| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używane: Dacia Sandero I (2008 - 2012) - tanio, taniej, Dacia!

Używane: Dacia Sandero I (2008 - 2012) - tanio, taniej, Dacia!

Sandero ma dość mocne braki na tle rywali z segmentu B. Brakuje mu urody, nie ma wiele do powiedzenia w kwestii jakości wykonania, a zaawansowanie technologiczne byłoby dobrym słowem, gdyby Dacia zadebiutowała w latach dziewięćdziesiątych. Czemu zatem kierowcy w Polsce potrafią wybierać ten model? Bo jest naprawdę tani i w zakupie, i eksploatacji. Tylko czy tanio oznacza też bezproblemowo?

Używane: Dacia Sandero I - 95 proc. to benzyniaki

Dacia Sandero pierwszej generacji z rynku wtórnego w 95 proc. przypadków jest napędzana silnikiem benzynowym. Największą popularnością cieszy się 75-konny motor 1.4 litra posiadający 8-zaworową głowicę. Jednostka rozpędza hatchbacka do pierwszej setki w 13 sekund, w tym samym czasie spala w mieście około 9 litrów benzyny. Alternatywę może stanowić 16-zaworowy silnik 1.2 litra (75 KM), 8-zaworowy 1.6 litra (84 i 87 KM) oraz 16-zaworowy 1.6 litra (105 KM). Benzyniaki z oferty Dacii to sprawdzone i proste jednostki. W efekcie lista ich awarii nie jest nadmiernie długa - psują się przede wszystkim tanie w wymianie cewki i czujniki.

Silniki z oferty Sandero I mają też serię innych zaleta. A podstawową jest m.in. bezproblemowa praca na zasilaniu LPG. Przejście na gaz sprawia, że wydatki na paliwo w Dacii zaczynają być groszowe - np. pokonanie 100 kilometrów w mieście kosztuje nieco ponad 20 złotych. Co z wadami? Benzyniaki o francuskim rodowodzie przede wszystkim mają wyraźne braki mocy - nawet w topowej wersji auto nie osiąga 100 km/h szybciej niż w 11,3 sekundy. Poza tym na wysokich obrotach są potwornie hałaśliwe.

Paleta silnikowa używanej Dacii Sandero I składa się także z diesli. Na rynku spotykany jest jeden motor o oznaczeniu 1.5 dCi. Występuje on jednak w czterech wersjach mocy - 68, 75, 85 i 90 KM. Jednostki wysokoprężne niestety też nie grzeszą dynamiką. Dla przykładu najsłabszy motor rozpędza hatchbacka do setki dopiero w 15 sekund. Z drugiej strony są wybitnie oszczędne. Francuski diesel nawet w cyklu miejskim nie jest w stanie spalić więcej niż nieco ponad 5 litrów oleju napędowego. Podczas spokojnej jazdy w trasie da się osiągnąć wynik poniżej 4 litrów!

Diesle pod maską Dacii Sandero I z polskiego rynku wtórnego występują ekstremalnie rzadko i na ogół mają poflotową przeszłość. A to może oznaczać ich kiepski stan techniczny. Na takie motory lepiej uważać. Bo choć oszczędność silnika ucieszy kierowcę, koszty ewentualnych napraw już nie. Jednostki dCi są bardzo nowoczesne i mają np. wrażliwe układy wtryskowe oraz panewki wału korbowego. Kompleksowa naprawa obydwu tych elementów potrafi kosztować mniej więcej tyle, co używana Dacia.

Używane: Dacia Sandero I - ADAC dobrze ocenia model

Dacia Sandero I jest tania i raczej kiepsko wykonana. Czy to oznacza, że będzie się psuć na każdym kroku? Na szczęście nie. A dowód na poparcie tezy może stanowić chociażby raport ADAC. Niemieccy mechanicy zauważyli przede wszystkim dwie usterki w aucie - problemy z alternatorem i włącznikiem świateł. A to nie są uszkodzenia z kategorii zasadniczej czy zagrażającej bezpieczeństwu.

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Używane: Dacia Sandero I (2008 - 2012) - tanio, taniej, Dacia!
Używane: Dacia Sandero I (2008 - 2012) - tanio, taniej, Dacia!

Dacia Sandero I
Dacia Sandero I

Dacia Sandero Stepway I
Dacia Sandero Stepway I

Dacia Sandero Stepway I
Dacia Sandero Stepway I

Dacia Sandero I
Dacia Sandero I

Dacia Sandero I
Dacia Sandero I

Dacia Sandero Stepway I
Dacia Sandero Stepway I

Dacia Sandero I
Dacia Sandero I

Dacia Sandero I
Dacia Sandero I

PIT 2020. Komentarz199.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Integral Collections

Dział Bibby Financial Services Sp. z o.o.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »