REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Hybrydowe Audi Q7 e-tron quattro - pierwszy raz!

Audi Q7 e-tron samochód hybrydowy hybryda
Audi Q7 e-tron samochód hybrydowy hybryda
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Gama najnowszego Audi Q7 rozszerzona została o wersję hybrydową e-tron. Ma być ekonomiczna i komfortowa, a przy tym oferować wysokie osiągi. Jak zbudowana jest nowe Audi Q7?

Hybrydowe Audi Q7 e-tron quattro

Audi Q7 e-tron quattro to pierwszy na świecie samochód hybrydowy typu plug-in z sześciocylindrowym silnikiem diesla i ze stałym napędem na cztery koła. Ma olbrzymią sportową moc: wysokoprężna jednostka 3.0 TDI i silnik elektryczny dysponują razem mocą 275 kW (373 KM) i systemowym momentem obrotowym 700 Nm.  Od 0 do 100 km/h samochód przyspiesza w 6 sekund i rozwija maksymalną prędkość 225 km/h. W trybie jazdy wyłącznie elektrycznej, Audi Q7 e-ton quattro pokonuje do 56 km. Wg norm ECE dla pojazdów z napędem hybrydowym typu plug-in, Audi Q7 e-tron quattro zużywa 1,7 litra oleju napędowego na 100 km i emituje mniej niż 50 g CO2 na kilometr, co jest nowym rekordem w tym segmencie. Standardowy system zarządzania temperaturą ze zintegrowaną pompą ciepła, stworzono specjalnie na potrzeby tego modelu. Rozwiązaniem tym, koncern z Ingolstadt jako pierwszy na świecie producent, ustanowił nowy wzorzec w zakresie komfortu ogrzewania wnętrza i efektywności klimatyzacji.

REKLAMA

Zawieszenie

Nowy, elektromechaniczny układ wspomagania kierownicy jest nadzwyczaj sprawny i wrażliwy. Pięciowahaczowe, również opracowane na nowo, zawieszenie kół przedniej i tylnej osi, jest – porównując z poprzednim modelem - o ponad 60 kg lżejsze i wydatnie wpływa na dużą dynamikę jazdy. Komfort jest jeszcze większy, jeśli pojazd wyposażymy w opcjonalne, regulowane zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension. Sposób jego funkcjonowania kierowca może zaprogramować za pomocą montowanego standardowo systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Zaprogramowano
w nim siedem trybów pracy. System wpływa również na funkcjonowanie innych podzespołów takich jak układ kierowniczy, pedał gazu i automatyczna skrzynia biegów. Zachowanie auta poprawiona także m.in. dzięki obniżeniu punktu jego ciężkości.

Układ napędowy

REKLAMA

Moc systemowa 275 kW (373 KM) i systemowy moment obrotowy 700 Nm.
Dzięki hybrydowej technice plug-in i dzięki napędowi na cztery koła quattro, Audi Q7 e‑tron quattro wyznacza nowe standardy. Ten duży SUV, niczym samochód sportowy, od 0 do 100 km/h przyspiesza w 6 sekund, choć w cyklu NEDC spala nie więcej niż 1,7 l paliwa na 100 km. To rekord w jego klasie.

Jak wszystkie modele hybrydowe marki Audi, również Q7 e‑ tron quattro jest hybrydą równoległą. Silnik 3.0 TDI, bardzo wydajna, wysokoprężna jednostka napędowa V6 najnowszej generacji, wytwarza moc 190 kW (258 KM) i moment obrotowy 600 Nm. Aktywne mocowanie silnika – kolejne novum, niestosowane dotąd na świecie
w jednostkach diesla – wykorzystując odpowiednie przeciwdrgania, w dużym stopniu eliminują niepożądane wibracje.

Elektryczny silnik w kształcie dysku generuje moc 94 kW i moment obrotowy
350 Nm. Za pomocą sprzęgła jest on jest on zintegrowany z automatyczną skrzynią biegów tiptronic. Przekładnia ta charakteryzuje się wyjątkową sprawnością
i małym ciężarem. Moc silnika na wszystkie cztery koła przenosi stały napęd quattro, również kompaktowy i lekki. Podczas szybkiego pokonywania zakrętów, jego międzyosiowy mechanizm różnicowy ściśle współpracuje ze specjalnym, inteligentnym oprogramowaniem: selektywnym rozdziałem momentu obrotowego między kołami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zasięg w trybie jazdy elektrycznej: nawet 56 km

REKLAMA

Litowo-jonowy akumulator Audi Q7 e-tron quattro składa się ze 168 najwyższej jakości ogniw i jest chłodzony cieczą. Dzięki pojemności 17,3 kWh, w trybie jazdy wyłącznie elektrycznej, umożliwia przejechanie 56 km. To rekord w tym segmencie. Łączny zasięg w trybie jazdy mieszanej, przy pracującym silniku TDI, wynosi 1410 km.

Kolejnym systemem wpływającym na wyjątkowo wysoką wydajność Audi Q7 e-tron quattro jest zaprojektowany specjalnie na potrzeby tego modelu, montowany seryjnie, system zarządzania temperaturą ze zintegrowaną pompą ciepła. Pompa ta sprawia, że ciepło oddawane przez podzespoły napędu elektrycznego może być wykorzystywane we wnętrzu modelu Q7 e-tron quattro. Audi, jako pierwszy na świecie producent, zastosowało to rozwiązanie w produkowanej seryjnie hybrydzie typu plug-in i ustanawia tym samym nowe standardy w zakresie komfortu ogrzewania wnętrzu pojazdu, efektywności klimatyzacji i zasięgu w trybie jazdy elektrycznej. Dzięki temu rozwiązaniu, nie tylko wnętrze szybko się ogrzewa,
ale również kierowca ma dużą satysfakcję z jazdy w trybie elektrycznym w niskich temperaturach.

Nowa, dwufazowa technika ładowania, umożliwia ładowanie Audi Q7 e-tron quattro z mocą do 7,2 kW. Dzięki temu, zależnie od infrastruktury (odpowiedniej mocy gniazdo przemysłowe) i od rodzaju kabla, akumulator można naładować w ok. 2,5 h. Kabel jest elementem wyposażenia standardowego. Audi oferuje również swoim klientom opcjonalny pakiet usług serwisowych dla pojazdów e-tron.  Obejmuje on przestrojenie pojazdu na energię elektryczną pozyskiwaną ze źródeł odnawialnych (Audi Energy), instalację systemu i serwis. Komfortowym rozwiązaniem są także standardowe usługi e-tron w Audi connect. Za ich pomocą, przez smartfona, można sterować takimi funkcjami jak ładowanie i klimatyzacja.

Źródło: materiały prasowe Audi

Audi Q7 e-tron samochód hybrydowy hybryda
Audi
Audi Q7 e-tron samochód hybrydowy hybryda
Audi
Audi Q7 e-tron samochód hybrydowy hybryda
Audi
Audi Q7 e-tron samochód hybrydowy hybryda
Audi
Audi Q7 e-tron samochód hybrydowy hybryda kokpit
Audi
Audi Q7 e-tron samochód hybrydowy hybryda deska rozdzielcza
Audi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

REKLAMA

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

REKLAMA