| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Poradniki kupującego > Poradnik kupującego: Hyundai i30. Jakiego wybrać?

Poradnik kupującego: Hyundai i30. Jakiego wybrać?

Hyundai i30 dostępny jest w dwóch wersjach nadwoziowych, czterech silnikowych i siedmiu wyposażeniowych. W tym poradniku radzimy, jakiego Hyundaia i30 wybrać.

Nadwozia

Hatchback 5d: podstawowa wersja, ceny zaczynają się od 51 200 zł (bez promocji). We wnętrzu dla kierowcy i pasażera jest odpowiednia ilość miejsca, bagażnik mieści 340 litrów, lub 1250 po złożeniu foteli.

Kombi 5d CW: wersja kombi, ceny od 54 700 zł. W zamian otrzymujemy 415 litrowy bagażnik, lub 1395 litrowy po złożeniu foteli.

Wybór: hatchback 5d. Różnica w pojemności bagażnika między hatchbackiem a kombi nie jest na tyle duża, aby uzasadniać dodatkowy wydatek.

Silniki

1,4 109 KM - podstawowa, najtańsza jednostka. Ceny od 51 200, przyspieszenie do setki w 11,7 sekundy, prędkość maksymalna 187 km/h, przy spalaniu średnim rzędu 6,3 litra

Zobacz też: Kia Cee’d – jaką wybrać? Poradnik kupującego

1,6 126 KM - aby nim jeździć, musimy wydać 60 900 złotych. To dopłata nie tylko za sam silnik, ale też za wersję wyposażeniową Classic Plus. Co w zamian? 11 sekund do setki, 192 km/h prędkości maksymalnej i 6,5 litra na 100 kilometrów.

Diesle:

1,6 90 KM - aby go mieć, musimy wydac minimum 60 200 złotych. To o 9 tysięcy więcej w stosunku do zwykłej wersji benzynowej 1,4 109 KM. Osiągi są bardzo słabe: 14 sekund do setki, 172 km/h prędkości maksymalnej. Spalanie średnie: 4,4 litra na sto kilometrów. Raczej nie polecamy.

1,6 115 KM - jego wadą jest cena. Kosztuje bowiem od 69 400 złotych. Zalet ma bardzo wiele: 11,5 sekundy do setki, 188 km/h prędkości maksymalnej i małe spalanie rzędu 4,5 litra na sto kilometrów (w mieście 5,3), dobra kultura pracy i niski hałas.

Wybór: Diesel 1,6 115 KM - dość wyjątkowo w poradnikach mojafirma.infor.pl/moto wygrywa silnik diesla. Owszem, trzeba za niego zapłacić 9 tysięcy złotych więcej niż za wersję benzynową 1,6 litra, jednak bardzo niskie zużycie paliwa i dobra dynamika równoważą wady.

Wersje wyposażenia

Hyundai i30 dostępny jest w siedmiu różnych wersjach wyposażeniowych: Base, Base+, Classic, Classic+, Comfort, Style i Premium. Róznice między czterema pierwszymi są raczej niewielkie, zarówno pod kątem wyposazenia nie są wielkie, choć różnice w cenach już znaczące.

Ponieważ jednak oferta wyposażeniowa Hyundaia jest dość skromna, polecamy wersję Base+ wyposażoną w manualną klimatyzację, radiem CD z Mp3 i sterowaniem systemem audio w kole kierownicy.

Zobacz też: Toyota Auris: jaką wersję wybrać? Poradnik kupującego

Dopłacając do wyższego standardu (a różnice są zauważalne) otrzymamy wiele różnych elementów, które w rzeczywistości nie są tak bardzo potrzebne, np. sygnalizator otwarcia drzwi (bez przesady...), kontrolkę płynu do spryskiwaczy, podgrzewane płaskie wycieraczki, siatka ochronna w bagażniku, kieszenie w oparciach przednich foteli etc.

Uznaliśmy zatem, że lepiej jest wydać pieniądze na 115-konny silnik diesla, niż na wyższy standard wyposażenia.

Zobacz też: Test Hyundai i30 hatchback: solidny konserwatyzm

Problem w tym, że 115-konny diesel dostępny jest dopiero od wersji Classic+ wzwyż, która kosztuje 69 400 złotych. Idealna konfiguracja pięciodrzwiowego hatchbacka z silnikiem 1,6 115 KM w wersji Base+ po prostu nie istnieje. Na szczęście różnica cenowa między wersją Base+ i Classic+ jest bardzo nieznaczna i wynosi 1200 złotych. Z tego powodu polecamy:

Redakcja poleca: Hyundai i30 hatchback 1,6 115 KM Classic+ za 65 400 złotych.

Hyundai ix35 2.0 CRDI nawet 15% taniej. Sprawdź teraz!

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Artur Tim

Doradca podatkowy, doradca restrukturyzacyjny (licencja syndyka), agent celny, prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »