Kategorie

Nowe Audi A4 już jest!

Audi A4 Avant 2015
Audi A4 Avant 2015
Audi
Nowe Audi A4 z zewnątrz nie zmieniło się w radykalny sposób, ale prawdziwe zmiany zaszły pod nadwoziem nowego modelu. Na co mogą liczyć nabywcy nowego A4?

Nowe Audi A4: niski opór powietrza, nowoczes

Nowa generacja Audi A4 i A4 Avant fascynuje pionierską syntezą techniki i estetyki. Ta bestsellerowa rodzina modelowa Audi została od podstaw, pod każdym względem, przede wszystkim technicznym, opracowana na nowo. Po raz kolejny, A4 definiuje standardy w swoim segmencie. Podczas prac konstrukcyjnych, ogromną uwagę poświęcono redukcji emisji CO2. Wszystkie rozwiązania techniczne natomiast zaprojektowano tak, by wydatnie wpływały na zmniejszenie oporów podczas jazdy.

Aerodynamika jest wręcz wzorcowa: współczynnik oporu powietrza 0,23 w A4 Limousine, to najlepszy wynik w swojej klasie. Należy także zwrócić uwagę na niską wartość emisji dwutlenku węgla, wynoszącą w przypadku Audi A4 2.0 TDI ultra o mocy 110 kW (150 KM) 95 g na km, a w przypadku modelu A4 Avant 2.0 TDI ultra – 99 g na km. Silnik 2.0 TFSI o mocy 140 kW (190 KM) w modelu A4 ultra Limousine emituje do atmosfery jedynie 109 g CO2 na km, a w Audi A4 Avant ultra – 114 g na km. Najmocniejsze jednostki napędowe montowane w nowym A4, to dwie sześciocylindrowe jednostki TDI o mocy nawet 200 kW (272 KM). Nowa generacja czterocylindrowych, benzynowych silników TFSI, wyznacza nowe standardy pod względem zużycia paliwa, emisji spalin i mocy. Systemy wsparcia kierowcy i infotainment są dokładnie takie same, jak w pojazdach klasy luksusowej. Debiut Audi A4 Limousine oraz A4 Avant zaplanowano na jesień 2015.

Zobacz też: Lexus IS200t: turbodoładowana benzyna!

Długość 4,73 m i rozstaw osi 2,82 m sprawiają, że nowe Audi A4 i A4 Avant stoją pewnie na drodze. Zdecydowane, poziome linie z przodu i z tyłu, podkreślają szerokość pojazdu. Pełna płynności stylistyka z wyrazistymi zarysami daje wrażenie sportowej elegancji, typowej dla marki Audi. Pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe jest szeroka i nisko osadzona. Dostępne opcjonalnie reflektory diodowe lub Matrix LED wraz z kierunkowskazami ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania sprawiają, że taka technika oświetlenia jest wizualnym wyróżnikiem marki.

Nowe Audi A4: niższa masa

W porównaniu do poprzedniego modelu, wymiary nowego A4 wzrosły, ale ciężar własny znacznie się zmniejszył – w zależności od montowanego silnika, nawet aż o 120 kg. Karoseria, dzięki inteligentnej kompozycji użytych materiałów i lekkiej konstrukcji, jest jedną z lżejszych w tej klasie pojazdów.

Audi A4 plasuje się w czołówce także pod względem tłumienia hałasu. Wszyscy pasażerowie mają wystarczająco dużo miejsca. Spokojny zarys linii podkreśla szerokość wnętrza pojazdu. Szerokie pasmo nawiewów wentylacji i jednolita powierzchnia, porządkują strukturę całej deski rozdzielczej. Na życzenie, gdy zapadnie zmrok, w drzwiach i w konsoli środkowej włącza się delikatne, konturowe podświetlenie. Jakość wykończenia jest po prostu doskonała. Kolory i materiały to emanacja nowej koncepcji linii wzorniczych, która daje jeszcze większą swobodę konfiguracji.

Nowe Audi A4 Avant: bagażnik sterowany czujnikiem

Bagażnik nowego A4 Avant ma pojemność 505 litrów. To najlepszy wynik w segmencie premium. Przy złożonym oparciu tylnego siedzenia i załadowaniu po sam dach, pojemność bagażnika zwiększa się do 1510 litrów. Elektrycznie przesuwana osłona przestrzeni bagażowej oraz elektrycznie otwierana i zamykana pokrywa bagażnika, to elementy wyposażenia seryjnego. Ponadto, na życzenie, dostępne są czujniki sterujące automatycznym otwieraniem i zamykaniem pokrywy bagażnika.

