reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Premiery i zapowiedzi > Nowy Mercedes klasy E - lifting, który zmieni wszystko?

Nowy Mercedes klasy E - lifting, który zmieni wszystko?

Targi motoryzacyjne w Genewie miały się stać miejscem debiutu dla poliftingowej wersji Mercedesa klasy E. Wystawa została odwołana z powodu koronawirusa. To jednak nie oznacza, że nowe auto z Niemiec nie ujrzy światła dziennego. Oto i ono!

To SUV-y rządzą motoryzacyjnym światem? Być może tak. Mimo wszystko limuzyny i kombi segmentu E nadal mają coś do powiedzenia. I dobry przykład na poparcie tej tezy stanowi Mercedes klasy E - model, który sprzedał się do tej pory w ilości sięgającej 1,2 miliona sztuk! Teraz niemiecki gracz z segmentu premium przeszedł lifting. I tak, zmieniło się nieco nadwozie i wnętrze auta oraz inżynierowie usprawnili pracę kilku systemów bezpieczeństwa. Nie to jednak jest najważniejsze w tym liftingu. Najważniejsza jest bowiem wersja... AMG!

Poliftingowy Mercedes E 53 4MATIC+ - eko-moc?

Czemu wersja AMG jest tak kluczowa? Już na początek mam przykrą informację. Niestety nie z uwagi na potężny zastrzyk dodatkowej mocy. Możliwości układu napędowego pozostały bowiem praktycznie bez zmian. Jak można wyczytać w oficjalnej informacji prasowej, kluczem do sukcesu w aucie jest "bardziej wyrazisty design, rozbudowane opcje indywidualizacji oraz system informacyjno-rozrywkowy MBUX". Co można zatem powiedzieć o sprawdzonym silniku? To prawie... hybryda! Zelektryfikowany napęd nie oznacza jednak, że kierowca Mercedesa E 53 4MATIC+ otrzyma pochwałę od ekologów. W końcu pod maską nadal pracuje 3-litrowa, rzędowa szóstka.

Motor jest doładowany. Przy wysokich obrotach ciąg zapewnia mu klasyczna turbosprężarka. Przy niskich uruchamia się elektrycznie napędzany kompresor. Skutek? Mercedes E 53 4MATIC+ oferuje 435 koni mechanicznych, przy czym w aucie dostępna jest opcja EQ Boost zwiększająca moc o dodatkowe 22 konie. W ten sposób klasa E staje się piekielnie szybka. Sprint do pierwszej setki trwa tylko 4,5 sekundy w przypadku sedana i 4,6 sekundy w przypadku kombi.

reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Nowy Mercedes klasy E - lifting, który zmieni wszystko?
Nowy Mercedes klasy E - lifting, który zmieni wszystko?

Nowy Mercedes klasy E - lifting, który zmieni wszystko?
Nowy Mercedes klasy E - lifting, który zmieni wszystko?

Nowy Mercedes klasy E - lifting, który zmieni wszystko?
Nowy Mercedes klasy E - lifting, który zmieni wszystko?

Nowy Mercedes klasy E - lifting, który zmieni wszystko?
Nowy Mercedes klasy E - lifting, który zmieni wszystko?

Nowy Mercedes klasy E - lifting, który zmieni wszystko?
Nowy Mercedes klasy E - lifting, który zmieni wszystko?

Nowy Mercedes klasy E - lifting, który zmieni wszystko?
Nowy Mercedes klasy E - lifting, który zmieni wszystko?

Nowy Mercedes klasy E - lifting, który zmieni wszystko?
Nowy Mercedes klasy E - lifting, który zmieni wszystko?

Tarcza antykryzysowa – pomoc dla pracodawców poszkodowanych w wyniku pandemii koronawirusa (PDF)29.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Accreo

Accreo to firma doradcza, oferująca usługi dedykowane przedsiębiorstwom i klientom indywidualnym w zakresie doradztwa podatkowego i prawnego, business restructuringu oraz doradztwa europejskiego przede wszystkim w obszarze pozyskiwania dotacji i funduszy unijnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama