REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo S60 R-Design: Czekając na równe drogi

Michał Karczewski

REKLAMA

REKLAMA

S60 ma różne oblicza. Może być oszczędnym dieslem, benzyniakiem o średniej mocy i stonowanym wyglądzie lub mocnym wozem o wyraźnie sportowym charakterze. W ostatnim przypadku dużą rolę odgrywa pakiet R-Design.

Nową generację Volvo S60 odbieram jako auto dla ludzi młodych. Za jego kierownicą wyobrażam sobie osoby w wieku 30-40 lat. To dziwne, bo Volvo zawsze kojarzyło mi się raczej z samochodami dla starszych odbiorców. Moje wrażenia potęguje wersja R-Design. S60 staje się wtedy sportowym modelem klasy średniej. Zmienione zderzaki, sportowe progi, delikatna lotka na tylnej klapie oraz srebrne lusterka zewnętrzne. Do tego potężne, szare alufelgi, na które założono absurdalne jak na polskie drogi, 18-calowe opony Continentala w rozmiarze 235/40. Bojowy wygląd zewnętrzny idzie tu w parze z mocnym silnikiem. Marce Volvo zależało na tym, by wprowadzić do swoich modeli pierwiastek dynamiki i sportowego charakteru. W wersjach R-Design udaje się to w stu procentach.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Volvo S60

Wnętrze Volvo zaopatrzonego w sportowy pakiet prawie zawsze mi się podoba. Nie inaczej jest w tym przypadku. Bardzo wygodne fotele obito skórą w dwóch kolorach, a w kokpicie oraz boczkach drzwi umieszczono aluminiowe wstawki. Metalowe jest też wykończenie grubej kierownicy, a tuż za nią znalazły się czytelne zegary z metaliczno-niebieskim tłem w stylu 300-konnego S60 R poprzedniej generacji. Podobnie jak w słabszych odmianach tego modelu, kokpit wypełniony jest drobnymi przyciskami, ale tym razem nie ma tu tylu elektronicznych strażników, co w testowanej przez nas wcześniej wersji 2.0 T. Zresztą całe szczęście, bo w ogóle by tu nie pasowały. Nisko osadzone przednie fotele są bardzo wygodne. Zapewniają komfort i dobre trzymanie ciała w zakrętach. Dzięki porządnie wyprofilowanej kanapie również z tyłu siedzi się całkiem przyjemnie. Minusem okazuje się mały bagażnik. Ma tylko 380 litrów pojemności.

Zobacz też: Używane Volvo S60: Prestiż i bezpieczeństwo

Pod maską wersji T5 drzemie dwulitrowy, turbodoładowany benzyniak o mocy 240 koni mechanicznych, Niech Was nie zmyli oznaczenie. Silnik ma 4 cylindry i 16 zaworów. Co ciekawe tym samym symbolem oznaczona jest również zupełnie inna, pięciocylindrowa jednostka montowana np. w C30. Tak czy inaczej S60 przyspiesza do setki w 7,3 s. i potrafi rozpędzić się do maksymalnych 230 km/h. W praktyce największe wrażenie robi nie sprint spod świateł, a elastyczność i przyspieszenie przy wyższych prędkościach. Auto zapewnia tym samym wysoki stopień czynnego bezpieczeństwa. Trudno się zresztą dziwić, bo maksymalny moment obrotowy to porządne 320 Nm dostępne od 1800 obr./min. Średnie spalanie podczas naszego testu oscylowało w granicach 12 litrów i nie była to jazda zgodna z zasadami eco-drivingu. Brzmienie silnika jest rasowe i przyjemne dla ucha, ale nieco zbyt ciche. Zostało zdominowane przez fantastyczne głębokie „oddechy” turbosprężarki słyszalne po odpuszczeniu gazu na wysokich obrotach. Przydało by się takie, jakim może się pochwalić testowane przez nas niedawno V50 D3.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Volvo S60 T6: Auto do ruszania spod świateł

REKLAMA

Zawieszenie jest sztywne, choć nie tak twarde jak w stricte sportowych wozach. Wrażenia twardości potęgują jednak niskoprofilowe opony, a raczej potężne walce zbierające nierówności z jezdni. W dodatku bardzo nie lubiące krawężników. Z kolei na równej i suchej nawierzchni potrafią kleić auto do drogi z niesamowitą skutecznością. Coś za coś. Podczas szybkiego pokonywania zakrętów cieszy porządny, dobrze skalibrowany układ kierowniczy. Ma odpowiednią siłę wspomagania i pozwala dobrze wyczuć auto. Prowadzenie sportowej wersji S60 wymaga jednak skupienia, a przede wszystkim unikania kolein. Czekamy na równe drogi.

Volvo całkiem dobrze czuje się w nowej roli. Jest to rola pojazdu bezpiecznego, ale o wyraźnie sportowym charakterze. Dynamiczny styl nowych modeli okazuje się mieć praktyczne zastosowanie. Z drugiej strony historia marki pokazuje, że mocne auta gościły w jej cennikach już ładnych parę lat temu. Inna była jedynie stylistyka. S60-tka R-Design jest spójna w swoim wizerunku - sportowa zarówno na zewnątrz, jak i w środku. Do tego jeździ szybko, a w przekazaniu pełni wrażeń przeszkadzają jej tylko nierówne polskie drogi. Za 240-konne S60 w sportowej wersji trzeba zapłacić nieco ponad 150 tysięcy złotych.

Volvo XC90 2.4 D5 geartronic nawet 19% rabatu! Sprawdź teraz!

Volvo S60 R-Design - przód fot. Maciej Medyj
Volvo S60 R-Design - lewy profil fot. Maciej Medyj
Volvo S60 R-Design - tył fot. Maciej Medyj
Volvo S60 R-Design - kokpit fot. Maciej Medyj
Volvo S60 R-Design - fotel kierowcy fot. Maciej Medyj
Volvo S60 R-Design - tylna kanapa fot. Maciej Medyj
Volvo S60 R-Design - kierownica + konsola środkowa fot. Maciej Medyj
Volvo S60 R-Design - deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj
Volvo S60 R-Design - podłokietnik na tylnej kanapie fot. Maciej Medyj
Volvo S60 R-Design - bagażnik fot. Maciej Medyj
Volvo S60 R-Design - bagażnik ze złożonymi tylnymi siedzeniami fot. Maciej Medyj
Volvo S60 R-Design - widok z tylnej kanapy fot. Maciej Medyj
Volvo S60 R-Design - widok wnętrza z perspektywy pasażera fot. Maciej Medyj
Volvo S60 R-Design - zegary fot. Maciej Medyj
Volvo S60 R-Design - silnik fot. Maciej Medyj
Volvo S60 R-Design - prawy przód fot. Maciej Medyj
Volvo S60 R-Design - prawy profil fot. Maciej Medyj
Volvo S60 R-Design - prawy tył fot. Maciej Medyj
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

REKLAMA

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

REKLAMA