MMI. Kierowca ma kilka różnych możliwości sterowania tymi aplikacjami.

Audi RS3 Limousine

Audi

Oferta infotainment może być rozbudowana o wiele atrakcyjnych elementów dodatkowych. Audi phone box indukcyjnie ładuje smartfon w standardzie Qi, łączy go z anteną samochodową w standardzie komunikacji bliskiego zasięgu i w ten sposób zapewnia lepszą jakość odbioru. System muzyczny Bang & Olufsen Sound System ma 14 głośników, 705W mocy i emituje dźwięk najwyższej jakości.

Systemy bezpieczeństwa

Rozpatrując systemy wsparcia kierowcy, RS 3 Limousine to również światowa czołówka w swojej klasie. Systemy utrzymują auto w pożądanym odstępie do jadącego przed nami samochodu, wspierają kierowcę podczas zmiany i utrzymywania się na pasie ruchu, rozpoznają znaki drogowe i pomagają unikać uderzenia w tył poprzedzającego nas pojazdu oraz wypadków z udziałem pieszych. 

Nowy jest asystent jazdy w korku, który w spowolnionym ruchu, przy prędkości max. 65 km/h, na krótko może przejąć prowadzenie pojazdu, asystent w nagłych wypadkach, który w razie potrzeby sam zatrzymuje auto oraz asystent ruchu poprzecznego z tyłu pojazdu. Tutaj, podczas wyjeżdżania z miejsca parkingowego, system obserwuje i powiadamia kierowcę o pojazdach przecinających nasz tor jazdy do tyłu.

Źródło: materiały prasowe Audi

Audi RS3 Limousine
Audi
Audi RS3 Limousine
Audi
Audi RS3 Limousine
Audi
Audi RS3 Limousine
Audi
Audi RS3 Limousine
Audi
Audi RS3 Limousine
Audi
Audi RS3 Limousine
Audi
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    25 cze 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Czy można zobaczyć nagranie z egzaminu na prawo jazdy?

    Czy można zobaczyć nagranie z egzaminu na prawo jazdy? Jak najbardziej. Niestety tylko w przypadku, w którym kandydat... nie zda egzaminu.

    Kurs reedukacyjny: co to jest?

    Kurs reedukacyjny: co to jest i w jakich przypadkach jest konieczny? Dziś opowiemy o szkoleniach organizowanych przez WORD-y.

    Ile kosztuje licencja taxi?

    Ile kosztuje licencja taxi? Kierowca musi spełnić parę wymogów formalnych. Na jaki wydatek musi się przygotować? Kilkaset złotych.

    Jak zostać kierowcą Ubera? To w pewnym sensie proste...

    Jak zostać kierowcą Ubera? Choć wymogi nie są zaporowe, jest kilka punktów, które musi wypełnić kandydat. Zaraz opowiemy o procesie autoryzacji.

    Qashqai zostaje w Wielkiej Brytanii. Sunderland zaczyna produkcję

    Qashqai zostaje w Wielkiej Brytanii. Pomimo brexitu Nissan nie zdecydował się na przeniesienie produkcji z Wysp Brytyjskich.

    Zgoda na nadanie numeru VIN. Kiedy jest wydawana?

    Zgoda na nadanie numeru VIN jest wydawana przez wydział komunikacji w określonych przypadkach. Jakich? O tym opowiemy za chwilę.

    Dopisanie współwłaściciela do dowodu rejestracyjnego

    Dopisanie współwłaściciela do dowodu rejestracyjnego: jak załatwić formalności? Warto dobrze przygotować się do wizyty w wydziale komunikacji.

    Jak zostać instruktorem nauki jazdy?

    Jak zostać instruktorem nauki jazdy? Na drodze do tzw. "L-ki" kierowcy stoi przede wszystkim kurs organizowany głównie w WORD-ach.

    Pozwolenie na kierowanie tramwajem. Co musisz o nim wiedzieć?

    Pozwolenie na kierowanie tramwajem to tak naprawdę prawo jazdy na tramwaj. Jak się je zdobywa i jakie warunki należy spełnić?

    Nowy Peugeot 308 SW - jest po prostu piękny!

    Nowy Peugeot 308 SW został oficjalnie zaprezentowany. Powabne kombi ma 600-litrowy bagażnik i paletę pięciu silników.

    Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!

    Peugeot 2008 jest miejskim crossoverem. Niech jednak ten tytuł Was nie zmyli. Bo auto jest bardziej dojrzałe, niż mogłoby się wydawać!

    Brak tabliczki znamionowej w przyczepie. No i jest problem...

    Brak tabliczki znamionowej w przyczepie? Kierowcę czeka wizyta w wydziale komunikacji, stacji kontroli pojazdów i znowu wydziale komunikacji.

    Zastaw rejestrowy na samochodzie. Jak sprawdzić auto?

    Zastaw rejestrowy na samochodzie. Jak sprawdzić czy używane auto nie jest obciążone prawami osób trzecich? Są na to tak naprawdę trzy sposoby.

    Zgubiłem numer PKK. Co zrobić w takiej sytuacji?

    Zgubiłem numer PKK. Jak go odzyskać? No i tu pojawia się spory problem, bo kandydata na kierowcę czeka... No właśnie co?

    Sprzedaż części używanych na oku fiskusa. Ruszają kontrole.

    Sprzedaż części używanych na celowniku skarbówki. Powód? Wielu sprzedawców albo nie zarejestrowało nawet firmy, albo zaniża dochody ze sprzedaży.

    Ile elektryk przejedzie na rezerwie?

    Firma Edmunds sprawdziła, jaki dystans może pokonać samochód elektryczny, gdy komputer pokładowy pokazuje, że mają 0 km zasięgu.

    Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.

    Audi e-tron GT choć jest elektryczny, powstaje w tej samej fabryce co R8. Choć nie emituje spalin, generuje potężną ilość emocji.

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czym jest i kiedy jest wpisywany?

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czyli dziś opowiemy o tym, czemu pojawia się taka adnotacja w dokumentach pojazdu i jak się jej pozbyć.

    Nadanie nowego numeru VIN. Na czym polega?

    Nadanie nowego numeru VIN może być konieczne po poważnej modyfikacji pojazdu. jak przeprowadzić procedurę zgodnie z przepisami?

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje. Czyli jak odzyskać dokumenty pojazdu po kontroli funkcjonariuszy?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co to oznacza?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co oznacza taki komunikat pojawiający się w systemie info-car.pl? Kandydat na kierowcę nie ma się co martwić.

    Mitsubishi L200 po tuningu. Po fabrycznym tuningu!

    Mitsubishi L200 świetnie radzi sobie w terenie. Ma jednak pewną słabość. 150 koni to niezbyt dużo. Na szczęście Japończycy mogą coś na to poradzić.

    Zdjęcie samochodu z rejestracją nie narusza RODO

    Zdjęcie samochodu z rejestracją spokojnie można publikować. Powód? Numer rejestracyjny pojazdu nie stanowi danych osobowych.

    Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

    Cupra Ateca choć ma typowo rodzinne ubranie, oferuje kierowcy aż 300 koni. Czy takie połączenie sprawdza się na drodze?

    Jak sprawdzić numer PKK? Kierowcę czeka wizyta w urzędzie...

    Jak sprawdzić numer PKK? Niestety, ale ustawodawca nie przewidział możliwości sprawdzenia online. To oznacza, że kierowca musi zawitać w urzędzie.