Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Peugeot 207 (2006-2012) - niegroźny lew

Pasjonat motoryzacji, pracownik warsztatu mechanicznego
Peugeot 207 - francuski
Peugeot 207 - francuski "mieszczuch" nie sprawia więcej kłopotów swoim właścicielom niż auta konkurencji, jest jednak znacznie tańszy w zakupie.
newspress.co.uk
Peugeot słynie zarówno z ciekawych rozwiązań stylistycznych, jak i mechanicznych. W modelu 207 nie zapomniano o nich, poprawiając także ogólną trwałość modelu. Jak wypada miejski "lew" po kilku latach eksploatacji?

Peugeot 207 znacznie urósł i wydoroślał w porównaniu do poprzednika. To sporych gabarytów miejskie auto boryka się głównie z jednym problemem - złą opinią wypracowaną przez model 206.

Peugeot 207: karoseria

Zobacz też: Używana Alfa Romeo MiTo ( 2008 - ) – usterki

Miejski Peugeot jest ciągle dość „świeżym” modelem francuskiego koncernu, dlatego jego wygląd nadal prezentuje się nowocześnie. Nie mogę oprzeć się jednak wrażeniu, że bardziej seksowną sylwetkę miała 206-ka. Owszem była mniejsza i co za tym idzie ciaśniejsza, jednak nawet teraz zestawiając te dwa samochody obok siebie, to starszy podoba mi się bardziej. O gustach się jednak nie dyskutuje. Peugoet 207 budzi respekt rzucając spojrzenia na inne wozy jadące obok niego swoimi wielkimi, wyłupiastymi reflektorami zachodzącymi wysoko na maskę. „Paszcza” lwa nie robi już takiego wrażenia jak kiedyś, ale ma w sobie to „coś”. Peugeot przyzwyczaił nas do dobrego zabezpieczania antykorozyjnego nadwozia swoich samochodów, nie inaczej sprawa wygląda w tym przypadku. Należy wspomnieć jeszcze o wersji RC. Jak na wersję sportową przystało wyposażono ją w kilka niezbędnych ozdobników. Chromowane końcówki wydechu, masywne zderzaki i duży spojler na tylnej szybie krzyczą „zaraz Cię wyprzedzę!” na każdych światłach. Auto zwraca uwagę przechodniów i przede wszystkim policji… Francuska marka proponuje nam całą gamę nadwoziową od 3-drzwiowego hatchbacka, poprzez kombi aż po kabriolet.

Peugeot 207: wnętrze

Zobacz też: Używany Fiat Punto II (1999 – 2008) - usterki

Wnętrze zaprojektowano z dużo mniejszym polotem niż w 206-ce. Prosta i czytelna deska rozdzielcza pozwala na intuicyjną obsługę urządzeń pokładowych. Materiały użyte do jej wykonania są przeciętnej jakości, trzeszczą podczas jazdy i po większych przebiegach widać po nich przebyty dystans (głównie po materiale użytym do obicia siedzisk). Peugeoty jako auta nowe były dość drogie dlatego te z polskich salonów nie są wyposażone zbyt bogato. To akurat dobrze, gdyż elektronika pokładowa ciągle potrafi przysporzyć sporo kłopotów właścicielowi. Szczególnie czuła jest ona na wilgoć, choć już nie tak jak miało to miejsce w poprzedniku. Mniej kłopotów sprawia komputer BSI (komputer komfortu), nadal zdarzają się jednak usterki modułu sterowania elektroniką auta (objawy to np. gaśniecie silnika w trakcie jazdy). Kłopotliwe są elektryczne szyby i zamki (głównie tylnej klapy) potrafiące się zaciąć. Często dochodzi także do przepalania się żarówek, wciąż zaskakują komunikaty pojawiające się na desce rozdzielczej. Co do przestronności Peugeotowi należą się same pochwały. Miejsca jak na auto klasy B jest dużo, również bagażnik o pojemności 270 l wstydu nie przynosi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Peugeot 207: silniki

Zobacz też: Używany Mitsubishi Colt VI: ze wszech miar solidny

W tym modelu montowano silniki zarówno starsze konstrukcyjnie, jak i nowsze podążające za obecnymi trendami w budowaniu jednostek napędowych.

