Kategorie

Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.

Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback oficjalnie pojawiło się w Polsce. Jakie są nasze pierwsze wrażenie z jazdy? To prawie zwykłe Q5. A prawie robi wielką różnicę!

Audi Q5 Sportback: prawie Q5. No właśnie, prawie!

Na początek warto zadać sobie zasadnicze pytanie. Jakie jest Audi Q5 Sportback? Odpowiedź jest prosta: prawie identyczne jak standardowe Q5. Prawie czasami robi jednak wielką różnicę. I tak właśnie jest w tym przypadku. Bo prawie po pierwsze oznacza wyższą cenę - dokładnie o 15 700 zł. Po drugie wiąże się ze zmianą designu. Projektanci wyraźnie majstrowali przy tylnej części nadwozia. Teraz SUV otrzymał zdecydowanie bardziej sportowe ubrania. Dzięki czemu prezentuje się jak coupe na… szczudłach i ma poprawione właściwości aerodynamiczne - współczynnik CX ma wartość 0,30.

Audi Q5 Sportback

Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.

Audi Q5 Sportback stylistycznie ma jedną przypadłość. Nie wygląda najlepiej na zdjęciach! Nie zrażajcie się zatem tym, że na fotkach przypomina nieco Garbusa z przodem Q-piątki i znaczkiem Audi. Musicie zobaczcie ten samochód na żywo.  Bo przy spotkaniu twarzą w „twarz” nabiera sensu. Wyoblony tył sprawia, że Q5 Sportback jeszcze mocniej uwydatnia mocną linię akcentową na boku. Ta wyraziście przechodzi z przedniego w tylne nadkole. To jednak nie koniec, bo klapa w stylu coupe powoduje, że Audi staje się mniej toporne, ma harmonijnie opadającą linię dachu i prezentuje się mniej rodzinnie.

Q5 Sportback, czyli Q5 z obniżonym dachem

Reklama

Jaka jest geneza nadwozia coupe w Q-piątce? Podczas projektowania drugiej generacji SUV-a inżynierowie Audi nie wiedzieli jeszcze, że po liftingu szefowie marki postanowią pójść w stronę dodatkowego wariantu nadwoziowego. Skutek? Twórcom udało się przeprojektować tylną część nadwozia. Przestrzeni nad głowami dla pasażerów tylnej kanapy już nie. To nie oznacza, że wysokie osoby siedzące z tyłu Q5 Sportback po dłuższej jeździe nabawią się zwyrodnień szyjnego odcinka kręgosłupa. Oznacza jedynie, że nad głowami nie będą mieli zbyt dużo przestrzeni.

Na szczęście miejsca nie zabraknie na kolana. Bo Audi Q5 Sportback przy rozstawie osi na poziomie przeszło 2,8 metra jest wyjątkowo przestronne. Bagażnik? Sportowy wariant ma kufer o pojemności 510 litrów - to tylko o 10 litrów mniej od klasycznego SUV-a. Po wyborze kanapy plus kierowca może zwiększyć przestrzeń o dodatkowe 60 litrów oraz maksymalnie otrzymuje 1480 litrów.

Audi Q5 Sportback

Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.

Wnętrze Audi Q5 Sportback: klasyka i drobna wada… wymowy

Reklama

Konsola centralna Audi Q5 Sportback? Projektanci nie wprowadzili żadnych zmian - to klasyczne Audi i klasyczna Q-piątka. Po dopłacie w miejscu zegarów pojawi się 12,3-calowy ekran, ekran multimedialny ma 10,1 cala i ukrywa platformę MIB3, a obsługa jest intuicyjna. Niemcy postawili też na minimalizm - pokręteł i przycisków jest zaledwie kilka. Jakość spasowania utrzymuje się na wysokim poziomie, materiały są przyjemne w dotyku, a plastiki w większości miękkie. Zastrzeżenia? Tak naprawdę znalazłem jeden drobiazg - fabryczna nawigacja ma wadę wymowy. Zamiast mówić lekko mówi leko.

Paleta silnikowa składa się z trzech diesli, jednego benzyniaka i dwóch hybryd typu plug-in. O czym warto wspomnieć w jej przypadku? Bazowy diesel jako jedyny nie ma czteronapędu - wersja jednak raczej nie będzie dominować w wynikach sprzedaży. A 4x4 występujące w większości pozostałych wariantów ma opcję ultra. Co to oznacza? Że napęd jest inteligentny, a tylne koła dołączane - proces trwa jednak zaledwie 0,2 sekundy. Kiedy Audi przechodzi w FWD? To zależy od temperamentu kierowcy, warunków drogowych, a nawet temperatury! Stały napęd oparty o mechanizm Torsen jest oferowany tylko w SQ5 Sportback.

