Kategorie

Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC

Tomasz Korniejew
Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC
Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC
Tomasz Korniejew
Kompaktowa Honda została niedawno zmodernizowana. Jak jeździ napędzana przez wysokoprężny silnik o mocy 120 KM?

Konstruktorzy Hondy powściągliwie podeszli do kwestii modernizacji kompaktowego modelu. Nic dziwnego. Z jednej strony Civic wciąż „pachniał” nowością, z drugiej, z pewnością byli zajęci pracami nad emocjonującą odmianą Type-R, która właśnie debiutuje na światowych rynkach.

Niemniej wprawne oko dojrzy w nadwoziu Civica zmienione reflektory (wyposażone w światła do jazdy dziennej LED) oraz lekko zmodyfikowane lampy tylne. W ofercie pojawiły się też nowe wzory felg ze stopów lekkich oraz nowe kolory nadwozia.

Trzeba przyznać, że te drobne zmiany wpłynęły korzystnie na wygląd kompaktowej Hondy, która wciąż prezentuje się nietuzinkowo. Zwłaszcza bryła nadwozia odmiany Tourer, czyli kombi wygląda oryginalnie.

Zobacz też: Test Honda Civic Sport: facelifting to za mało powiedziane!

Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC - wnętrze

Nowością we wnętrzu jest pojawienie się systemu Honda Connect. Nowy system multimedialny zapewnia dostęp do funkcji radia AM/FM, DAB, radia internetowego i Bluetooth. Za jego pośrednictwem można przeglądać strony internetowe, korzystać z nawigacji satelitarnej oraz kamery wspomagającej parkowanie tyłem.

Producent zdecydował się również na zastosowanie lepszych materiałów wykończeniowych (tapicerki, wyższej jakości wykończenia drzwi oraz kokpitu).

Reklama

Nie zmienił się za to design tablicy przyrządów. Nietuzinkowy kształt deski rozdzielczej i wygląd „zegarów” nie wpływa źle na czytelność. Szkoda tylko, że przy okazji modernizacji, producent nie zdecydował się na zmianę interfejsu komputera pokładowego. Jego obsługa jest dość skomplikowana mimo niewielkiej ilości funkcji, które obsługuje.

Przedział pasażerski Hondy Civic Tourer jest przeciętnie przestronny. Co prawda z przodu, nie będą narzekać na brak przestrzeni nawet wysokie osoby, ale z tyłu sytuacja nie jest aż tak „różowa”. Pod tym względem kompaktowa Honda plasuje się na przeciętnym miejscu w klasie.

Za to zdecydowanie ponad przeciętną plasuje się rozmiar bagażnika i możliwości przewozowe Tourera. Według danych producenta przedział bagażowy ma objętość aż 624 l.

Ciekawostką jest, że pod podłogą bagażnika wygospodarowano miejsce na duży schowek, w który zmieści się spora walizka. Uzyskanie przepastnej przestrzeni bagażowej było możliwe m.in. dzięki przesunięciu baku paliwa do przodu, pod przednie fotele.

Ale na tym nie koniec. Civic (poza podstawową odmianą wyposażeniową) został wyposażony w system składania tylnej kanapy w taki sposób, że można nie tylko rozłożyć oparcia uzyskując tym samym płaską powierzchnię będącą przedłużeniem podłogi bagażnika. Siedziska da się unieść do pionu, dzięki czemu łatwo jest kompaktową Hondą przewieźć telewizor, czy iglaki w doniczkach. Dodatkowo pakowanie samochodu ułatwia nisko umieszczony próg załadunku.

Zobacz też: Test Honda Civic 4d: Zaskakujący Mr. Vintage

Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC – napęd/układ jezdny

W ofercie Hondy, do modelu Civic przewidziano tylko jeden silnik wysokoprężny. To czterocylindrowa jednostka o pojemności 1,6 l, która rozwija moc maksymalną 120 KM przy 4000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 300 Nm od 2000 obr./min.

Silnik nieźle radzi sobie z napędzaniem nawet obciążonego pojazdu, a co więcej wykazuje się zaskakująca elastycznością.

Jednostka szybko reaguje na gaz i jest świetnie wyciszona. Z jednej strony dobre wytłumienie znacznie podnosi komfort jazdy, ale z drugiej, jest przyczyną niespotykanego zjawiska. Przesunięcie baku z paliwem w okolice przednich foteli sprawiło że w przypadku, gdy pojazd jest zatankowany do pełna, kierowca i pasażer siedzący z przodu, podczas ruszania lub zatrzymywania auta, słyszą chlupot paliwa. Co ciekawe, odgłos znika, gdy poziom paliwa w zbiorniku zmniejszy się o około jedną trzecią.

A chwilę to trwa, bo Civic Tourer to mistrz oszczędności. W ruchu miejskim bez trudu można osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie 5 l na 100 km!

Reklama

Pomijając radość kierowcy z niskiego „spalania”, także układ jezdny dostarcza kierowcy frajdy. Od wersji wyposażenia Lifestyle jest dostępne zawieszenie z amortyzatorami z system adaptacyjnego tłumienia (ADS). W zależności od potrzeb prowadzący może zmiękczyć, bądź usztywnić pracę zawieszenia. Nie trudno się domyślić, że tłumienie nierówności nawierzchni przebiega miękko, bez zbędnych stuków.

Cieszy układ kierowniczy, precyzyjny dający pełne poczucie kontroli nad pojazdem. Ale trzeba się liczyć z faktem, że podczas szybkiej jazdy po ciasnych łukach, Honda ma tendencję do podsterowności.

Doskonale pracuje dźwignia zmiany biegów. Ma krótki skok, precyzyjnie trafia w poszczególne przełożenia i jest umiejscowiona „tuż pod ręką”.

Zobacz też: Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC – w stronę podwyższonego kombi

Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC – podsumowanie

Honda Civic Tourer z silnikiem Diesla jest dostępna od 75 400 zł. Za tę kwotę dostaniemy auto wyposażone m.in. w tempomat, radioodtwarzacz CD z MP3, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne oraz szesnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich.

Za około 10 tys zł więcej możemy nabyć wersję m.in. z automatyczną dwustrefową klimatyzacją, czy podgrzewanymi przednimi fotelami.

Ceny wydają się wysokie, ale po sprawdzeniu wyposażenia standardowego bogatszych wersji kształtują się na przeciętnym poziomie. Najmocniejszymi atutami Hondy Civic Tourer są ponadprzeciętnie oszczędny silnik oraz ponadprzeciętne możliwości przewozowe opakowane w atrakcyjny, wręcz młodzieżowy design. Dodatkowym plusem jest stosunkowo niska utrata wartości.

Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 Diesel 120 KM: absurdalnie ekonomiczna!

Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC – dane techniczne

Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC 120 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1597 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 120 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm/2000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 624/1668 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 453,5/177/148 cm
Rozstaw osi 259,5 cm
V-max 195 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,4 s
Zużycie paliwa* 4,3/3,7/3,9 l/100 km
Cena od 86 300 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC
Tomasz Korniejew
Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC
Tomasz Korniejew
Honda Civic Tourer - bagażnik
Honda
Honda Civic Tourer - bagażnik
Honda
Honda Civic Tourer - deska rozdzielcza
Honda
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    31 lip 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.