W obu nowych modelach zastosowano wiele inteligentnych rozwiązań technicznych, których używanie, dzięki nowej koncepcji obsługi i dzięki nowemu wyświetlaczowi systemu Audi MMI, jest jeszcze bardziej intuicyjne. Najbardziej zaawansowane techniki w nowym Audi A4 to m.in. Audi virtual cockpit, reflektory diodowe Audi Matrix LED, Audi smartphone interface, system muzyczny Bang & Olufsen Sound System z dźwiękiem 3D, Audi phone box umożliwiający bezprzewodowe ładowanie telefonu komórkowego, wyświetlacz informacji na szybie przed kierowcą head-up, gama nowych systemów wsparcia kierowcy oraz usługi Audi connect.

Nowe Audi A4 Avant: nowoczesne rozwiązania

Opcjonalny Audi virtual cockpit – cyfrowa tablica wskaźników - na swoim monitorze LCD o przekątnej 12,3 cala wyświetla najważniejsze informacje w formie grafik o wysokiej rozdzielczości, dużej dokładności i o wyszukanych efektach graficznych. Centralna jednostka obsługi różnych systemów, to zaprojektowany na nowo, umieszczony na konsoli tunelu środkowego terminal MMI. Najbardziej rozbudowany system infotainment: MMI Navigation plus z MMI touch i z dużym monitorem o przekątnej 8,3 cala, wyposażono też w umieszczone na powierzchni pokrętła systemu pole dotykowe. Służy ono do przybliżania/oddalania obrazów i do wprowadzania liter i cyfr.

Cała logika obsługi MMI, łącznie z inteligentnym wyszukiwaniem tekstowym, przypomina logikę obsługi smartfona. Nowy system sterowania naturalnym głosem, przetwarza także polecenia używające języka potocznego - na przykład: „Chcę zadzwonić do Jan Kowalski.“

Modułowy System Infotainment (MIB): olbrzymia moc obliczeniowa

Za olbrzymimi możliwościami MMI Navigation plus, kryje się moc obliczeniowa Modułowego Systemu Infotainment (MIB) drugiej generacji, dzięki któremu Audi mogło szybko przenieść szereg innowacyjnych rozwiązań z obszaru elektroniki konsumenckiej, wprost do swoich samochodów.

Jeśli klient zdecyduje się na zakup systemu MMI Navigation plus, automatycznie otrzyma moduł Audi connect, który za pomocą super szybkiej techniki transmisji danych LTE, łączy nowe Audi A4 i A4 Avant z Internetem. Dzięki zintegrowanemu punktowi dostępu Wi-Fi Hotspot (WLAN), pasażerowie mogą do woli surfować i mailować, wykorzystując swoje mobilne urządzenia, a kierowca może z kolei korzystać z dopasowanych do jego potrzeb usług online z pakietu Audi connect.

Nowością w ofercie jest Audi smartphone interface, integrujący telefony komórkowe z systemem iOS lub Android ze stworzonym specjalnie dla nich środowiskiem Audi MMI. Audi Phone Box pozwala na sprzężenie smartfonów z anteną samochodową i na ich bezprzewodowe ładowanie zgodne ze standardem Qi. Wymagający miłośnicy sprzętu HiFi, mogą wyposażyć swoje nowe A4 w system muzyczny Bang & Olufsen Sound System, oferujący zupełnie nowe możliwości odbierania dźwięków w formacie 3D. Nowy, przenośny Audi Tablet, to z kolei element Rear Seat Entertainment, systemu rozrywkowego dla pasażerów tylnej kanapy.

Nowe Audi A4: paleta silników

Nowe modele A4 i A4 Avant będą wyposażane początkowo w jeden z siedmiu silników: trzech TFSI i czterech TDI. Ich moc znacznie wzrosła. Najsłabszy z nich ma teraz 110 kW (150 KM), a najsilniejszy: 200 kW (272 KM). Co ważne, przy wzroście mocy, zużycie paliwa spadło nawet o 21 procent. A4 2.0 TDI ultra zadowala się średnio 3,7 l oleju napędowego na 100 km, emitując przy tym 95 g dwutlenku węgla na kilometr (w przypadku wersji Avant: 3,8 l i 99 g CO2 na km). Wszystkie jednostki łączą w sobie wydajność, sportowe osiągi i wysoką kulturę pracy silnika. Dotyczy to zwłaszcza obu sześciocylindrowych silników 3.0 TDI.

