Kategorie

Test Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost

Tomasz Korniejew
Ford Tourneo Courier - pierwsza jazda
Ford Tourneo Courier - pierwsza jazda
Ford
Niech nikogo nie zwiedzie wygląd Forda Tourneo Courier. Choć przypomina samochód dostawczy, jest komfortowym i praktycznym pojazdem rodzinnym!

Pudełkowaty kształt nadwozia sugeruje, że Tourneo wywodzi się z rodziny dostawczych Fordów. I rzeczywiście cała gama Fordów Tourneo – Courier, Connect i Custom mają swoje odpowiedniki w wersjach dostawczych. Ale podróżując osobową wersją Couriera ani przez chwilę nie mieliśmy wrażenia, że samochód został stworzony przede wszystkim do przewożenia towarów. Wręcz przeciwnie, Courier okazał się komfortowym autem rodzinnym.

Ford Tourneo Courier mierzy 416 cm długości (bez 3 mm) I co ciekawe aż 176,4 cm szerokości, co przy wysokości 172,3 cm stworzyło specyficzne proporcje i umożliwiło zaprojektowanie bardzo praktycznego wnętrza.

Zobacz też: Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost – praktyczność ponad wszystko

Reklama

Opisywany Ford został wyposażony w przesuwane boczne drzwi, które zapewniają doskonały dostęp do tylnej kanapy. Z kolei pokrywa bagażnika jest uchylana do góry. Z jednej strony ogromny otwór załadunku ułatwia pakowanie, ale z drugiej takie rozwiązanie ogranicza dostęp do przedziału bagażowego, np. gdy tuż za zderzakiem Tourneo zaparkuje inny pojazd.

Do najmniejszego Tourneo wygodnie się wsiada i wygodnie się z niego wysiada. Na uwagę zasługują bardzo wygodne fotele przednie i dobra widoczność z miejsca kierowcy we wszystkich kierunkach.

Gdzieniegdzie w zakamarkach wnętrza widać tańsze materiały wykończeniowe ale nie wpływa to na ogólną pozytywną ocenę jakości wykończenia przedziału pasażerskiego.

W tylnej części nadwozia miejsca jest pod dostatkiem, nawet dla osób o wzroście znacznie przekraczającym 180 cm, ale podczas długich podróży pasażerom tylnej kanapy może brakować podłokietników umieszczanych w drzwiach. Przesuwane wrota zostały ich pozbawione. Z kolei szyby drzwi tylnych są jedynie uchylane.

Nie zmienia to jednak faktu, że wnętrze Forda jest praktyczne. Dużo przestrzeni dla pasażerów nie pozbawiło auta możliwości przewozowych. Według producenta bagażnik Tourneo do linii dachu ma objętość aż 708 l. Przy czym, wykorzystanie tej przestrzeni nie jest kłopotliwe dzięki sprytnemu systemowi chowania tylnej półki w prowadnice umieszczone za oparciem tylnej kanapy.

Oparcia tylnego rzędu siedzeń są składane w stosunku 1/3 na 2/3, a mechanizm pozwala na złożenie siedzisk w pozycji pionowej, tuż za oparciami przednich foteli.

Dzięki takiemu zabiegowi możliwe jest uzyskanie powierzchni bagażowej z płaską podłogą.

Zobacz też: Test Golf Sportsvan 1.4 TSI 150 KM: alternatywa dla kombi

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost – napęd/układ jezdny

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz Tourneo Courier z jedyną dostępną w gamie silnikowej jednostką benzynową. To doceniony przez motoryzacyjny światek turbodoładowany, trzycylindrowy silnik o mocy maksymalnej 100 KM, rozwijający maksymalny moment obrotowy 170 Nm w zakresie od 1400 aż do 4000 obr./min.

Według danych producenta, Ford rozpędza się od 0 do 100 km/h w 12,6 s i może pojechać z maksymalną prędkością 173 km/h.