Peugeot 207: silniki benzynowe

Na rynku wtórnym znajdziemy jednostki o pojemności 1.4 i 1.6. Po liftingu poddano je lekkim modyfikacjom, które dostosowały je do spełniania normy emisji spalin Euro 5. Najbezpieczniejszym wyborem będzie 8 zaworowe 1.4 o mocy 73KM. Nie jest to zbyt dynamiczny motor, zapewnia jednak spokojną eksploatację. Uwaga na wersję 16 zaworową! Sporadycznie dochodziło w nich do wykrzywienia i pękania głowic. Ponadto nie zapewnia ona znacznie lepszych osiągów od podstawowej wersji i więcej pali. Dla kierowców o dynamicznym usposobieniu przygotowano silniki 1.6. Najprostszą z nich jest 109-konna odmiana, znana z wielu poprzednich modeli francuskiej marki. Jest to dobry napęd nie sprawiający problemów i przy wykorzystaniu wyższych zakresów obrotów dość dynamiczny. Jej następca stworzony wspólnie z inżynierami BMW jest szybszy, oszczędniejszy jednak borykał się z problemem napinacza łańcucha rozrządu. Koszt jego wymiany to nawet 2 tys. złotych, więc jeśli usłyszycie z pod maski charakterystyczny metaliczny dźwięk przygotujcie się na wydatki. Dla najbardziej wybrednych przeznaczono 1.6 THP w dwóch odmianach mocy 150 i 175 (RC). Obie zapewniają świetne osiągi, a w wersji RC możemy mówić nawet o ciarkach przeszywających nasze plecy przy wciskaniu pedału gazu do podłogi (analogiczne problemy z napinaczami). We wszystkich „benzyniakach” możemy spotkać się z usterkami sond lambda czy czujników położenia wału korbowego.

silnik moc [KM] moment obrotowy [Nm] 0-100 km/h [s] v-max [km/h] śr.spalanie [l]
1.4 8v 73 118 16 167 6,5
1.4 16v 88 130 13 180 6,4
1.4VTi 95 132 12,7 181 6,2
1.6 16v 109 145 10,6 184 7
1.6 Vti 120 160 9,8 190 6
1.6 THP 150 220 8,5 220 7,1
1.6 THP 175 250 7,3 240 7,4

Zobacz też: Używany Nissan Micra III: pasuje do szpilek

Peugeot 207: silniki Diesla

Peugeot zaproponował dwie jednostki wysokoprężne 1.4 HDI oraz 1.6 HDI. Słabsza jest tańsza w obsłudze, ale jazda nią może być męcząca. Powodem są mizerne osiągi. Na szczęście nie zastosowano tu dwumasowego koła zamachowego ani turbiny o zmiennej geometrii łopatek. Pierwsze 100-120 tys. kilometrów auta z tym napędem pokonują bez poważniejszych usterek. Potem może dojść do rozszczelnienia wtryskiwaczy, wycieków oleju, zanieczyszczenia zaworu recyrkulacji spalin oraz rozwulkanizowania koła pasowego na wale korbowym. Motor 1.6 HDI boryka się z podobnymi problemami. Przez lata poddawano go modyfikacjom stopniowo eliminującym usterki. Często awariom ulegają turbiny, koła dwumasowe, wyciąga się łańcuszek łączący wałki rozrządu (wersja 1.6 16v HDI). Ogólnie usterkowość obu silników jest podobna. Jeśli zależy nam na tańszej eksploatacji wybierzmy 1.4 HDI, jeśli na dobrych osiągach zdecydujmy się na 1.6 HDI. Na korzyść mniejszego diesla przemawia także fakt, że na początku produkcji nie montowano do niego filtra cząstek stałych, który wymaga uzupełniania dodatku do paliwa co 80 tys. kilometrów (koszt ok. 600zł),a co ok. 180 tys. wymianę całej części (koszt ok. 2 tys. zł-tanio na tle konkurencji).  

silnik moc [KM] moment obrotowy [Nm] 0-100 km/h [s] v-max [km/h] śr.spalanie [l]
1.4 HDI 68 160 16,8 166 4,2
1.6 HDI 90-92 230 12,3 182 4,4
1.6 HDI 109-112 260 10,5 190 4,8

Peugeot 207: zawieszenie

Zobacz też: Używany Opel Agila: miejskie wozidełko

Po zestrojeniu zawieszenia ciężko poznać, że mamy do czynienia z autem francuskim. Kojarzone z komfortem i miękkimi nastawami auta z nad Sekwany to już przeszłość. Twardy układ jezdny pozwala cieszyć się dobrym prowadzeniem przy każdej prędkości. Każda dziura i nierówność boleśnie dają o sobie znać podróżującym. Wrażenia z jazdy psuje mało komunikatywny układ kierowniczy. Na polskich drogach najszybciej „poddają się" łączniki stabilizatorów. Ogólnie trwałość jest wystarczająca. Przede wszystkim uporano się z awaryjnością tylnego zawieszenia, głównym mankamentem 206-tki, stosując bezawaryjną belkę skrętną.

Peugeot 207: skrzynia biegów

Zobacz też: Używana Honda Civic VI: nie zawiedzie!

W zależności od wersji silnikowej stosowano 5- lub 6-stopniowy „manual” bądź 4-biegowy automat. Automatyczne przekładnie są trwałe, ale powolne. W manualnych denerwuje długi skok lewarka i „haczenie” zwłaszcza podczas próby dynamicznej zmiany biegu. Dodatkowo dość często dochodzi do wycieków oleju ze skrzyni poprzez uszczelniacze (simmeringi).

Peugeot 207: ceny części zamiennych Peugeot 207 1.6 VTi

części ceny [PLN]
filtr oleju od 20 
filtr powietrza od 33
wahacz przód od 288
sprzęgło od 600
końcówka drążka kierowniczego od 63
klocki hamulcowe kpl. od 222

Peugeot 207: podsumowanie

Peugeot 207 to ciekawa propozycja w segmencie małych aut miejskich. Ładny wygląd i dużo lepsze wykonanie niż u poprzednika pozwalają myśleć o tym aucie jako towarzyszu na lata. Pojawiające się usterki są raczej drobne i łatwo je usunąć. Atrakcyjne są także ceny egzemplarzy używanych spowodowane nieufnością do francuskiej jakości i złą sławą poprzednika. 

Peugeot 207 SW - przód
Peugeot 207 SW - tył
Peugeot 207 SW - fotele
Peugeot 207 SW - zegary
Reklama
Zaktualizuj swoją wiedzę z naszymi publikacjami i szkoleniami
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Opel Corsa 2023. Lifting dodaje do gamy 48-woltową hybrydę

    Opal zaprezentował poliftingowe wydanie Corsy F. Modernizacja kojarzy się z delikatnymi zmianami? Na polu stylistycznym być może i tak. Małego hatchbacka czeka jednak rewolucja technologiczna.

    Jak podróżować autem ze zwierzętami?

    Podróż autem ze zwierzęciem może być prawdziwym wyzwaniem. Co zatem zrobić, aby zadbać o komfort, ale i bezpieczeństwo czworonoga oraz zabezpieczyć auto przed zniszczeniami? Jest kilka porad, które powinniście poznać.

    DS 7 Rivoli E-Tense 4x4 300. Bo SUV może być... artystyczny!

    Czy DS 7 jest pretensjonalny? W żadnym razie! Czy jest nietuzinkowy? W stu procentach. A lifting jedynie podkreślił wartości tego rodzinnego SUV-a. Chociaż sprawdźcie na własne oczy.

    Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

    Choć jest 5-osobowym SUV-em z 555-litrowym bagażnikiem, oferuje 300 koni i może jeździć... za darmo! A to dopiero początek ciekawostek dotyczących testowego przeze mnie DS 7 po liftingu w wersji E-Tense 4x4 300.

    Sejmowa komisja przeciw poprawkom do projektu zniesienia opłat za państwowe autostrady

    Sejmowa Komisja Infrastruktury nie poparła poprawek zgłoszonych podczas drugiego czytania do projektu dot. zniesienia opłat za państwowe autostrady. Jedna z nich miałby skutkować zdjęciem opłat ze wszystkich autostrad w Polsce.

    Używane Audi A4 B8. Awarie, wady, ceny, opinie

    Używane Audi A4 to marzenie przeciętnego Polaka. Szczególnie gdy mówimy o generacji B8. Auta są przystępne cenowo. Tylko czy z technologicznego punktu widzenia nie stanowią zakupowej miny? Sprawdźmy, co psuje się w używanych sedanach i kombi z Niemiec.

    Tajemnica różnic cenowych samochodów używanych. Co ma największy wpływ?

    Na cenę samochodów używanych najbardziej wpływa przebieg, historia serwisowa i historia szkodowa. Cena dwóch identycznych modeli z tego samego rocznika na rynku wtórnym bywa różna o ponad 20%.

    Używany Opel Astra K. Awarie, wady, ceny, opinie

    Kompaktowy Ople starzeje się z godnością. Przynajmniej pod względem stylistyki. Czy to samo można powiedzieć o technologii? Dziś sprawdzimy czy używany Opel Astra K psuje się i jakie ma słabe punkty.

    Auto na wodór - „elektryk” z wydajniejszym magazynem energii. Plusy i minusy wodoru w motoryzacji

    Czy samochody napędzane wodorem są realną alternatywą dla aut elektrycznych? Jakie są plusy i minusy technologii wodorowej w motoryzacji?

    Toyota Tacoma 2024. Pick-up z 331-konną hybrydą. Niestety nie dla Polski...

    Potężny pick-up z mocną hybrydą pod maską. To musi być Toyota Tacoma 2024. Dobra informacja jest taka, że auto wygląda i zapowiada się świetnie. Zła jest taka, że oficjalnie nie trafi do Polski.

    Efekt zmiany przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych? Raczej odwrotny...

    Rządzący mocno chwalili się zmianą przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych na pasach. Tyle że czas pokazuje, iż kierunek mógł być błędny. Bo poprawy bezpieczeństwa pieszych nie widać w statystykach.

    Polski kamper jest hitem. To oczywiście Volkswagen Grand California

    Kamper Volkswagen Grand California powstaje w polskiej fabryce Volkswagena we Wrześni. I pisząc o tym, mamy spore powody do dumy. Zainteresowanie tym autem bowiem stale rośnie na całym świecie.

    Samochód dla mamy. Czyli jakie auta kupują Polki?

    Zbliżający się Dzień Matki stał się okazją do sprawdzenia, jakie są motoryzacyjne preferencje Polek kupujących używane auta. Co wynikło z analizy? Mamy w Polsce są wyjątkowo praktyczne.

    Elektryczna turbosprężarka w Mercedesach AMG. Jak działa? I co daje?

    Mercedes ma ciekawy prezent dla właścicieli nowych modeli z serii AMG. Mowa o elektrycznej turbosprężarce. Ta jest inspirowana wynalazkiem stosowanym przez zespół F1 Mercedes-AMG Petronas.

    Początek roku 2023 najbezpieczniejszy w historii. Stał się drogowy cud?

    Niecałe 3900 wypadków drogowych i 360 ofiar śmiertelnych w sytuacji, gdy jeszcze niedawno notowano dwa razy wyższe wyniki. Z czego wynikają tak optymistyczne statystyki w I kw. 2023 roku?

    Jak się kupuje auto w AAA Auto? "Nie mam Twojego samochodu. I co mi zrobisz?"

    Dziś opowiem o tym, jak się kupuje auto w AAA Auto. Będzie to jednak opowieść bez happy endu. Bo choć wybrałem pojazd i zadatkowałem go, sieci nie przeszkodziło to w jego sprzedaży innej osobie...

    UNESCO wypromuje rower jako środek transportu. Z inicjatywy Polski!

    Z inicjatywy Polski Rada Wykonawcza UNESCO przyjęła decyzję w sprawie promowania roweru jako uniwersalnego środka transportu - "Bicycle For All – Bicycle for sustainable and healthy lifestyles” ("Rower dla Wszystkich – Rower dla zrównoważonego i zdrowego stylu życia”).

    Ile kosztuje serwis klimatyzacji w 2023 roku?

    Klimatyzacja – to słowo, które na wiosnę zaczyna dominować w rozmowach kierowców. Część musi zrobić serwis klimy, a część zdiagnozować jej problemy. Ile to kosztuje? Sprawdźcie.

    Jeep Wrangler 4XE Sahara. Srebrny lakier i hybryda plug-in pod maską

    Jeep Wrangler swoim kształtem przywodzi na myśl końcówkę lat 80. XX wieku. I do twarzy mu z tym! Wersja aktualnie sprzedawana w Europie ma jednak hybrydę plug-in pod maską. Jak wygląda ten model? Sprawdźcie w naszej galerii.

    Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

    Wygląda jak Wrangler, ale nie jeździ jak Wrangler. Ma bowiem 381 koni mocy i osiąga 100 km/h w 6,4 sek. To zasługa hybrydy plug-in. Ta w Jeepie jest błogosławieństwem czy przekleństwem?

    Korytarz życia: przepisy, obowiązki i kary. Co musisz wiedzieć?

    Korytarz życia jest od grudnia roku 2019 obowiązkiem kierowców w Polsce. Tylko że jak pokazuje praktyka, z obowiązku tego kierujący nie zawsze się wywiązują... Przypomnijmy zatem, co warto widzieć w tym temacie.

    Astra kombi GSe w sprzedaży. Ma 225 koni i... tania nie jest

    W polskich salonach można już składać zamówienia na Opla Astrę Sports Tourer GSe. Przestronne kombi otrzymało nieco sportową stylizację i aż 225-konny napęd. Rodzinna Astra jest hybrydą plug-in.

    Ceny samochodów w Polsce. Wiemy, kto statystycznie wydaje najwięcej na auto!

    Osoby, które ukończyły 55 rok życia, decydują się na najdroższe auta, a utrzymująca się inflacja pogłębia różnicę w cenach wybieranych aut pomiędzy nimi i najmłodszym pokoleniem. Starsi klienci są też otwarci na bardziej nowoczesne rozwiązania.

    Używana Dacia Duster II. Awarie, wady, ceny, opinie

    Polacy go pokochali. Masowo kupują Dustery II jako nowe i używane. Czy w przypadku modeli z drugiej ręki jest się czego bać? Przyjrzymy się trwałości rumuńskiego SUV-a w dzisiejszym materiale.

    Jak dobrać opony do samochodów elektrycznych i hybrydowych?

    Samochody elektryczne i hybrydowe mają swoje wymagania. Trakcyjnie te są związane nie tylko z tarciem, ale i większą masą. Dziś opowiemy zatem jak dobrać do nich odpowiednie opony.