Rozpatrując natomiast silniki benzynowe, nowe Audi A4 oferuje przełomową innowację: w jednostce 2.0 TFSI ultra o mocy 140 kW (190 KM) opracowano całkowicie nowy sposób spalania sprawiający, że silnik ten jest wyjątkowo wydajny, zużywa zaledwie 4,8 l benzyny na 100 km i emituje 109g CO2 na kilometr. Wyposażona w ten sam motor wersja Avant, spala 5 l benzyny na 100 km, emitując przy tym 114 g CO2/km. W przyszłości na rynku pojawi się również model g-tron, napędzany gazem ziemnym lub wytwarzanym z zachowaniem zasad równowagi środowiskowej Audi e-gazem.

Skrzynie biegów dostępne w Audi A4

Układ napędowy i podwozie nowych Audi A4 i A4 Avant zostały od podstaw przeprojektowane. Sześciobiegową manualną skrzynię biegów, siedmiostopniową przekładnię automatyczną S tronic – dostępną teraz również dla wersji z napędem na przednią oś – i ośmiostopniową automatyczną skrzynię tiptronic, zbudowano od nowa. Przekładnie automatyczne wyposażono w funkcję wolnego biegu, która pozwala zaoszczędzić paliwo. Selektywne sterowanie rozkładem momentów napędowych uzupełnia pracę napędu na przednią oś i stałego napędu na cztery koła quattro. W przypadku najmocniejszych silników TDI, począwszy od roku 2016, Audi będzie na życzenie oferować sportowy mechanizm różnicowy, montowany na tylnej osi.

Dynamika jazdy

Prowadząc nowe Audi A4, zauważyć można ogromny postęp jaki poczyniono w obszarze budowy podwozia. Z jednej strony sportowe i stworzone z myślą o wykorzystaniu maksimum mocy, a z drugiej, zorientowane na komfort. Tak ogromny skok techniczny był możliwy dzięki zastosowaniu bardzo lekkiego, pięciowahaczowego zawieszenia osi oraz elektromechanicznego wspomagania układu kierowniczego. To fundamenty dynamicznego zachowania pojazdu podczas jazdy, pierwszorzędnego komfortu oraz znacznej redukcji zużycia paliwa. Opcjonalnie dostępne są też: dynamiczny układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu oraz amortyzatory o regulowanej sile tłumienia, gdzie kierowca sam wybiera jedno z dwóch możliwych ustawień – sportowego lub komfortowego. Oba ustawienia amortyzatorów są zintegrowane ze sterownikiem systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, który jest na liście wyposażenia standardowego dla wersji silnikowych od 140 kW (190 KM) wzwyż.

Największy wybór w segmencie: systemy wsparcia kierowcy i systemy bezpieczeństwa

Dzięki wielu systemom wsparcia kierowcy, nowe Audi A4 i A4 Avant wyznaczają standardy w swojej klasie. Asystent wydajności pomaga kierowcy zaoszczędzić paliwo, aktywny asystent toru jazdy Audi active lane assist ułatwia zachowanie toru jazdy, a korzystający z radaru tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control z funkcją Stop & Go i z asystentem jazdy w korkach, odciąża go w spowolnionym ruchu pojazdów. Cechą szczególną asystenta jazdy w korkach jest strategia regulacji. Uwzględnia ona dużą liczbę parametrów, takich jak linie rozdzielające pasy ruchu i pojazdy jadące przed naszym Audi. Asystent parkowania, asystent ruchu poprzecznego, asystent ostrzeżenie przy wysiadaniu, asystent manewru omijania, asystent skręcania oraz systemy ochrony bezpieczeństwa pasażerów Audi pre sense, to nowości, odgrywające ważną rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa. W ofercie znajduje się także działająca w oparciu o kamerę funkcja rozpoznawania znaków drogowych.

Obie nowe wersje Audi A4, w salonach sprzedaży pojawią się jesienią 2015. W porównaniu z poprzednimi modelami, ich wyposażenie seryjne jest o wiele bogatsze. Obejmuje m.in. reflektory ksenonowe, bezkluczykowy system uruchamiania pojazdu, Bluetooth, system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select (w wersjach powyżej mocy 140 kW/190 KM) i siedmiocalowy, kolorowy wyświetlacz MMI.

Nowe Audi A4 i A4 Avant: najważniejsze zmiany i nowości

Stylistyka zewnętrzna i karoseria
- Sportowe proporcje i sportowa elegancja
- Długość 4,73 m, rozstaw osi 2,82 m, szerokość 1,84 m, wysokość 1,43 m
- Opcjonalne reflektory diodowe lub reflektory diodowe Matrix, z kierunkowskazami ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania
- Lekka karoseria: ciężar w porównaniu do poprzednika zmniejszył się nawet o 15 kg
- Najlepsze w swojej klasie wartości oporu powietrza: współczynnik Cw 0,23 – wersja Limousine, Cw 0,26 – wersja Avant, aeroakustyka zapewniająca doskonałą ciszę we wnętrzu pojazdu

Wnętrze
- Najdłuższe wśród konkurentów w tej klasie wnętrze
- Avant z bagażnikiem o pojemności 505 l
- Avant z elektrycznie przesuwaną osłoną przestrzeni bagażowej w wyposażeniu seryjnym
- Całkowicie nowa deska rozdzielcza, nowe kolory i materiały, wrażenie dużej przestrzeni, diodowe oświetlenie wnętrza w wyposażeniu seryjnym, doskonała jakość wykończenia
- Najbogatsza w segmencie premium oferta foteli o lekkiej konstrukcji
- Automatyczna klimatyzacja z nowym panelem obsługi
- Opcjonalne pakiety diodowego oświetlenia wnętrza, z oświetleniem Ambiente z możliwością wyboru koloru

Obsługa
- Na życzenie wyświetlacz informacji na szybie przed kierowcą head-up oraz Audi virtual cockpit
- Opracowana na nowo koncepcja obsługi MMI z funkcją swobodnego wyszukiwania tekstowego
- Obsługa także za pomocą kierownicy wielofunkcyjnej i sterowania głosem

Infotainment i Audi connect
- Opcjonalny, najbardziej zaawansowany system infotainment MMI Navigation plus z polem dotykowym MMI touch i monitorem MMI o przekątnej 8,3 cala, usługi Audi connect, możliwość transmisji danych w standardzie LTE i punkt dostępu do Internetu Wi-Fi Hotspot (WLAN)
- Na życzenie Audi phone box z możliwością indukcyjnego ładowania telefonów komórkowych
- Wiele nowych usług Audi connect, w tym funkcja zdalnego sterowania wieloma z nich za pomocą aplikacji w smartfonie, umożliwiającej obsługę i kontrolę pojazdu
- Audi smartphone interface do integrowania smartfonów posiadających system operacyjny Apple lub Android z systemami samochodu
- Sprzęt muzyczny Bang & Olufsen Sound System z innowacyjnym dźwiękiem 3D i Audi Tablet w opcji Rear Seat Entertainment – system zapewniającego rozrywkę pasażerom tylnego rzędu siedzeń

Silniki
- Na początek trzy silniki TFSI i cztery TDI, moc od 110 kW (150 KM) do 200 kW (272 KM), nawet o 25 procent więcej mocy
- Redukcja zużycia paliwa nawet o 21 procent, nowy rekord – Audi A4 2.0 TDI ultra spala zaledwie 3,7 l oleju napędowego na 100 km (95 g CO2 na km)
- Wydajny silnik 3.0 TDI w dwóch wariantach mocy
- Oszczędna jednostka 1.4 TFSI, zużywająca jedynie 4,9 l benzyny na 100 km (114 g CO2 na km)
- Nowa koncepcja spalania w jednostce 2.0 TFSI ultra o mocy 140 kW, skutkująca zużyciem zaledwie 4,8 l paliwa na 100 km (109 g CO2 na km)
– A4 Avant g-tron z możliwością wykorzystania Audi e-gazu, wytwarzanego z zachowaniem zasad równowagi środowiskowej

Układ przeniesienia napędu
- S tronic, tiptronic i manualna skrzynia biegów, wszystkie nowej generacji, S tronic po raz pierwszy w A4 z napędem na przednią oś, obie przekładnie automatyczne z funkcją wolnego biegu
- Napęd na przednią oś lub stały napęd na cztery koła quattro, selektywny rozkład momentów napędowych na poszczególne koła

Podwozie
- Lekkie, pięciowahaczowe zawieszenie przedniej i tylnej osi, wyraźne zwiększenie komfortu jazdy przy podkreślonym sportowym charakterze pojazdu
- Elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, na życzenie z dynamicznym układem kierowniczym
- System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select w modelach o mocy powyżej 140 kW (190 KM) jako element wyposażenia seryjnego, opcjonalnie dostępne podwozie z systemem kontroli sztywności zawieszenia

Systemy wsparcia kierowcy i bezpieczeństwo
- Korzystający z radaru tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control z funkcją Stop & Go, wraz z asystentem jazdy w korkach przy spowolnionym ruchu
- Asystent wydajności, dla jeszcze niższego zużycia paliwa
- Aktywny asystent toru jazdy Audi active lane assist i asystent zmiany pasa ruchu Audi side assist
- Nowości: asystent parkowania, asystent ruchu poprzecznego z tyłu, asystent ostrzegania przy wysiadaniu, asystent skręcania, asystent manewru omijania i działająca w oparciu o kamerę funkcja rozpoznawania znaków drogowych
- Nowe systemy bezpieczeństwa: system ochrony bezpieczeństwa w ruchu ulicznym Audi pre sense city, system ochrony bezpieczeństwa pasażerów Audi pre sense basic i system ochrony bezpieczeństwa pasażerów siedzących z tyłu Audi pre sense rear.