Audi Q5 Sportback - wersje silnikowe:

  • Q5 Sportback 35 TDI - 2.0 TDI, 163 KM, S tronic
  • Q5 Sportback 40 TDI - 2.0 TDI, 204 KM, 400 Nm, S tronic, quattro
  • Q5 Sportback 45 TFSI - 2.0 TFSI, 265 KM, 370 Nm, S tronic, quattro
  • Q5 Sportback 50 TFSI e - 2.0 TFSI + elektryk plug-in, 299 KM, S tronic, quattro
  • Q5 Sportback 55 TFSI e - 2.0 TFSI + elektryk plug-in, 367 KM, S tronic, quattro
  • SQ5 Sportback TDI - 3.0 TDI, 341 KM, 700 Nm, Tiptronic, quattro

Audi Q5 Sportback

Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.

Standardem w gamie Audi Q5 Sportback jest układ mild hybrid 12V (24V w SQ5). Lekka hybryda jest w stanie zgasić silnik już przy prędkości 22 km/h podczas hamowania lub w czasie jednostajnej jazdy na autostradzie. Diesle - włącznie z SQ5 - są wyposażone w podwójny układ SCR. Pierwszy z katalizatorów znajduje się zaraz za silnikiem, a drugi w połowie układu wydechowego. Topowy diesel korzysta z kolei z doładowania i elektrycznej sprężarki, a do tego ma intercooler chłodzony wodą.

Q5 Sportback: hybrydą plug-in do 135 km/h na elektryku!

Ciekawostka dotyczy też Q5 plug-in. Auto do 135 km/h jest w stanie jechać na mocy prądu. Dodatkowo pozwala na planowanie rozładowania baterii. Po wbiciu celu w nawigacji rozporządza pojemnością akumulatora w taki sposób, aby jeździć jak najczęściej zeroemisyjnie w mieście, a na napędzie spalinowym w trasie.

Podczas pierwszych jazd miałem okazję testować model 45 TFSI. 2-litrowy benzyniak ma w tym wydaniu 265 koni mechanicznych i wzorowo radzi sobie z napędzaniem SUV-a. Dowód? Tym niech będzie sprint do pierwszej setki - Q5 Sportback potrzebuje na niego zaledwie 6,1 sekundy. Benzynowe Audi świetnie przyspiesza, pracuje wyjątkowo cicho, niestety w tym samym czasie nie jest przesadnie oszczędne - podczas jazd testowych paliło blisko 10 litrów paliwa.

Audi Q5 Sportback - cennik:

  • Q5 Sportback 35 TDI - 205 500 zł
  • Q5 Sportback 40 TDI - 223 800 zł
  • Q5 Sportback 45 TFSI - 240 000 zł
  • Q5 Sportback 50 TFSI e - 254 600 zł
  • Q5 Sportback 55 TFSI e - 280 200 zł
  • SQ5 Sportback TDI - 356 300 zł

Audi Q5 Sportback

Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.

Pierwsza jazda: Audi Q5 Sportback - podsumowanie:

Już dawno minęły czasy, w których do sukcesu w segmencie premium wystarczyły trzy sedany. Teraz oferta takich marek jak Audi musi być szeroka. I twórcy z Ingolstadt starają się ją sukcesywnie poszerzać. Czy to dobrze? Bez wątpienia tak - kierowcy mają większy wybór. Ale czy Audi Q5 Sportback to dobry kierunek? No właśnie wydaje się, że… tak. Jako że sportowa Q-piątka prezentuje się naprawdę dobrze, nie powinna mieć większych problemów ze znalezieniem nabywców. A to może wyłącznie poszerzyć - i tak duży - rynkowy sukces odniesiony przez bardziej rodzinnego brata. I o to chyba właśnie Niemcom chodziło.

Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    13 cze 2021
    Zakres dat:

    Jak założyć PKK przez internet?

    Jak założyć PKK przez internet? Wystarczy że kandydat na kierowcę odwiedzi rządową stronę i po wypełnieniu zatwierdzi wniosek profilem zaufanym.

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu? Czy się da?

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu rejestracyjnego pojazdu? No i tu pojawia się pewien problem. Bo przepisy mówią nie o usunięciu, a raczej wykreśleniu.

    Gaz nie wbity w dowód: jak zalegalizować LPG w aucie?

    Gaz nie wbity w dowód? Jak zalegalizować obecność instalacji LPG w aucie? Błąd podczas montażu będzie kosztować kierowcę trochę... czasu!

    Mandat za brak wbitego haka. Ile wynosi?

