REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Skoda Octavia II: Nowy czy używany? Poradnik kupującego

Michał Szwed
Skoda Octavia Family Plus
Skoda Octavia Family Plus
Skoda

REKLAMA

REKLAMA

Niewątpliwymi zaletami kupna Skoday Octavia II prosto z salonu jest gwarancja, sprawdzone pochodzenie (bezpośrednio z fabryki, a nie z np. z kradzieży), możliwość dowolnej konfiguracji wyposażenia i idealny stan techniczny. Niektórzy dorzucają jeszcze do tego lepsze samopoczucie związane z faktem posiadania całkiem nowego auta. Poniżej radzimy, jaką Skodę Octavia wybrać, nową czy używaną?

Najważniejszą zaletą wtórnego rynku motoryzacyjnego jest oczywiście cena. Jak wiadomo niektóre dziesięcioletnie pojazdy ,da się już kupić zdecydowanie poniżej 10% pierwotnej wartości, ale ich stan pozostawi zazwyczaj wiele do życzenia. To nie jedyna wada, gdyż nigdy nie można być tak do końca pewnym legalności źródła auta i nie wiadomo, czy pojazd był eksploatowany zgodnie z zaleceniami producenta.

REKLAMA

Co więc zrobić, przepłacić kilkanaście - kilkadziesiąt tysięcy za „nówkę” i spać spokojnie, czy zaryzykować kupno używanego, a pieniądze przeznaczyć na inny cel?

Złotym środkiem jest kupno auta z drugiej ręki, ale jeszcze na gwarancji lub takiego, w którym gwarancja dopiero co wygasła. Za przykład weźmy Skodę Octavię II z nowoczesnym, benzynowym silnikiem 1.4 TSI. W najbardziej ubogiej wersji wyposażenia Active, nie znajdziemy nawet radia czy klimatyzacji, a to wszystko w aucie za 63 900 złotych! Jeśli zachcemy uzupełnić te braki, kwota łatwo przekroczy 70 000, a chyba nie o to tu chodzi.

Zobacz też: Utrata wartości pojazdu. Część I

REKLAMA

Na rynku wtórnym Skody z pełnym wyposażeniem i przebiegiem nie przekraczającym 40 tysięcy, można kupić za niespełna 50 tysięcy. Co więcej są to auta krajowe, w większości bezwypadkowe w bardzo dobrym stanie technicznym (co za drobną opłatą można sprawdzić w ASO) i maksymalnie dwuletnie. Jeśli ktoś potrzebuje większej mocy za niespełna 55 tysięcy, można kupić Oktavię 1.8 TSI o mocy 160 koni. Silnik o pojemności 1.4 ma ich tylko 122. Większy motor pali średnio jedynie pół litra więcej paliwa od swojego mniejszego brata, co nie wydaje się wygórowaną ceną za zdecydowanie lepszą dynamikę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie ma się co łudzić, nowe auta są zbyt drogie jak na średnie zarobki Polaków. Jeszcze 10 lat temu rynek aut używanych z gwarancją, bądź jednorocznych prawie nie istniał. Dziś jest to śmiała alternatywa dla kosmicznych cen „nówek”.

Zobacz też: Samochody z fabryczną instalacją LPG. Poradnik kupującego

Jeszcze jedno -im większa pojemność i moc silnika nowego auta, tym większy spadek jego wartości, a co za tym idzie, jeszcze lepsza okazja przy zakupie jednorocznych bądź dwuletnich pojazdów. Pojazdów w bardzo dobrej kondycji i do tego przyzwoicie wyposażonych.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak chcemy podróżować? Zmiana myślenia to wynik kwestii środowiskowej i pokoleniowej

W ciągu ostatnich lat sposób postrzegania transportu uległ ewolucji, odzwierciedlając zarówno transformację branży motoryzacyjnej, jak i zmiany wartości społecznych. Co to oznacza w praktyce?

Omoda w Europie. Polska stanie się ważną bazą dla chińskiej marki

Omoda nie bierze jeńców. Marka należąca do chińskiego giganta Chery Automobile rusza na europejską ekspansję. Ma utworzyć na Starym Kontynencie około siedmiu spółek zależnych. Jedna i dość kluczowa powstanie właśnie w Polsce.

Ubezpieczenie dla rowerzysty. Czy jest obowiązkowe? Jaką polisę wybrać?

Sezon rowerowy w pełni. A to oznacza, że rowerzyści powinni rozpatrzeć dość ważną kwestię. Czy przed ruszeniem w trasę muszą wykupić ubezpieczenie? I o jakiej konkretnie polisie warto pomyśleć?

Polacy rzucili się na samochody. Kupują je na potęgę. Rynek osiągnął wzrost o 18 proc.

Dane GUS nie pozostawiają złudzeń. Sprzedaż samochodów, motocykli oraz części zamiennych była najszybciej rosnącą, zdefiniowaną kategorią produktów w przypadku klienta detalicznego w I kwartale 2024 r.

REKLAMA

Samochód z przebitym numerem VIN. Jak kupujący może się zabezpieczyć?

Klonowanie samochodów to proceder polegający na tym, że po kradzieży auto otrzymuje numer VIN z innego, identycznego modelu pojazdu. Jak kupujący powinni się zabezpieczać przed samochodem z taką wadą prawną?

Ceny paliw na stacjach w maju 2024: po promocji gwałtowne podwyżki, kiedy benzyna po 7 zł za litr

Majówkowe obniżki cen paliw o 30 groszy na litrze to tania przekąska przed drogim – a nawet bardzo drogim – daniem głównym. Eksperci są zgodni, że cena 7 zł za litr benzyny na stacjach paliw w Polsce to kwestia dni. Dlaczego? Czy są szanse, że do wakacji paliwa znów potanieją?

112 km/h na "30". Kierowca stracił prawo jazdy i samochód

Na autostradzie A13 w austriackim Tyrolu kierowca z Polski jechał 112 km/h w strefie ograniczenia prędkości do 30 km/h - podała w niedzielę austriacka agencja APA, powołując się na miejscową policję.

Niebezpieczna wiosna na polskich drogach. Liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W pierwszych czterech miesiącach 2024 roku na drogach w Polsce miało miejsce 5,7 tys. wypadków. Jak informuje "Rzeczpospolita", liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

REKLAMA

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

REKLAMA