Źródło: materiały prasowe Audi

Audi A4 2015
Audi
Audi A4 2015
Audi
Audi A4 2015
Audi
Audi A4 2015
Audi
Audi A4 Avant 2015
Audi
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    19 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.

    Zakup uszkodzonego samochodu: 1/3 używek po szkodzie

    Zakup uszkodzonego samochodu? W 2019 roku 1/3 aut na rynku wtórnym miała odnotowaną szkodę. Obecnie odsetek ten zbliża się do połowy.

    Ford Kuga I 2.0 TDCI: Super Użytkowy Vóz

    Dobry SUV musi ładnie wyglądać, być przestronny i oferować poprawne osiągi połączone z niskim spalaniem. To wszystko oferuje Ford Kuga I.

    Toyota RAV4 Adventure: czarne akcenty i napęd 4x4 w standardzie

    Toyota RAV4 Adventure - japoński SUV doczekał się nowej wersji specjalnej. Auto wyróżniają czarne akcenty, srebrny dach i napęd AWD-i w standardzie.

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek. Czy to dobry pomysł?

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek - to nowy postulat kierowców. Tylko czy odebranie tej możliwości kierowcom TIR-ów to dobry pomysł?

    Toyota Avensis II: japoński dziadkowóz

    Stereotypowy emeryt wybiera Mercedesa. Właśnie. Stereotypowy. Starsi ludzie wbrew stereotypom równie chętnie sięgają po Toyotę.

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022?

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022? No i tu chyba mamy dobrą informację dla kierowców...

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina?

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina? To ważne pytanie w kontekście nowych przepisów, które obowiązują przed pasami od czerwca 2021 r.

    Wymiana jednej opony? Ubezpieczyciel musi zapłacić za dwie

    Wymiana jednej opony? To częsta propozycja w przypadku polis na ogumienie. Takie rozwiązanie nie ma sensu z punktu widzenia bezpieczeństwa.

    Renault Megane I: raz na wozie, raz pod wozem

    Renault Megane I generacji to samochód bez wątpienia udany, ale borykający się z kilkoma problemami. Starość tego samochodu bywa bardzo różna.

    Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!

    Test Audi S3 pokazał jedno. To wilk w owczej skórze. Bo choć nadwozie nie wygląda przesadnie agresywne. Układ napędowy już jest agresywny.

    Opel Astra F: używany hit po trzech dekadach na drogach

    Opel Astra F została zaprezentowana 30 lat temu. To od niej zaczął się sukces mierzony dziś 15 milionami sztuk. Co warto wiedzieć o używanym Oplu?

    Stacje ładowania: dogonimy Niemców dopiero po 2150 roku

    Stacje ładowania samochodów elektrycznych w Polsce nie powstają zbyt dynamicznie. A to prowadzi do wniosku, że Niemcy są o 130 lat do przodu.

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak to problemy produkcyjne

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak hamuje produkcję aut, a niska produkcja musi oznaczać niższy poziom sprzedaży. Co dalej?

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. II część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć kolejnych propozycji.

    Cupra elektryczna? Wyłącznie elektryczna do 2030 roku!

    Cupra elektryczna? Tak, wszystko wskazuje na to, że piekło właśnie zamarzło. Rasowa, hiszpańska marka skupi się bowiem na e-napędach...

    Wyprzedzanie w tunelu. Co na to przepisy?

    Wyprzedzanie w tunelu: czy jest dozwolone, a jak tak to gdzie? Jak jest zabronione, to jaki grozi za nie mandat? Oto kompendium wiedzy.

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. I część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć pierwszych propozycji.

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna?

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna? To zależy od tego czy kierowca nie wpłacił nawet złotówki tytułem OC, czy np. nie opłacił jednej z rat.

    Aplikacja Na Wypadek, czyli czy sprawca ma ważne OC?

    Aplikacja Na Wypadek została stworzona przez UFG. Pozwala sprawdzić czy w danym momencie auto sprawcy wypadku ma ważne OC.

    SERES w Polsce. Elektryczny SUV z Chin debiutuje

    SERES w Polsce, czyli nowa marka wkracza nad Wisłę z ofertą wysokiej jakości elektrycznych SUV-ów w atrakcyjnych cenach. Na początek SERES 3.