Kategorie

Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.

Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback oficjalnie pojawiło się w Polsce. Jakie są nasze pierwsze wrażenie z jazdy? To prawie zwykłe Q5. A prawie robi wielką różnicę!

Audi Q5 Sportback: prawie Q5. No właśnie, prawie!

Na początek warto zadać sobie zasadnicze pytanie. Jakie jest Audi Q5 Sportback? Odpowiedź jest prosta: prawie identyczne jak standardowe Q5. Prawie czasami robi jednak wielką różnicę. I tak właśnie jest w tym przypadku. Bo prawie po pierwsze oznacza wyższą cenę - dokładnie o 15 700 zł. Po drugie wiąże się ze zmianą designu. Projektanci wyraźnie majstrowali przy tylnej części nadwozia. Teraz SUV otrzymał zdecydowanie bardziej sportowe ubrania. Dzięki czemu prezentuje się jak coupe na… szczudłach i ma poprawione właściwości aerodynamiczne - współczynnik CX ma wartość 0,30.

Audi Q5 Sportback

Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.

Audi Q5 Sportback stylistycznie ma jedną przypadłość. Nie wygląda najlepiej na zdjęciach! Nie zrażajcie się zatem tym, że na fotkach przypomina nieco Garbusa z przodem Q-piątki i znaczkiem Audi. Musicie zobaczcie ten samochód na żywo.  Bo przy spotkaniu twarzą w „twarz” nabiera sensu. Wyoblony tył sprawia, że Q5 Sportback jeszcze mocniej uwydatnia mocną linię akcentową na boku. Ta wyraziście przechodzi z przedniego w tylne nadkole. To jednak nie koniec, bo klapa w stylu coupe powoduje, że Audi staje się mniej toporne, ma harmonijnie opadającą linię dachu i prezentuje się mniej rodzinnie.

Q5 Sportback, czyli Q5 z obniżonym dachem

Jaka jest geneza nadwozia coupe w Q-piątce? Podczas projektowania drugiej generacji SUV-a inżynierowie Audi nie wiedzieli jeszcze, że po liftingu szefowie marki postanowią pójść w stronę dodatkowego wariantu nadwoziowego. Skutek? Twórcom udało się przeprojektować tylną część nadwozia. Przestrzeni nad głowami dla pasażerów tylnej kanapy już nie. To nie oznacza, że wysokie osoby siedzące z tyłu Q5 Sportback po dłuższej jeździe nabawią się zwyrodnień szyjnego odcinka kręgosłupa. Oznacza jedynie, że nad głowami nie będą mieli zbyt dużo przestrzeni.

Na szczęście miejsca nie zabraknie na kolana. Bo Audi Q5 Sportback przy rozstawie osi na poziomie przeszło 2,8 metra jest wyjątkowo przestronne. Bagażnik? Sportowy wariant ma kufer o pojemności 510 litrów - to tylko o 10 litrów mniej od klasycznego SUV-a. Po wyborze kanapy plus kierowca może zwiększyć przestrzeń o dodatkowe 60 litrów oraz maksymalnie otrzymuje 1480 litrów.

Audi Q5 Sportback

Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.

Wnętrze Audi Q5 Sportback: klasyka i drobna wada… wymowy

Konsola centralna Audi Q5 Sportback? Projektanci nie wprowadzili żadnych zmian - to klasyczne Audi i klasyczna Q-piątka. Po dopłacie w miejscu zegarów pojawi się 12,3-calowy ekran, ekran multimedialny ma 10,1 cala i ukrywa platformę MIB3, a obsługa jest intuicyjna. Niemcy postawili też na minimalizm - pokręteł i przycisków jest zaledwie kilka. Jakość spasowania utrzymuje się na wysokim poziomie, materiały są przyjemne w dotyku, a plastiki w większości miękkie. Zastrzeżenia? Tak naprawdę znalazłem jeden drobiazg - fabryczna nawigacja ma wadę wymowy. Zamiast mówić lekko mówi leko.

Paleta silnikowa składa się z trzech diesli, jednego benzyniaka i dwóch hybryd typu plug-in. O czym warto wspomnieć w jej przypadku? Bazowy diesel jako jedyny nie ma czteronapędu - wersja jednak raczej nie będzie dominować w wynikach sprzedaży. A 4x4 występujące w większości pozostałych wariantów ma opcję ultra. Co to oznacza? Że napęd jest inteligentny, a tylne koła dołączane - proces trwa jednak zaledwie 0,2 sekundy. Kiedy Audi przechodzi w FWD? To zależy od temperamentu kierowcy, warunków drogowych, a nawet temperatury! Stały napęd oparty o mechanizm Torsen jest oferowany tylko w SQ5 Sportback.

Audi Q5 Sportback - wersje silnikowe:

  • Q5 Sportback 35 TDI - 2.0 TDI, 163 KM, S tronic
  • Q5 Sportback 40 TDI - 2.0 TDI, 204 KM, 400 Nm, S tronic, quattro
  • Q5 Sportback 45 TFSI - 2.0 TFSI, 265 KM, 370 Nm, S tronic, quattro
  • Q5 Sportback 50 TFSI e - 2.0 TFSI + elektryk plug-in, 299 KM, S tronic, quattro
  • Q5 Sportback 55 TFSI e - 2.0 TFSI + elektryk plug-in, 367 KM, S tronic, quattro
  • SQ5 Sportback TDI - 3.0 TDI, 341 KM, 700 Nm, Tiptronic, quattro

Audi Q5 Sportback

Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.

Standardem w gamie Audi Q5 Sportback jest układ mild hybrid 12V (24V w SQ5). Lekka hybryda jest w stanie zgasić silnik już przy prędkości 22 km/h podczas hamowania lub w czasie jednostajnej jazdy na autostradzie. Diesle - włącznie z SQ5 - są wyposażone w podwójny układ SCR. Pierwszy z katalizatorów znajduje się zaraz za silnikiem, a drugi w połowie układu wydechowego. Topowy diesel korzysta z kolei z doładowania i elektrycznej sprężarki, a do tego ma intercooler chłodzony wodą.

Q5 Sportback: hybrydą plug-in do 135 km/h na elektryku!

Ciekawostka dotyczy też Q5 plug-in. Auto do 135 km/h jest w stanie jechać na mocy prądu. Dodatkowo pozwala na planowanie rozładowania baterii. Po wbiciu celu w nawigacji rozporządza pojemnością akumulatora w taki sposób, aby jeździć jak najczęściej zeroemisyjnie w mieście, a na napędzie spalinowym w trasie.

Podczas pierwszych jazd miałem okazję testować model 45 TFSI. 2-litrowy benzyniak ma w tym wydaniu 265 koni mechanicznych i wzorowo radzi sobie z napędzaniem SUV-a. Dowód? Tym niech będzie sprint do pierwszej setki - Q5 Sportback potrzebuje na niego zaledwie 6,1 sekundy. Benzynowe Audi świetnie przyspiesza, pracuje wyjątkowo cicho, niestety w tym samym czasie nie jest przesadnie oszczędne - podczas jazd testowych paliło blisko 10 litrów paliwa.

Audi Q5 Sportback - cennik:

  • Q5 Sportback 35 TDI - 205 500 zł
  • Q5 Sportback 40 TDI - 223 800 zł
  • Q5 Sportback 45 TFSI - 240 000 zł
  • Q5 Sportback 50 TFSI e - 254 600 zł
  • Q5 Sportback 55 TFSI e - 280 200 zł
  • SQ5 Sportback TDI - 356 300 zł

Audi Q5 Sportback

Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.

Pierwsza jazda: Audi Q5 Sportback - podsumowanie:

Już dawno minęły czasy, w których do sukcesu w segmencie premium wystarczyły trzy sedany. Teraz oferta takich marek jak Audi musi być szeroka. I twórcy z Ingolstadt starają się ją sukcesywnie poszerzać. Czy to dobrze? Bez wątpienia tak - kierowcy mają większy wybór. Ale czy Audi Q5 Sportback to dobry kierunek? No właśnie wydaje się, że… tak. Jako że sportowa Q-piątka prezentuje się naprawdę dobrze, nie powinna mieć większych problemów ze znalezieniem nabywców. A to może wyłącznie poszerzyć - i tak duży - rynkowy sukces odniesiony przez bardziej rodzinnego brata. I o to chyba właśnie Niemcom chodziło.

Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.
Kuba Brzeziński
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    19 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.

    Zakup uszkodzonego samochodu: 1/3 używek po szkodzie

    Zakup uszkodzonego samochodu? W 2019 roku 1/3 aut na rynku wtórnym miała odnotowaną szkodę. Obecnie odsetek ten zbliża się do połowy.

    Ford Kuga I 2.0 TDCI: Super Użytkowy Vóz

    Dobry SUV musi ładnie wyglądać, być przestronny i oferować poprawne osiągi połączone z niskim spalaniem. To wszystko oferuje Ford Kuga I.

    Toyota RAV4 Adventure: czarne akcenty i napęd 4x4 w standardzie

    Toyota RAV4 Adventure - japoński SUV doczekał się nowej wersji specjalnej. Auto wyróżniają czarne akcenty, srebrny dach i napęd AWD-i w standardzie.

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek. Czy to dobry pomysł?

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek - to nowy postulat kierowców. Tylko czy odebranie tej możliwości kierowcom TIR-ów to dobry pomysł?

    Toyota Avensis II: japoński dziadkowóz

    Stereotypowy emeryt wybiera Mercedesa. Właśnie. Stereotypowy. Starsi ludzie wbrew stereotypom równie chętnie sięgają po Toyotę.

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022?

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022? No i tu chyba mamy dobrą informację dla kierowców...

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina?

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina? To ważne pytanie w kontekście nowych przepisów, które obowiązują przed pasami od czerwca 2021 r.

    Wymiana jednej opony? Ubezpieczyciel musi zapłacić za dwie

    Wymiana jednej opony? To częsta propozycja w przypadku polis na ogumienie. Takie rozwiązanie nie ma sensu z punktu widzenia bezpieczeństwa.

    Renault Megane I: raz na wozie, raz pod wozem

    Renault Megane I generacji to samochód bez wątpienia udany, ale borykający się z kilkoma problemami. Starość tego samochodu bywa bardzo różna.

    Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!

    Test Audi S3 pokazał jedno. To wilk w owczej skórze. Bo choć nadwozie nie wygląda przesadnie agresywne. Układ napędowy już jest agresywny.

    Opel Astra F: używany hit po trzech dekadach na drogach

    Opel Astra F została zaprezentowana 30 lat temu. To od niej zaczął się sukces mierzony dziś 15 milionami sztuk. Co warto wiedzieć o używanym Oplu?

    Stacje ładowania: dogonimy Niemców dopiero po 2150 roku

    Stacje ładowania samochodów elektrycznych w Polsce nie powstają zbyt dynamicznie. A to prowadzi do wniosku, że Niemcy są o 130 lat do przodu.

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak to problemy produkcyjne

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak hamuje produkcję aut, a niska produkcja musi oznaczać niższy poziom sprzedaży. Co dalej?

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. II część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć kolejnych propozycji.

    Cupra elektryczna? Wyłącznie elektryczna do 2030 roku!

    Cupra elektryczna? Tak, wszystko wskazuje na to, że piekło właśnie zamarzło. Rasowa, hiszpańska marka skupi się bowiem na e-napędach...

    Wyprzedzanie w tunelu. Co na to przepisy?

    Wyprzedzanie w tunelu: czy jest dozwolone, a jak tak to gdzie? Jak jest zabronione, to jaki grozi za nie mandat? Oto kompendium wiedzy.

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. I część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć pierwszych propozycji.

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna?

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna? To zależy od tego czy kierowca nie wpłacił nawet złotówki tytułem OC, czy np. nie opłacił jednej z rat.

    Aplikacja Na Wypadek, czyli czy sprawca ma ważne OC?

    Aplikacja Na Wypadek została stworzona przez UFG. Pozwala sprawdzić czy w danym momencie auto sprawcy wypadku ma ważne OC.

    SERES w Polsce. Elektryczny SUV z Chin debiutuje

    SERES w Polsce, czyli nowa marka wkracza nad Wisłę z ofertą wysokiej jakości elektrycznych SUV-ów w atrakcyjnych cenach. Na początek SERES 3.