Kategorie

Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost

Tomasz Korniejew
Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost
Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost
Tomasz Korniejew
Niedawna modernizacja Forda C-Max objęła nie tylko odświeżenie nadwozia. Pod maskę trafił nowy turbodoładowany silnik o mocy 150 KM.

Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost

Mimo że od momentu debiutu Ford C-Max był chwalony za atrakcyjny design, drobne zmiany stylizacyjne pozytywnie wpłynęły na odbiór auta.

Ładnie prezentuje się zwłaszcza przednia część nadwozia ze zmienionym wyglądem reflektorów i dużym wlotem powietrza. W tylnej części uwagę zwracają m.in. przyciemnione lampy. Nie można też odmówić kompaktowemu minivanowi Forda odpowiednich proporcji. Całości dopełniają atrakcyjne kolorystyka i wzory obręczy ze stopów lekkich.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Ford C-MAX 2015 facelifting

Reklama

Kurację odmładzającą przeprowadzono także we wnętrzu. Odświeżono wygląd kokpitu redukując liczbę przycisków na konsoli centralnej i instalując duży kolorowy wyświetlacz na górze tablicy przyrządów (przekątna 8 cali, w podstawowych wersjach dostępny za dopłatą). Całość prezentuje się świetnie i jest zmontowana z dobrej jakości tworzyw.

Na przednich fotelach Forda siedzi się bardzo wygodnie. Są wystarczająco obszerne i mają odpowiedni profil. Cieszą szeroki zakres regulacji kierownicy i duża ilość przestrzeni. Ale czar pryska, gdy zajmiemy miejsce na tylnej kanapie. Miejsca jest tam mniej, niż sugerowałaby to wielkość nadwozia (choć wciąż wystarczająco dużo dla osób o wzroście do 180 cm). Za to cieszy możliwość przekształcenia tylnej kanapy w wersję dwuosobową, dzięki której w przypadku podróży we czwórkę znacznie rośnie komfort jazdy w drugim rzędzie.

Nie można nic zarzucić przestronności bagażnika. 432 l w standardowym położeniu siedzeń to wynik bardzo dobry, zwłaszcza biorąc pod uwagę możliwość łatwego powiększenia przestrzeni na pakunki.

Zobacz też: Test Ford Focus ST 2.0 TDCi

Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost - zużycie paliwa

Najciekawszą nowością w opisywanym Fordzie jest silnik. To nowa, turbodoładowana, benzynowa jednostka napędowa o pojemności 1,5 l, która rozwija moc maksymalną 150 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 240 Nm dostępny od 1600 obr./min.

Jednostka z łatwością napędza ważącego 1394 kg C-Maxa. Auto sprawnie nabiera prędkości już od dolnych zakresów obrotów i nie traci wigoru w górnym zakresie obrotomierza.

Silnik pracuje przy tym cicho. Co więcej, wykazuje się dużą elastycznością co sprawia, że kierowca rzadko sięga do precyzyjnie działającej dźwigni manualnej przekładni.

Podczas prowadzenia minivana Forda czuć najlepsze geny Forda. Doskonale zestrojone zawieszenie pracuje cicho i ze sprężystością gwarantującą z jednej strony komfortowe pokonywanie nierówności, z drugiej sprawne pokonywanie ciasnych łuków.

Większość kierowców polubi też sposób pracy układu kierowniczego, który gwarantuje odpowiednie wyczucie prowadzenia. Całość układu jezdnego należy ocenić na piątkę z plusem.

Czy zatem C-Max ma jakieś wady? Jak każdy pojazd, także i minivan Forda nie jest pozbawiony minusów. Podczas jazd testowych dały o sobie znać dwa. Pierwszy to stosunkowo spore zużycie paliwa jednostki benzynowej. W ruchu miejskim należy się liczyć ze „spalaniem” przekraczającym 8,5 l benzyny na 100 km. A drugim niedociągnięciem, które dostrzegliśmy w nowym Fordzie jest jakość spasowania niektórych elementów wnętrza. Podczas jazdy po nierównościach zdarza się usłyszeć poskrzypiwanie. Odgłosy nie pojawiają się zawsze, gdy jedziemy po nierównej nawierzchni ale co jakiś czas dają o sobie znać.

Zobacz też: Test Ford Fiesta Black Edition: materiał na przebój!

Podsumowanie testu - Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost

Ford C-Max to jeden z najładniejszych kompaktowych minivanów na rynku. Poza praktycznością wnętrza, które jest oczywistością w tej klasie pojazdów jego niewątpliwym atutem są właściwości jezdne. Naszym zdaniem przewyższa nimi wszystkich konkurentów w klasie. Nie bez znaczenia są również obszerna lista wyposażenia opcjonalnego oraz rozsądnie skalkulowana cena. Widać to zwłaszcza, gdy porównamy najbogatsze wersje wyposażeniowe Forda i wybranych konkurentów. Nie uwzględniając sezonowych promocji, C-Max jest tańszy o koło 3 tys. zł od Golfa Sportsvana, o 2,5 tys zł od KII Carens i o 10 tys. zł od Toyoty Verso.

Zobacz też: Test Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost

Dane techniczne - Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost

Ford C-Max 1.5 150 KM
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1499 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 150 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm/1600-4000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 432/1723 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 438/185,8/162,6 cm
Rozstaw osi 264,8 cm
V-max 204 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,4 s
Zużycie paliwa* 7,8/5,1/6,1 l/100 km
Cena od 80 550 zł (73 350 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost
Tomasz Korniejew
Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost
Tomasz Korniejew
Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost
Ford
Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost
Ford
Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost
Ford
Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost
Ford
Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost
Ford
Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost
Tomasz Korniejew
Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    31 lip 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.