    Mandat za brak wbitego haka: czy policjant może ukarać kierowcę grzywną? Jakie jeszcze konsekwencje oznacza brak haka w dowodzie rejestracyjnym?

    Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!

    Skoda Octavia plug-in nie jest idealna. Mimo wszystko test zakończyłem z uśmiechem na twarzy. Powód? Nie tylko hybrydy z Japonii są oszczędne!

    Volkswagen Polo 2021: częściowa autonomia jazdy to nowość!

    Volkswagen Polo 2021 jest oferowany z systemem IQ.Drive Travel Assist. Częściowa autonomia jazdy jest nowością w segmencie B.

    Samochód elektryczny: cena może czynić cuda?

    Samochód elektryczny: cena może sprawić, że elektryka kupiłby każdy Polak. Jaka jednak musiałaby być ta cena? Taka sama jak w spalinowcach.

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? W miejscu...

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? Ministerstwo Infrastruktury nie ma wątpliwości - zgłoszenie składa się w miejscu zamieszkania.

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny?

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny? Do Trybunały Konstytucyjnego wpłynęła właśnie skarga. Jaka będzie decyzja?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu 2021?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu w 2021 roku? Teraz salon dealerski może zarejestrować pojazd online. Jak wygląda procedura?

    Opel Astra 2022. Tak będzie wyglądać Astra L!

    Opel Astra 2022 pokazuje pierwsze szczegóły stylistyczne. Co zwraca uwagę? Astra L otrzyma przedni pas w stylu nowej Mokki i wirtualny kokpit.

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej. Czyli dziś opowiemy o tym, o czym po 20 maja 2021 roku muszą pamiętać kierowcy tego typu pojazdów.

    Samochody wpływają na środowisko? Zdaniem Polaków... nie!

    Samochody wpływają na środowisko? Aż 46 proc. Polaków uważa, że auta nie powodują żadnej szkody, a 21 proc. nie ma zdania.

    Jak dostać się do grupy Speed?

    Jak dostać się do grupy Speed? To pytanie nurtuje kierowców. Odpowiedź? Stanowiska w tej formacji nie wypełnia się raczej z konkursu...

    Zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym

    Zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym: na czym polega i w jaki sposób jest karane? Dziś wyjaśnimy to pojęcie z prawnego punktu widzenia.

    Wbicie haka w dowód. Na czym polega?

    Wbicie haka w dowód - czyli dziś opowiemy o tym jak zalegalizować montaż haka przed wakacyjnym wyjazdem. Zapomnisz o tym? Możesz mieć problem!

    e-TOLL: rejestracja przy pomocy mObywatel

    e-TOLL: rejestracja do systemu jest skomplikowana? W żadnym razie! Teraz rejestrację można autoryzować nawet mObywatelem.

    Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem

    Nissan Leaf 62 kWh pojawił się przed naszą redakcją. Pierwsze wrażenie? Wydaje się taki zwykły jak na elektryka. Czy to dobrze? Naszym zdaniem...

    Od ilu lat można jeździć na hulajnodze elektrycznej?

    Od ilu lat można jeździć na hulajnodze elektrycznej? To pytanie, które dość często przewija się po nowelizacji przepisów. Jaka jest odpowiedź?

    Zakaz używania telefonu na pasach

    Zakaz używania telefonu na pasach zacznie obowiązywać od 1 czerwca 2021 roku. Co oznacza dla pieszych? Chociażby mandat za komórkę.

    Dodatki do OC. Które warto wybrać?

    Dodatki do OC to nie zawsze sposób na powiększenie kwoty składki. Czasami to metoda na wybór ciekawej polisy, która może realnie pomóc kierowcy.

    Telefon na pasach. Odszkodowanie będzie mniejsze?

    Telefon na pasach a odszkodowanie. Czyli dziś opowiemy o tym, co nowe przepisy obowiązujące od 1 czerwca 2021 roku mogą oznaczać dla pieszych.

    Wodorowy Peugeot e-Expert Hydrogen

    Wodorowy Peugeot e-Expert Hydrogen trafi do sprzedaży w roku 2021. Kompaktowy furgon dostawczy będzie zasilany ogniwem paliwowym.

    Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.

    Audi Q5 Sportback oficjalnie pojawiło się w Polsce. Jakie są nasze pierwsze wrażenie z jazdy? To prawie zwykłe Q5. A prawie robi wielką różnicę!

    Telefoniczna ugoda z ubezpieczycielem. Co warto wiedzieć?

    Telefoniczna ugoda z ubezpieczycielem to coraz częściej stosowana forma rozliczenia szkody. Co warto wiedzieć o niej i co tak właściwie oznacza?