Kategorie

Używany VW Corrado (1988-1995) – czy warto kupić?

Kamil Borowski
VW Corrado
VW Corrado
VW Corrado z roku na rok staje się coraz bardziej popularny, a to po części dla tego, że wyprodukowano tylko nie całe 100 tys. egzemplarzy. Sprawdźmy czy Corrado słusznie znalazł się na prestiżowej liście "25 samochodów, którymi musisz pojeździć przed śmiercią" ogłoszonej przez brytyjski magazyn "Car".

Rynkowy debiut Corrado odbył się w 1988 roku. Mało kto już pamięta, że początkowo Corrado miało być trzecią wersją Sirocco jednak całkowita zmiana koncepcji auta wymusiła na koncernie również zmianę nazwy. Dość wygórowana cena auta, jak na tamte czasy, spowodowała małą popularność. Jednakże, na chwilę obecną to właśnie mała ilość wyprodukowanych modeli budzi pożądanie i staje się ich zaletą.  

Używany VW Corrado (1988-1995) – karoseria

Nisko osadzona sylwetka zaprojektowana przez włoskiego mistrza Giugiaro zdradza sportową duszę Corrado. Proporcjonalnie długa maska, wznosząca się linia okien bocznych oraz wybrzuszone nadkola nie pozostawiają cienia wątpliwości co do sportowych ambicji auta. Jednak to dopiero dyskretnie wysuwany przy prędkości 120 km/h spojler wieńczy dzieło.

Używany VW Corrado (1988-1995) – wnętrze

Wykończone w głównej mierze dobrej jakości tworzywami sztucznymi wnętrze nie budzi zastrzeżeń. Siedząc na przednich fotelach nie można narzekać na brak przestrzeni, jest jej bardzo dużo, natomiast z tyłu zmieszczą się co najwyżej dzieci. Samo składanie siedzeń, żeby dostać się na tylną kanapę nie należy do najwygodniejszych. Ze względu na niezbyt rozbudowane słupki dachu, prowadzący Corrado ma świetną widoczność, a fotel kierowcy ze sporym zakresem regulacji dopasuje się do każdego. Na plus należy też policzyć dość duży w swojej klasie bagażnik o pojemności 300 litrów.

Zobacz też: Używany Volkswagen Scirocco III (2008 - ) – budzi emocje

Używany VW Corrado (1988-1995) –  silniki

Podstawowy szesnastozaworowy silnik 1.8 o mocy 139 KM rozpędza się od zera do 100 km w zaledwie 9 s, osiągając prędkość maksymalną wynoszącą 213 km/h, co robi wrażenie. Stary dwulitrowy, ośmiozaworowy motor znany między innymi z Golfa czy Passata nie jest już tak dynamiczny, ale również zapewnia przyzwoite osiągi, a co ważniejsze jego naprawy nie będą zbyt kosztowne ze względu na szeroką dostępność części. Jednym z ciekawszych silników może być 1.8 G60, który potrafi rozpędzić Corrado aż do 225 km/h, jednak to co zachwyca najbardziej to moment obrotowy. 225 Nm osiągane przy 4 tys. obr./min. Sprawia, że kierowca czuje się dosłownie wgniatany w fotel. Wypada też wymienić flagowy motor VR6, który do „setki” rozpędzał się w 6,9 s osiągając przy tym maksymalną prędkość 235 km/h, a jego jedyną powtarzającą się bolączką są szybko przepalające się uszczelki pod głowicą. VR6 w owym czasie był jednym z najbardziej innowacyjnych silników na świecie.

Zobacz też: Test VW Scirocco R - anwantuRnik!

Używany VW Corrado (1988-1995) – zawieszenie

Na przedniej osi zastosowano trójkątne wahacze, drążek stabilizatora oraz kolumny McPhersona. Z tyłu znajdziemy kolumny resorująco-tłumiące oraz pełniącą jednocześnie rolę stabilizatora belkę podatną na skręcanie. Dzięki tym znanym już wcześniej po części z Golfa i Passata rozwiązaniom Corrado prowadzi się wyjątkowo pewnie. Pokonywanie wszelkiego rodzaju zakrętów to czysta przyjemność i radość z jazdy. 

Używany VW Corrado (1988-1995) – edycje specjalne

Storm – produkcja na rynek Wielkiej Brytanii wyposażona w 15-calowe felgi BBS, uprzednio dostępne tylko za dopłatą. Dodatkowo skurzane wnętrze w kolorze kremowym lub czarnym.
Campaign – wyposażona w silnik VR6 edycja na rynek brytyjski.
Jet – wersja produkowana w Niemczech wyposażona w silnik G60, wyróżniała się wnętrzem w innych kolorach.
Estoril – edycja na rynek włoski wyposażona w specjalne koła „Estoril”.
Exclusiv – produkowana w latach 1992/1993 edycja na rynek niemiecki wyróżniała się grillem w kolorze nadwozia.

Zobacz też: Używany Volkswagen Golf V: zdecydowanie nowy Golf

Używany VW Corrado (1988-1995) - usterki

Reklama

Do typowych problemów Corrado można zaliczyć awarie przewodów układu chłodzenia i dobre wycieki oleju. Ponadto zdarzają się usterki przewodów wysokiego napięcia, układu wspomagania oraz skrzyni biegów. Najgorsze jest jednak to, że w coraz większej ilości egzemplarzy, szczególnie tych z początkowych lat produkcji mogą występować duże ogniska korozji.

Wyjątkowej uwagi wymaga wersja G60. Wyposażono jest ona w kompresor, którego trwałość szacuje się na maksymalnie 100 000 km. W większości egzemplarzy nie wytrzymuje on jednak nawet 60 tys. km. Regeneracja tego elementu to koszt ok. 1000-1500 zł, ale jej efekty są krótkotrwałe. Lepszym rozwiązaniem jest wstawienie kompresora od silnika Mercedesa 1.8 dostępnego w modelach 180K, 200K i 230K. Nowy kompresor do G60 w ASO VW kosztuje ok. 10 000 zł.

Używany VW Corrado (1988-1995) –  orientacyjne ceny wybranych części (zamienników)

Amortyzator tył – od 185 zł
Czujnik ciśnienia oleju – 21 zł
Filtr oleju – 50 zł
Filtr powietrza – 54 zł
Komplet klocków hamulcowych – 138 zł
Tuleja wahacza przód – 13 zł
Sprzęgło – 1265 zł

Zobacz też: Używane auto od 10 do 20 tys. zł – jakie wybrać?

Używany VW Corrado (1988-1995) – podsumowanie

Biorąc pod uwagę obecną sytuację rynkową i małą ilość wyprodukowanych egzemplarzy znalezienie godnego uwagi modelu będzie bardzo ciężkim zadaniem. Przy zakupie warto zainteresować się wersjami z najmocniejszymi silnikami, ponieważ to właśnie takie w perspektywie nadchodzących lat będą najcenniejsze. Weźmy pod uwagę też fakt, że zyskiwać na wartości będę tylko bezwypadkowe modele na oryginalnych częściach. Jeżeli komuś uda się znaleźć zadbane Corrado to warto dokonać zakupu tego niemal już kultowego auta.

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
VW Corrado
Volkswagen
VW Corrado
Volkswagen
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    27 lip 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.

    Kierowanie ruchem drogowym podczas robót drogowych

    Kierowanie ruchem drogowym podczas robót drogowych wymaga posiadania przez osobę specjalnych uprawnień. Wiedzieliście o tym?

    Jak zostać kierowcą autobusu?

    Jak zostać kierowcą autobusu? Kierowca musi spełnić kilka warunków i potwierdzić swoje predyspozycje właściwym wpisem w prawie jazdy.

    Na wakacje samochodem po Europie. O czym pamiętać?

    Na wakacje samochodem po Europie? Pamiętaj o limitach prędkości, gęstszej sieci fotoradarów i zdecydowanie droższych mandatach.

    Kradzież katalizatora. Autocasco pokryje koszty?

    Kradzież katalizatora. Autocasco obejmuje takie przypadki? Wszystko zależy od oferty przygotowanej przez firmę. Na co uważać kupując AC?

    Toyota Yaris Cross: start produkcji crossovera we Francji

    Toyota Yaris Cross to nowy crossover japońskiej marki. Auto powstało z myślą o Europie i w Europie będzie produkowane. Co wiadomo o modelu?

    Czy odpowiednie znaki drogowe to krok do redukcji CO2?

    Rozszerzony katalog znaków drogowych ze szczególnym uwzględnieniem pojazdów niskoemisyjnych? Nie, to nie jest projekt Szwajcarów, Holendrów, Niemców czy Szwedów, ale rodzima inicjatywa, która zagwarantuje elektromobilności stałe miejsce w krajowym prawie drogowym.