W praktyce napęd Tourneo sprawdza się rewelacyjnie. Auto nie zachęca do sprintu spod świateł, zatem dynamika rozpędzania nie stanowi powodów do irytacji. Tym bardziej, że dźwięk trzycylindrowego silnika jest przyjemny dla ucha i niezbyt natarczywy.

Auto bez ociągania (spokojnie acz jednostajnie) przyspiesza od dolnych zakresów obrotomierza zyskując nieco werwy po przekroczeniu około 3500 obr./min.

Podobnie do wersji napędzanych przez silniki wysokoprężne, także i benzynowa odmiana Couriera jest wyposażona w manualną pięciobiegową przekładnię. Jednak także i w tym przypadku nie stanowi to problemu dla jazdy w trasie, o ile nie przekraczamy prędkości 130 km/h. Do tego momentu we wnętrzu Tourneo jest cicho, a i zużycie paliwa nie przekracza wtedy 6,7 l na 100 km. W ruchu miejskim „spalanie” wzrasta do około 8 l na 100 km, ale przykładając większą wagę do ecodrivingu można uzyskać wynik na poziomie 7,2 l na 100 km.

Zobacz też: Test Ford B-Max: dobry dla rodziny?

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost – podsumowanie

Reklama

Podstawowa odmiana Tourneo Courier z benzynową jednostką napędową kosztuje ok. 57 tys. zł. i w tej konfiguracji manualna klimatyzacja wymaga dopłaty aż 4000 tys. zł, a radioodtwarzacz 1400 zł. Ciekawiej pod względem wyposażenia wygląda najbogatsza odmiana Titanium kosztująca niespełna 67 tys. zł. W wyposażeniu standardowym znajdziemy w niej m.in. automatyczną klimatyzację, tempomat i fotochromatyczne lusterko wsteczne, niedostępne w uboższych wersjach.

Widać jasno, że Tourneo Courier nie należy do najtańszych propozycji na rynku, niemniej charakteryzuje go ponadprzeciętna praktyczność, oszczędna jednostka napędowa i zaskakująco wysoki komfort jazdy.

Zobacz też: Test Renault Kangoo Extrem: kombivan w stylu crossovera

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost – dane techniczne

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost 
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  999 cm3
Układ cylindrów/zawory R3/12V
Maksymalna moc 100 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm/1400-4000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 395/1656 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 415,7/176,4/172,3 cm
Rozstaw osi 248,9 cm
V-max 173 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,3 s
Zużycie paliwa* 6,8/4,7/5,4 l/100 km
Cena od 57 072 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Tablica przyrządów Forda Tourneo Courier przypomina tę z Fiesty.
Ford
Na oparciach przednich foteli Forda Tourneo Courier zainstalowano praktyczne stoliki,
Ford
Na tylnej kanapie Forda Tourneo Courier siedzi się wygodnie.
Ford
Tylna półka bagażnika Forda Tourneo Courier jest mocowana tuż za oparciem tylnej kanapy. Można ją umieszczać na różnych wysokościach.
Ford
Tylna półka bagażnika Forda Tourneo Courier jest mocowana tuż za oparciem tylnej kanapy.
Ford
Imponujący przedział bagażowy Forda Tourneo Courier.
Ford
Imponujący przedział bagażowy Forda Tourneo Courier.
Ford
Ford Tourneo Courier został zaprojektowany z myślą o potrzebach rodzin.
Ford
Ford Tourneo Courier - relingi dachowe występują w najbogatszej wersji wyposażeniowej.
Ford
Ford Tourneo Courier nie nosi znamion samochodu dostawczego.
Ford
Ford Tourneo Courier - pierwsza jazda
Ford
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    5 sie 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Niebieska kontrolka temperatury. Co oznacza?

    Niebieska kontrolka temperatury pojawia się na tablicy zegarów części samochodów. Jaką informację przekazuje kierowcy?

    Migająca kontrolka płynu chłodniczego. Co oznacza?

    Migająca kontrolka płynu chłodniczego nie stanowi najlepszego sygnału. Może bowiem oznaczać, że silnik w aucie przegrzewa się.

    Rynek motoryzacyjny w Polsce. 5 razy więcej aut przez 30 lat

    Rynek motoryzacyjny w Polsce rozwija się. Ostatnie 30 lat minęło pod znakiem 5-krotnego wzrostu ilości samochodów i wzrostu długości dróg.

    Letnie rekordy wypadków drogowych. Jak jeździć, by uniknąć wypadku?

    Wypadki. Połowa wakacji za nami. W ubiegłym roku to właśnie sierpień był miesiącem z niechlubnym rekordem największej liczby wypadków. W tym roku w pierwszej połowie letniego sezonu urlopowego liczba zgłoszonych w ramach assistance spraw była wyższa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Czy w 2021 r. idziemy na kolejny rekord? Jak jeździć, by uniknąć wypadku?

    Check engine: LPG winne pojawienia się kontrolki?

    Check engine: LPG może powodować świecenie się błędu? W niektórych przypadkach tak. To jednak nie wina instalacji, a na ogół gazownika lub usterki.

    Cennik Lexusa NX startuje od 200 tys. zł

    Cennik Lexusa NX został przygotowany dla polskiego rynku. Za bazową wersję hybrydową trzeba zapłacić co najmniej 200 tys. zł.

    Check engine: czy można jeździć?

    Check engine: czy można jeździć? Czasami tak, a czasami nie. To wszystko zależy od tego czy pojawieniu się kontrolki towarzyszą dodatkowe objawy.

    Kontrolka silnika: co oznacza?

    Kontrolka silnika: co oznacza? Jej zaświecenie się w czasie jazdy bez wątpienia stanowi ważny sygnał. Ale czy zawsze dalszą podróż należy przerwać?

    Wibracje w samochodzie: skąd się biorą?

    Wibracje w samochodzie, czyli dziś opowiemy o tym, skąd się biorą drgania w kabinie w czasie jazdy. A najczęstszym ich powodem są... opony!

    Przyczyny wypadków na autostradzie. Co mówią statystyki?

    Przyczyny wypadków na autostradzie? Dziś przyjrzymy się statystykom z polskich dróg. Na jakie nieprawidłowe zachowania kierowców wskazują?

    Nowy Peugeot 308 SW w Polsce. Znamy cennik francuskiego kombi!

    Nowy Peugeot 308 SW oficjalnie pojawił się w Polsce. Znamy cennik auta. Za francuskie kombi trzeba zapłacić co najmniej 91 800 zł.

    Volkswagen Passat GTE: test niemieckiej hybrydy plug-in

    Volkswagen Passat GTE ma przestronną kabinę i duży bagażnik. Czy rodzinne nadwozie uzupełnione hybrydą plug-in sprawdza się w praktyce?

    Kredyt na samochód. Jaki wybrać i czym się różnią?

    Kredyt na samochód, czyli kredyt gotówkowy, kredyt samochodowy i leasing konsumencki. Która forma jest najlepsza?

    Bezpieczne wakacje 2021: o czym pamiętać?

    Bezpieczne wakacje 2021 to pojęcie, o którym w tym roku Policja powtarza do znudzenia. Te zasady naprawdę warto jednak przyswoić. Jak brzmią?

    e-Bilety Morskie Oko. Rezerwacja lub nie zaparkujesz!

    e-Bilety Morskie Oko - to jedyny sposób, aby w najbliższych dniach zostawić auto w Palenicy Białczańskiej. Muszą o tym wiedzieć odwiedzający TPN.

    Volkswagen Taigo: Niemcy stawiają na SUV-a coupe

    Volkswagen Taigo to nowa propozycja w ofercie marki w Europie. Czym jest Taigo? To tak naprawdę model T-Cross, jednak w wersji coupe.

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.