reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Poradniki kupującego > Honda CR-V: którą wybrać? Poradnik kupujcego

Honda CR-V: którą wybrać? Poradnik kupujcego


Honda CR-V występuje w jednej wersji nadwoziowej i w dwóch odmianach silnikowych. Dlatego tym razem decyzja o wyborze CR-V w konkretnej specyfikacji wydaje się by łatwiejsza.

Nadwozie

Japoński SUV występuje tylko w jednej odmianie nadwoziowej.

Wersja silnikowa

W ofercie znalazły się tylko dwie jednostki – jedna benzynowa o pojemności 2l i mocy maksymalnej 150 KM oraz wysokoprężna o pojemności 2,2 l i mocy maksymalnej również 150 KM.

Wybór auta z silnikiem Diesla polecamy osobom, które pokonują bardzo, bardzo dużo kilometrów w ciągu roku i jeżdżą głównie w trasie i to mocno obciążonym autem.

CR-V z silnikiem wysokoprężnym jest droższy od CR-V z jednostką benzynową o niemal 20 tys. zł. Diesel rozwija taką samą moc maksymalną, jak silnik benzynowy, przyspiesza od 0 do 100 km/h o ok. 0,6 s szybciej niż benzyniak (wg. Danych producenta) i zużywa (według danych producenta) średnio o około 1,7 l/100 km mniej paliwa. Różnice dość skromne, jak na konieczność dopłaty 20 tysięcy złotych. Jednak to nie wszystko. CR-V z silnikiem wysokoprężnym dzięki większemu momentowi obrotowemu jest autem bardziej elastycznym. Wyniki przyspieszeń od 60 do 100 km/h na czwartym biegu prezentują się odpowiednio dla benzyniaka i diesla – 10,1 s i 7,9 s. A to już spora różnica, gdy weźmiemy pod uwagę konieczność wyprzedzania spotkanego na trasie Tira, czy daleką jazdę załadowanym autem.

Nasz wybór: Jeżeli nie spędzasz życia podróżując w trasie kup odmianę benzynową 2.0 i-VTEC.

Wersja wyposażeniowa

Tym razem jest w czym wybierać. Chętni na zakup benzynowej odmiany CR-V mogą wybrać spośród pięciu odmian wyposażeniowych Hondy – S, Comfort, Elegance, Elegance Lifestyle oraz Executive. Odmiana wysokoprężna nie jest dostępna w podstawowej wersji wyposażeniowej S.

Zobacz również: Opinie kierowców o Honda CR-V

Różnica w zakupie pomiędzy odmianą podstawową S, a nieco bogatszą Comfort wynosi ok. 1000 zł i powiedzmy to jasno – tą podstawową nie ma co sobie zawracać głowy – nie ma nawet najprostszej klimatyzacji, a w odmianie Komfort już jest. Tak jak wejście AUX, czy przyciski do sterowania radiem na kole kierownicy.

Droższa o 10 tys. zł od odmiany Comfort jest wersja Elegance. W niej znajdziemy takie udogodnienia jak m.in. elektrycznie składane lusterka, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, dwustrefową klimatyzację, światła przeciwmgielne, wycieraczki z czujnikiem deszczu i masę innych ozdobników podnoszących komfort użytkowania oraz wizualną atrakcyjność pojazdu.

Zobacz również: Test Hyundai ix20 - Jego żywiołem jest miasto

Jeżeli zależy nam na reflektorach ksenonowych, czujnikach parkowania i podgrzewanych fotelach warto dołożyć kolejne 10 tys. zł i kupić odmianę Elegance Lifestyle.

Najdroższą odmianę Executive wyróżniają głównie dostępne w standardzie systemy podnoszące bezpieczeństwo jazdy, jak skrętne reflektory ksenonowe, czy system ograniczający skutki kolizji.

Nasz wybór: Elegance

Podsumowanie

Honda CR-V 2.0 i-VTEC Elegance

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Paweł Glonek

Radca prawny / Mediator

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama